Νότια Κορέα: Θα είχαν επιζήσει όλοι αν δεν υπήρχε ο τοίχος-Αναπάντητα ερωτήματα για την τραγωδία

Νότια Κορέα: Θα είχαν επιζήσει όλοι αν δεν υπήρχε ο τοίχος-Αναπάντητα ερωτήματα για την τραγωδία

Νέα ερωτήματα προκύπτουν για τις συνθήκες της τραγωδίας στη Νότια Κορέα, όπου 179 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν το Boeing 737-8AS της Jeju Air συνετρίβη. Ειδικός μιλώντας στο Sky News υποστήριξε ότι το τοιχίο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Μάλιστα, τόνισε πως αν το τοιχίο έλειπε, όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να έχουν σωθεί.

«Χωρίς το τοιχίο, το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει, ακόμα και με βλάβη στον μηχανισμό προσγείωσης», δήλωσε ο ειδικός αεροπορικής ασφάλειας Ντέιβιντ Λίαρμαουντ.

«Αναλύοντας το βίντεο από τη στιγμή της συντριβής, φαίνεται ότι το αεροπλάνο σύρθηκε μέχρι το τέλος του διαδρόμου χωρίς να εκδηλωθεί φωτιά. Ήταν υπό τον πλήρη έλεγχο των πιλότων», πρόσθεσε ο Βρετανός ειδικός, ρίχνοντας φως σε ένα κρίσιμο ζήτημα ασφάλειας.

«Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Οι χειρισμοί ήταν πολύ καλοί. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι που έφτασε στον τοίχο και χτύπησε πάνω του. Αν δεν υπήρχε αυτός, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα» πρόσθεσε καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, τα σωστικά συνεργεία ήταν έτοιμα να σβήσουν τυχόν φωτιά που θα προκαλούσε το σύρσιμο του αεροπλάνου.

Κατά τον Λίαρμαουντ, το κλειδί για τη διερεύνηση των συνθηκών της τραγωδίας βρίσκεται στο γιατί ο πιλότος δεν κατάφερε να ανοίξει τον μηχανισμό προσγείωσης ή τα πτερύγια για την επιβράδυνση του αεροπλάνου. Χωρίς αυτά τα δύο στοιχεία για την επιβράδυνση, το αεροσκάφος έκανε την προσέγγιση με μεγαλύτερη ταχύτητα από ό,τι έπρεπε.

Jeju Air: Το δυστύχημα δεν οφείλεται σε ζητήματα συντήρησης

Από την πλευρά του εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Jeju Air υποστήριξε ότι η τραγωδία «δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση σε θέματα συντήρησης του αεροπλάνου».

Νωρίτερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Κιμ Ι Μπάε, έκανε μια βαθιά υπόκλιση προς τους συγγενείς των θυμάτων λέγοντας ότι αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη για τη συντριβή του αεροπλάνου.

Περιμένουν απαντήσεις από τα μαύρα κουτιά

Εντωμεταξύ το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap μεταδίδει ότι το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά που εντοπίστηκαν, έχει υποστεί ζημιές.

Κατά την ίδια πηγή αυτό που έχει επηρεαστεί είναι το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης, ενώ αντίθετα άθικτο είναι το μαύρο κουτί με τις συνομιλίες από το πιλοτήριο.

Μέλος των ομάδων που συμμετέχουν στην έρευνα για την τραγωδία είπε στο Yonhap ότι με βάση αυτά τα δεδομένα, ίσως χρειαστεί και ένας μήνας για την αποκωδικοποίηση των δύο μαύρων κουτιών.

Οι ΗΠΑ θα βοηθήσουν τη Σεούλ στις έρευνες για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας

Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Αερομεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ θα στείλει μια ομάδα Αμερικανών εμπειρογνωμόνων για να βοηθήσουν τις αρχές της Νότιας Κορέας στις έρευνες που διεξάγουν για τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air στην πόλη Μουάν.

Η NTSB ανέφερε στην ανακοίνωσή της ότι στην έρευνα θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι της εταιρείας αεροναυπηγικής Boeing και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).

Αναπάντητα ερωτήματα και γρίφοι…

Την αρχική υπόθεση ότι ένα χτύπημα πουλιού μπορεί να ευθύνεται για τη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air, που είχε ως αποτέλεσμα το πιο θανατηφόρο δυστυχία στο έδαφος της Νότιας Κορέας με 179 νεκρούς και δύο επιζώντες αμφισβητούμενους ειδικούς εμπειρογνώμονες, το οποίο σημαίνει ότι τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν γρίφος που πρέπει να λυθεί.

Η προφανής απουσία του συστήματος προσγείωσης, η χρονική στιγμή που το δικινητήριο αεροσκάφος της Boeing προσγειώθηκε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και οι αναφορές για πιθανή πρόσκρουση πουλιού θέτουν ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν.

Ο αεροσκάφος φαίνεται σε βίντεο που μεταδόθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να γλιστράει στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς ορατό σύστημα προσγείωσης πριν προσκρούσει σε έναν τοίχο και πάρει φωτιά, όπως αναφέρει το Reuters.

«Γιατί τα πυροσβεστικά οχήματα δεν έβαλαν αφρό στον διάδρομο προσγείωσης; Γιατί δεν ήταν στο σημείο όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε; Και γιατί το αεροσκάφος προσγειώθηκε τόσο μακριά στον διάδρομο; Και γιατί υπήρχε ένας τοίχος από τούβλα στο τέλος του διαδρόμου;» δήλωσε ο συντάκτης του Airline News, Τζόφρι Τόμας.

Σε εξέλιξη έρευνα

Οι αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας δήλωσαν ότι διερευνούν τα αίτια της συντριβής της πτήσης 7C2216 της Jeju Air, συμπεριλαμβανομένου ενός πιθανού χτυπήματος πουλιών.

Η Jeju Air αρνήθηκε να σχολιάσει τα αίτια του δυστυχήματος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, λέγοντας ότι διεξάγεται έρευνα.

Σύμφωνα με τους παγκόσμιους αεροπορικούς κανόνες, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μιας πολιτικής έρευνας για τη συντριβή και θα εμπλέξει αυτόματα το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το αεροπλάνο.

Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης βρέθηκε περίπου δύο ώρες μετά τη συντριβή, και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο βρέθηκε στο μεσημέρι της Κυριακής (29/12) σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας.

«Αυτό δίνει όλες τις παραμέτρους όλων των συστημάτων του αεροπλάνου. Ο καρδιακός παλμός του αεροπλάνου βρίσκεται στον καταγραφέα δεδομένων πτήσης», δήλωσε ο Τόμας.

«Ο καταγραφέας φωνής θα δώσει πιθανώς την πιο ενδιαφέρουσα ανάλυση για το τι συνέβη σε αυτό το τραγικό δυστύχημα», πρόσθεσε.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα συνήθως προκαλούνται από ένα συνδυασμό παραγόντων και μπορεί να χρειαστούν μήνες για να συνθέσουν την αλληλουχία των γεγονότων μέσα και έξω από το αεροπλάνο.

Το χρονικό της συντριβής

Σε διάστημα λίγων λεπτών, ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για χτύπημα πουλιών, οι πιλότοι κήρυξαν mayday και στη συνέχεια επιχείρησαν να προσγειωθούν, δήλωσαν αξιωματούχοι, αν και δεν ήταν σαφές αν το αεροσκάφος είχε χτυπήσει κάποιο πουλί.

Οι ειδικοί δήλωσαν ότι φαινόταν απίθανο ένα χτύπημα πουλιού να είχε προκαλέσει δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης.

«Ένα χτύπημα πουλιού δεν είναι ασυνήθιστο, τα προβλήματα με το αμάξωμα δεν είναι ασυνήθιστα. Τα χτυπήματα πουλιών συμβαίνουν πολύ πιο συχνά, αλλά συνήθως δεν προκαλούν από μόνα τους την απώλεια ενός αεροπλάνου», δήλωσε ο Τόμας.

«Δεν έχω δει ποτέ ένα χτύπημα πουλιού να εμποδίζει το σύστημα προσγείωσης να ανοίξει», τόνισε με τη σειρά του ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών Τζόφρι Ντελ.

Ο Αυστραλός σύμβουλος αεροπορίας Τρέβορ Τζένσεν δήλωσε ότι οι υπηρεσίες πυρόσβεσης και έκτακτης ανάγκης θα ήταν κανονικά έτοιμες για προσγείωση με κοιλιά, «οπότε αυτό φαίνεται να είναι απρογραμμάτιστο».

Ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τους κινητήρες της CFM International εάν ένα σμήνος είχε απορροφηθεί από αυτούς, αλλά αυτό δεν θα τους είχε κλείσει αμέσως, δίνοντας στους πιλότους λίγο χρόνο για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, δήλωσε ο Ντελ.

Δεν ήταν σαφές γιατί το αεροπλάνο δεν επιβράδυνε μετά την πρόσκρουσή του στον διάδρομο, δήλωσαν οι Ντελ και Τζένσεν.

«Συνήθως σε μια προσγείωση με κοιλιά, θα προσγειωθείς με τους κινητήρες σου και θα έχεις μια ανώμαλη πορεία», υπογράμμισε ο Τόμας.

«Έρχεσαι με ελάχιστα καύσιμα, έχεις πυροσβεστικά οχήματα σε επιφυλακή, που καλύπτουν τον διάδρομο με αφρό και προσγειώνεσαι στο πιο απομακρυσμένο άκρο του διαδρόμου και συνήθως καταλήγει να είναι μια κατάσταση με καλή κατάληξη».

Αφού ο πύργος ελέγχου εξέδωσε την προειδοποίηση για κρούση πτηνών και οι πιλότοι κήρυξαν mayday, οι πιλότοι επιχείρησαν να προσγειωθούν στον διάδρομο από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών.

«Κατά τη διαδικασία της προσγείωσης χτύπησε μια εγκατάσταση ασφαλείας πλοήγησης και συγκρούστηκε με τον τοίχο», δήλωσε ο αξιωματούχος.

Ο Γιου Γιονγκ Γουάν, αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, δήλωσε ότι το μήκος του διαδρόμου των 2.800 μέτρων δεν ήταν παράγοντας που συνέβαλε και ότι τα τοιχώματα στα άκρα είχαν κατασκευαστεί σύμφωνα με τα πρότυπα.

«Και τα δύο άκρα του διαδρόμου έχουν ζώνες ασφαλείας με πράσινες ρυθμιστικές περιοχές πριν φτάσουν στο εξωτερικό τείχος», δήλωσε σε ξεχωριστή ενημέρωση.

«Το αεροδρόμιο είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις τυποποιημένες κατευθυντήριες γραμμές για την ασφάλεια των αερομεταφορών, ακόμη και αν ο τοίχος μπορεί να φαίνεται πιο κοντά από ό,τι είναι στην πραγματικότητα», τόνισε.

Ο κυβερνήτης πετούσε σε αυτό το πόστο από το 2019 και είχε καταγράψει 6.823 ώρες πτήσης, ανέφερε το υπουργείο. Ο πρώτος αξιωματικός από το 2023 και είχε καταγράψει περίπου 1.650 ώρες πτήσης.

Το μοντέλο της Boeing που εμπλέκεται στο δυστύχημα, ένα 737-800, είναι ένα από τα αεροσκάφη που πετάνε περισσότερο στον κόσμο με γενικά καλό ιστορικό ασφάλεια και αναπτύχθηκε πολύ πριν από την παραλλαγή MAX που εμπλέκεται σε πρόσφατη κρίση ασφάλειας της Boeing.

Σπαραγμός στο αεροδρόμιο

Στο αεροδρόμιο όπου έσπευσαν οι συγγενείς των θυμάτων, εκτυλίσσονται σκηνές αρχαίας τραγωδίας: Στην αίθουσα αφίξεων που βρίσκονται συγκεντρωμένοι, άνθρωποι σπαράζουν καθώς τα ονόματα των επιβεβαιωμένων νεκρών διαβάζονταν από έναν γιατρό.

Μια γυναίκα μάλιστα, μεταφέρθηκε με φορείο, προφανώς έχοντας χάσει τις αισθήσεις της από το σοκ, γράφει το BBC.

Είκοσι δύο νεκροί επιβάτες αναγνωρίστηκαν από τα δακτυλικά τους αποτυπώματα.

Οι πινακίδες που συνήθως χρησιμοποιούνται για πληροφορίες άφιξης και αναχώρησης, αντ΄αυτού εμφανίζουν τα ονόματα, τις ημερομηνίες γέννησης και τις εθνικότητες των θυμάτων, ενώ ένα αυτοσχέδιο νεκροτομείο έχει στηθεί μέσα στο αεροδρόμιο.

«Είχα έναν γιο στο αεροπλάνο … Δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί», δήλωσε στο AFP ένας ηλικιωμένος άνδρας που περίμενε στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου.

Τα μέλη των οικογενειών γίνονται μια αγκαλιά, τη στιγμή που εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού μοίραζαν κουβέρτες στους πενθούντες συγγενείς.

Ένας στάθηκε σε ένα μικρόφωνο για να ζητήσει περισσότερες πληροφορίες από τις αρχές. «Ο μεγαλύτερος αδελφός μου πέθανε και δεν ξέρω τι συμβαίνει», είπε. «Δεν ξέρω».

Στους επιβάτες της πτήσης περιλαμβάνονταν 173 Νοτιοκορεάτες και δύο Ταϊλανδοί, μετέδωσε η Yonhap.

Από τους επιβαίνοντες, 82 ήταν άνδρες και 93 γυναίκες. Πέντε από τους νεκρούς ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών, ανέφεραν οι αρχές, επικαλούμενες τη λίστα επιβατών.

Σχετικά Άρθρα