Tik Tok Shop/ Το ηλεκτρονικό κατάστημα που “σαρώνει” στις ΗΠΑ- Ένα βήμα πριν την απαγόρευση

 Tik Tok Shop/ Το ηλεκτρονικό κατάστημα που “σαρώνει” στις ΗΠΑ- Ένα βήμα πριν την απαγόρευση

Οι χρήστες του TikTok στις ΗΠΑ ξόδεψαν πολλά για να αγοράσουν εμπορεύματα από μια σειρά προμηθευτών στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου TikTok Shop μέχρι στιγμής αυτή την εορταστική περίοδο αγορών, σύμφωνα με εκτιμήσεις του TikTok και μια ανάλυση του Reuters των μοτίβων δαπανών που μετρήθηκαν από δεδομένα από το Facteus.

Από την στιγμή που το TikTok απελευθέρωσε την in-app πλατφόρμα του για αγορές σε όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ και έγινε προσβάσιμο σε όλους -εταιρείες και influencers-, ξεκίνησε αναπόφευκτα και η μέτρηση της απόδοσης της επένδυσής του στο ecommerce με τα πρώτα σχόλια να είναι ανάμεικτα.

Η εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης έφερε και στην αμερικανική αγορά την επιτυχημένη της κατά τα άλλα in-app εφαρμογή, προκειμένου να προσελκύσει τους αγοραστές που πλήττονται από τον πληθωρισμό στη νέα ηλεκτρονική αγορά της, ρίχνοντας την πρώτη βολή σε έναν πόλεμο τιμών με τους καθιερωμένους ανταγωνιστές, δηλαδή τις αμερικανικές Amazon και Walmart. Στρατηγική επιτυχημένη για πολλά social media. Γιατί όμως δεν ισχύει το ίδιο και για το ταχύτατα αναπτυσσόμενο TikTok, όπως δείχνουν οι χλιαρές αντιδράσεις κάποιων εταιρειών που αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτό και κάνουν λόγο για μια μέτρια αύξηση των πωλήσεών τους μέχρι στιγμής;

Γιατί “σαρώνει” στις ΗΠΑ

Τα μοτίβα δείχνουν ότι το TikTok Shop, το οποίο ξεκίνησε στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2023, πιθανότατα έχει κερδίσει μερίδιο αγοράς στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε μια κρίσιμη στιγμή. Το TikTok Shop λειτουργεί ως κανάλι ηλεκτρονικού εμπορίου για μεγάλες μάρκες όπως η elf Cosmetics, (SN.N), η Ninja Kitchen, μεταξύ άλλων προϊόντων.

Το TikTok Shop ανέφερε σε δελτίο τύπου στα τέλη Νοεμβρίου ότι οι πωλήσεις του έφτασαν τα 100 εκατομμύρια δολάρια τη Black Friday, την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών, όταν οι Αμερικανοί καταναλωτές που κυνηγούσαν ευκαιρίες ξόδεψαν πολλά στο διαδίκτυο. Προηγουμένως, ανέφερε ότι ο αριθμός των ατόμων που αγόραζαν αγαθά στο TikTok Shop κάθε μήνα είχε σχεδόν τριπλασιαστεί.

Νομικά μέτρα στις ΗΠΑ

Ένα ομοσπονδιακό εφετείο των ΗΠΑ επικύρωσε την Παρασκευή έναν νόμο που απαιτεί από την κινεζική ByteDance να εκχωρήσει το TikTok στις ΗΠΑ έως τις αρχές του επόμενου έτους διαφορετικά θα αντιμετωπίσει απαγόρευση. Η απαγόρευση της δημοφιλούς εφαρμογής σύντομων βίντεο, εάν συμβεί, θα μπορούσε να επεκταθεί και στο κατάστημα TikTok.

“Το TikTok Shop είναι ένα νέο κανάλι διανομής και οι επωνυμίες τα πάνε πολύ καλά σε αυτό”, δήλωσε ο Erik Huberman, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ Hawke Media, η οποία έχει πελάτες που πωλούν προϊόντα μέσω της δυνατότητας. “Ειλικρινά, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση. Θα είναι μια χαμένη ροή εσόδων.”
Όπως και οι αντίπαλοί της Shein και (PDD.O), το Temu, το TikTok Shop παρουσιάζει εμπορεύματα από τρίτους προμηθευτές, ορισμένοι από τους οποίους αποστέλλουν αντικείμενα από την Κίνα, ανταγωνιζόμενοι σκληρά στην τιμή. Κάθε μία από τις πλατφόρμες προσπάθησε να προσελκύσει περισσότερους πωλητές στις ΗΠΑ με χαμηλότερες χρεώσεις για να βοηθήσουν στις ταχύτητες αποστολής.

Μέσω influencers

Επωφελούμενοι από τη δημοτικότητα της εφαρμογής κοινωνικών μέσων TikTok, οι έμποροι του TikTok Shop χρησιμοποιούν συνήθως διαφημίσεις και χορηγούς “influencers” για να προωθήσουν τα προϊόντα τους στους 170 εκατομμύρια χρήστες του TikTok στις ΗΠΑ.
Οι έμποροι στο TikTok Shop εκτελούν απευθείας τις παραγγελίες των αγοραστών, μερικές φορές χρησιμοποιώντας τρίτα μέρη ή τις υπηρεσίες εκπλήρωσης ηλεκτρονικού εμπορίου της TikTok.
Για αγοραστές όπως η Jasmine Whaley, 31 ετών, από το York, Pennsylvania, το TikTok Shop έχει προσφέρει ένα νέο μέρος για να βρείτε ρούχα, προϊόντα περιποίησης δέρματος και Crocs. Ξόδεψε σχεδόν 700 $ στην πλατφόρμα φέτος αφού είδε βίντεο από επιρροές και διαφημιστές σχετικά με εμπορεύματα.
Η TikTok “έσπασε τον κώδικα” για την επιμέλεια περιεχομένου και προϊόντων που της αρέσουν, είπε η Whaley. Οι παραγγελίες της στο TikTok Shop συχνά της παραδίδονται πιο γρήγορα από τις παραγγελίες που κάνει στο Amazon (AMZN.O), ανοίγει νέα καρτέλα, είπε εκείνη.
Για εμπόρους και παράγοντες επιρροής, το TikTok Shop προσφέρει αυτό που αποκαλεί “LIVE”, ροές ζωντανών βίντεο από τις οποίες οι αγοραστές μπορούν να αγοράσουν απευθείας εμπορεύματα.
Ο Nico Le Bourgeois, επικεφαλής των αμερικανικών επιχειρήσεων για το TikTok Shop, δήλωσε σε δήλωση στο Reuters ότι ο αριθμός των ζωντανών συνεδριών που φιλοξενούνται κάθε μήνα έχει σχεδόν τριπλασιαστεί τον περασμένο χρόνο στις ΗΠΑ
Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων τρίτου μέρους Facteus, οι δαπάνες των ΗΠΑ στο TikTok Shop υπερέβησαν τις δαπάνες για τη Shein και (PDD.O), και Temu στις επτά ημέρες πριν από την Cyber ​​Monday, 2 Δεκεμβρίου, μια βαριά ημέρα διαδικτυακών αγορών. Η Facteus είπε ότι τα δεδομένα της προέρχονται από 140 εκατομμύρια καταναλωτικές χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες που αντιπροσωπεύουν το 7% έως το 10% του συνόλου των δαπανών των ΗΠΑ.

Λειτουργεί και στην Ελλάδα

Από το διεθνές ντεμπούτο του το 2018, το TikTok έχει εξελιχθεί σε μια επαναστατική και ευέλικτη πλατφόρμα με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες (Backlinko). Προσφέροντας πολύ περισσότερα από ένα απλό κοινωνικό δίκτυο ή ένα app ψυχαγωγίας, το TikTok έχει γίνει ο de facto προορισμός για χρήστες κάθε ηλικίας που θέλουν να δημιουργήσουν και να συμμετέχουν σε μια κοινότητα που περιστρέφεται γύρω από τα αγαπημένα τους θέματα, χόμπι και ενδιαφέροντα.

Μέσα από trends όπως το #TikTokMadeMeBuyIt, το TikTok είναι πλέον αδιαμφησβήτητα μεγάλη δύναμη επιρροής στις γενικές καταναλωτικές τάσεις του κοινού του, ειδικά στο χώρο του ecommerce.

Tο TikTok Shop λοιπόν είναι μια νέα πλατφόρμα ecommerce που επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύψουν προϊόντα και να κάνουν τις αγορές τους, χωρίς ποτέ να χρειαστεί να φύγουν από το οικείο και ευέλικτο περιβάλλον του TikTok.

Παράλληλα όμως, το TikTok Shop παρέχει τόσο στο κοινό όσο και στους content creators και τα brands νέους τρόπους σύνδεσης κι επικοινωνίας, εκμηδενίζοντας πρακτικά την απόσταση ανάμεσα σε επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Πηγή: Reuters

Σχετικά Άρθρα