Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται στους Θεσσαλονικείς- 17 λεπτά, 13 σταθμοί, 60 λεπτά εισιτήριο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται στους Θεσσαλονικείς- 17 λεπτά, 13 σταθμοί, 60 λεπτά εισιτήριο

Από την εποχή του Κούβελα μέχρι την έναρξη των εργασιών πέρασαν είκοσι χρόνια. Άλλα είκοσι χρειάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου” δήλωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης  Στέλιος Αγγελούδης περιγράφοντας σε μία φράση τα 40 χρόνια που σημάδεψαν την ιστορία της πόλης με φόντο το έργο κατασκευής του Μετρό. Μετά τα χθεσινά αποκαλυπτήρια του ενυπωσιακού σταθμού “Βενιζέλου” σήμερα στις 12 παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και με ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη θα πραγματοποιηθεί η τελετή έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης που θα σηματοδοτήσει την είσοδο σε μια νέα εποχή της πόλης και των δημόσιων συγκοινωνιών της.

Η παράδοση από τον πρωθυπουργό του έργου του Μετρό για χρήση θα γίνει στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, όπου βρίσκεται εγκατεστημένο και το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου της ασφαλούς λειτουργίας του.

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό θα ανοίξουν για το κοινό. Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.

  • Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδίδεται σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.

Διαθέτει 18 υπερ – αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες. Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.

Συνοπτικά τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου

Τα έργα ανέλαβε και πλέον ολοκληρώνει το σχήμα AKTOR-WEBUILD-HITACHI ενώ την λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει και επίσημα από σήμερα η THEMA, σύμπραξη της Ιταλικής ΑΤΜ και της Γαλλικής EGIS.

Από σήμερα λοιπόν, οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Μέσο και είναι αυτοί που θα αποφανθούν για την χρησιμότητά του. Το κατά πόσο σε αυτή τη φάση θα δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης θα φανεί στους επόμενους μήνες. Όμως, το κέντρο της πόλης αφήνει πίσω τους τις λαμαρίνες, τους γερανούς, την πληθώρα των εργοταξίων.

Οι εκδηλώσεις για την παράδοση του μετρό στους κατοίκους της πόλης ξεκίνησαν το απόγευμα της Παρασκευής με τα “αποκαλυπτήρια” του σταθμού της Βενιζέλου. Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη ξενάγησε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό και υπουργούς στον σταθμό, κάνοντας λόγο στην ομιλία της για έναν αρχαιολογικό χώρο που εντάσσεται οργανικά στην καθημερινότητα της πόλης, ένα μοναδικό προνόμιο της Θεσσαλονίκης, όπως χαρακτηριστικά είπε.

Από την μεριά του, ο πρωθυπουργός μίλησε για ένα έργο που θα αλλάξει όλη την όψη της πόλης.

  • Η συνολική διαδρομή του μετρό θα διαρκεί 17 λεπτά. Σε αυτόν τον χρόνο θα μπορεί κάποιος να κινηθεί μεταξύ των 13 σταθμών του: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.

Τα δρομολόγια θα έχουν συχνότητα τις ώρες αιχμής 3,5 λεπτά και η απόσταση μεταξύ δύο σταθμών θα καλύπτεται σε περίπου 40 δευτερόλεπτα. Στόχος με τις επεκτάσεις και την ενσωμάτωση επιπλέον συρμών, η συχνότητα των δρομολογίων να φτάσει τα 90 δεύτερα.

Από σήμερα μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, δηλαδή για 4 ημέρες, η είσοδος στο νέο Μέσο της πόλης θα είναι δωρεάν. Στην συνέχεια το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 60 λεπτά ενώ στο μέλλον αναμένεται η δημιουργία του ενιαίου εισιτηρίου για λεωφορεί και μετρό, κάτι που παρά τα 18 χρόνια κατασκευής του έργου δεν είναι έτοιμο στην ώρα του.

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση και σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, με την ενσωμάτωση της επέκτασης της Καλαμαριάς θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες/ημερησίως.

Σε κάθε έναν από τους συρμούς θα μπορούν να επιβιβάζονται 456 άτομα.

Στην είσοδο των σταθμών θα υπάρχουν πύλες εισόδου – εξόδου (όπως και στην Αθήνα), ενώ η πρόσβαση στην αποβάθρα θα γίνεται με διαδοχικές κυλιόμενες σκάλες ή με ανελκυστήρες.

Όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτουν κεντρική αποβάθρα με τα τρένα να σταματούν πλάγια των αποβαθρών. Οι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό και οθόνες για την πληροφόρηση του κοινού.

Στην τελική του μορφή το μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να εκτείνεται από τα δυτικά στην Νέα Ευκαρπία, έως τα ανατολικά στη Θέρμη. Επί του παρόντος, μετά την βασική γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία, η οποία ξεκινά την λειτουργία της σε 10 ημέρες, αναμένεται η παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά, στο τέλος του 2025, με πέντε επιπλέον σταθμούς και τερματικό σταθμό στη Μίκρα. Όπως όμως τονίζουν σε κάθε ευκαιρία οι κάτοικοι της πόλης, οι επεκτάσεις κυρίως προς τα δυτικά είναι αυτές που θα δώσουν ανάσα και θα βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση του κέντρου.

Σχετικά Άρθρα