Πιερία/Μηχανοδηγοί: Αποκαλύπτουν και 2η παρολίγον τραγωδία στο ίδιο σημείο- “Υποτίθεται πως εκεί λειτουργεί η τηλεδιοίκηση”

Πιερία/Μηχανοδηγοί: Αποκαλύπτουν και 2η παρολίγον τραγωδία στο ίδιο σημείο- “Υποτίθεται πως εκεί λειτουργεί η τηλεδιοίκηση”

Οι μηχανοδηγοί αποκάλυψαν ότι το σχεδόν μοιραίο σιδηροδρομικό περιστατικό που σημειώθηκε την περασμένη Δευτέρα στον σταθμό του Κορινού στην Πιερία, αποτελεί το δεύτερο σοβαρό και επικίνδυνο συμβάν μέσα στον τελευταίο χρόνο. Πιο συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), μέσω επίσημης επιστολής που απέστειλε στις αρμόδιες διοικήσεις του ΟΣΕ, της Hellenic Train, του ΕΟΔΑΣΑΜ και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), ανέδειξε την ύπαρξη τεχνικών προβλημάτων σε σημείο του δικτύου όπου οι υποδομές τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης λειτουργούν κανονικά. Στην επιστολή τους, οι μηχανοδηγοί τόνισαν ότι το σύστημα ένδειξης της κατάστασης του σταθμού εμφάνιζε λανθασμένα πράσινο σήμα αντί για κόκκινο, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Όπως σημειώνουν οι μηχανοδηγοί αναφορικά με το πρόσφατο περιστατικό: «την Δευτέρα 25/11/2024 η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον στάση Κορινός. Ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57. Σύμφωνα με τις αναφορές των 2 μηχανοδηγών της IC 57 ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη. Οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξοστοιχία 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση».

Συνεχίζοντας αποκαλύπτουν ότι «το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη! Ο μηχανοδηγός τότε άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία αναμένοντας νεότερες εντολές του Τηλεδιοικητή».

Μάλιστα σημειώνουν πως και τα δύο αυτά συμβάντα έχουν σημειωθεί «σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργεί πλήρως η Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα» και ζητούν να κοινοποιηθεί το πόρισμα για το περιστατικό του περασμένου Δεκεμβρίου.

Επιπλέον, ζητούν γραπτές απαντήσεις από τη διοίκηση του ΟΣΕ σχετικά με το «αν καταγράφονται και είναι ορατές από την Τηλεδιοίκηση Λάρισας οι ενδείξεις των ενδιάμεσων φωτοσημάτων στην περιοχή ελέγχου της.»

«Απαιτούμε την άμεση λήψη κανονιστικών μέτρων για την προστασία της ασφάλειας της κυκλοφορίας στην περιοχή και την κοινοποίηση των εγγράφως στο Σωματείο μας και όλους τους μηχανοδηγούς καθώς είναι αντιληπτό ότι αυτές οι αστοχίες από την πλευρά του ΟΣΕ μπορεί να οδηγήσουν σε νέες τραγωδίες» καταλήγει η επιστολή των μηχανοδηγών.

Αναλυτικά η επιστολή των μηχανοδηγών:

«Κύριοι,

Την Δευτέρα 25/11/2024 η αμαξοστοιχία 2591 είχε ακινητοποιηθεί λόγω τεχνικού προβλήματος στον στάση Κορινός. Ακολουθούσε η αμαξοστοιχία IC 57. Σύμφωνα με τις αναφορές των 2 μηχανοδηγών της IC 57 ενώ η αμαξοστοιχία 2591 ήταν σταθμευμένη στον Σ.Σ. Κορινό η ένδειξη εισόδου σε αυτόν ήταν πράσινη, αντί για κόκκινη. Οι μηχανοδηγοί της IC 57 είχαν μειώσει την ταχύτητα τους, γνωρίζοντας ότι η προπορευόμενη αμαξ 2591 είχε καθυστέρηση 15 λεπτών και αντιμετώπιζε τεχνικά προβλήματα και έτσι απεφεύχθη η σύγκρουση.

Το περιστατικό αυτό δεν είναι το πρώτο στην περιοχή του Σ.Σ. Κορινός αλλά το 2ο τον τελευταίο χρόνο καθώς σύμφωνα με αναφορά άλλου μηχανοδηγού, που έχει κατατεθεί στην Hellenic Train, στις 16.12.2023 εκτελώντας την αμαξοστοιχία 11595 ενημερώθηκε από τον σταθμό Πλατέως –τηλεφωνικά λόγω κακής ποιότητας επικοινωνιών- ότι η αμαξοστοιχία IC 53 έχει ακινητοποιηθεί εντός του Σ.Σ. Κορινού λόγω τεχνικού προβλήματος αλλά η ένδειξη κάλυψης του σταθμού ήταν λανθασμένα πράσινη, αντί για κόκκινη! Ο μηχανοδηγός τότε άμεσα στάθμευσε την αμαξοστοιχία αναμένοντας νεότερες εντολές του Τηλεδιοικητή.

Όπως αντιλαμβάνεστε τα 2 αυτά συμβάντα έχουν λάβει χώρα σε περιοχή που υποτίθεται ότι λειτουργεί πλήρως η Τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.

Ζητάμε να μας απαντήσετε και να μας κοινοποιήσετε

Μέχρι την Πέμπτη 28/11/2024 το πόρισμα για το συμβάν με την αμαξοστοιχία 11595 της 16/12/2023 και ιδιαίτερα την έκθεση του Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ για αυτό, με την πλήρη καταγραφή των ενδείξεων των φωτοσημάτων (κυρίων και ενδιάμεσων) στην περιοχή.

Την άμεση διερεύνηση του συμβάντος της 25/11/2024 στην ίδια ακριβώς περιοχή και την κοινοποίηση του αντίστοιχου πορίσματος.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ οφείλει να απαντήσει γραπτώς αν καταγράφονται και είναι ορατές από την Τηλεδιοίκηση Λάρισας οι ενδείξεις των ενδιάμεσων φωτοσημάτων στην περιοχή ελέγχου της.

Απαιτούμε

Την άμεση λήψη κανονιστικών μέτρων για την προστασία της ασφάλειας της κυκλοφορίας στην περιοχή και την κοινοποίηση των εγγράφως στο Σωματείο μας και όλους τους μηχανοδηγούς καθώς είναι αντιληπτό ότι αυτές οι αστοχίες από την πλευρά του ΟΣΕ μπορεί να οδηγήσουν σε νέες τραγωδίες.

Με την επιφύλαξη παντός Νομίμου Δικαιώματος μας».

Σχετικά Άρθρα