Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτό είναι το επαναφορτιζόμενο εισιτήριο–Πώς θα λειτουργεί
Η αντίστροφη μέτρηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης που κάνει πρεμιέρα στις 30 Νοεμβρίου έχει αρχίσει. Τι είπε ο υπουργός Μεταφορών για τον ντόρο που προκλήθηκε με το λογότυπο.
αναμονή πλησιάζει προς το τέλος της. Η Θεσσαλονίκη στις 30 Νοεμβρίου θα έχει Μετρό και επίσημα. Οι προετοιμασίες για τη μεγάλη ημέρα είναι πυρετώδεις και η πόλη ετοιμάζεται να υποδεχθεί ένα έργο που περίμενε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι» στο Mega παρουσίασε μάλιστα σήμερα (17/11) το επαναφορτιζόμενο εισιτήριο που θα κοστίζει 0,60 ευρώ, ενώ φιλοξένησε και τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, που αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στον ντόρο τον οποόο προκάλεσε το λογότυπο.
Το επαναφορτιζόμενο εισιτήριο
«Δεν θα χαρακτηρίσω τον θόρυβο δικαιολογημένο ή αδικαιολόγητο, τόσο ως προς την ουσία του θέματος όσο και ως προς το λογότυπο. Θα ήθελα το Ελληνικό Μετρό να έχει λύσει το θέμα πρωθύστερα. Δεν πρέπει να μένουμε στην τελευταία στιγμή για να αντιμετωπίζουμε στη χώρα προβλήματα. Αν γινόταν νέος διαγωνισμός και όχι απευθείας ανάθεση από την Ελληνικό Μετρό, δεν θα προλαβαίναμε να έχουμε έγκαιρα το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, για να το πω διαφορετικά, την ταυτότητα», είπε αρχικά ο κ. Σταϊκούρας.
Σχετικά με τις προδιαγραφές ασφαλείας του έργου, δήλωσε: «Οι έλεγχοι και οι δοκιμές στα συστήματα και τους συρμούς έχουν ξεκινήσει από το 2021. Αρχικά χειροκίνητα και στη συνέχεια ηλεκτρονικά. Και σήμερα γίνονται σε κανονική εμπορική λειτουργία. Ταυτόχρονα γίνονται οι έλεγχοι στην ίδια την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει την λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό.
Είναι η εταιρεία που λειτουργεί ήδη κατά τον ίδιο τρόπο το Μετρό Κοπεγχάγης και αυτό του Μιλάνου. Η εταιρεία ανέφερε ότι επί 40 χρόνια που λειτουργεί αυτά τα συστήματα ασφαλείας δεν έχει καταγραφεί ούτε ένα δυστύχημα. Και ότι με τα συστήματα που έχουν τοποθετηθεί στο Μετρό Θεσσαλονίκης, η πιθανότητα αστοχίας είναι μία στα 100.000 χρόνια».
Τέλος, ο Χ. Σταϊκούρας μίλησε σε ορισμένα χαρακτηριστικά του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως για παράδειγμα ότι υπάρχουν δύο ξεχωριστές σήραγγες και ο ένας συρμός δεν θα κινείται δίπλα στον άλλον, όπως γίνεται στην Αθήνα. Επίσης, στις ώρες αιχμής τα δρομολόγια θα κινούνται ανά 3,5 λεπτά, ενώ εκτιμούν πως περίπου 254.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν καθημερινά το μέσο.