Ταλαιπωρία στα ΜΜΜ: Αυξάνεται το επιβατικό κοινό, μειώνονται οι συρμοί
Τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παλιοί συρμοί σε μετρό και ηλεκτρικό οδηγούν σε μείωση των δρομολογίων, καθώς πολλοί από αυτούς λόγω βλαβών ακινητοποιούνται, την ώρα που το επιβατικό κοινό, εξαιτίας και των νέων σταθμών, αυξάνεται. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, όταν πρωτοξεκίνησε το μετρό και είχαν ανοίξει οι πρώτοι σταθμοί, υπήρχαν στο δίκτυο 21 συρμοί. Το 2011 έγινε παραλαβή και ο αριθμός έφτασε τους 57.
Από τα τέλη του 2011, αρχές του 2012 μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει καμία νέα παραγγελία και παραλαβή νέων συρμών. Από τους 57 αυτούς συρμούς που υπάρχουν στο δίκτυο, οι 7 εξυπηρετούν το δρομολόγιο που πηγαίνει αεροδρόμιο (Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο). Οι συγκεκριμένοι συρμοί, καθώς έχουν κάνει πολλά χιλιόμετρα, βγαίνουν εκτός λειτουργίας πολλές φορές λόγω βλαβών.
Από τους 50 συρμούς που υπολείπονται, οι 2 βρίσκονται στον ΗΣΑΠ (Πειραίας – Κηφισια). Οι συρμοί σε αυτό το δρομολόγιο έχουν τεράστια προβλήματα, καθώς είναι παμπάλαιοι.
Οι υπόλοιποι 48 που απομένουν καλούνται να μεταφέρουν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες, την στιγμή που η κίνηση έχει αυξηθεί, καθώς έχει επεκταθεί το μετρό. Αυτές οι επεκτάσεις έχουν τριπλασιάσει και τετραπλασιάσει το επιβατικό κοινό. Σημαντικό να τονιστεί ότι για κάθε νέο σταθμό που δημιουργείται, ισούται με 20.000 επιπλέον επιβάτες την ημέρα. Επομένως, αφού άνοιξαν 6 επιπλέον σταθμοί, υπάρχει επιβατική κίνηση 120.000 επιπλέον.
Το μοναδικό πρόγραμμα που «τρέχει» αυτήν την στιγμή είναι κάποιας αναβάθμισης των πρώτων 21 συρμών που είχαν έρθει όταν πρωτοξεκίνησε το μετρό, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα 2-3 χρόνια.
Τα προβλήματα όμως δεν τελειώνουν εδώ, καθώς υπάρχουν προβλήματα, κάποιες ρηγματώσεις, στις ράγες. Συνολικά είναι σε ένα μήκος 35 χιλιομέτρων, όχι μονοκόμματα, σε διάφορα σημεία. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερη ταχύτητα στα μετρό.