Έληξε η απεργία της ΠΝΟ- Ξεκινούν τα δρομολόγια
Τέλος αποφάσισε να βάλει στην απεργιακή της κινητοποίηση η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, έπειτα από τη σημερινή συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της με τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη.
Η απεργία θα λήξει στις 2 μετά το μεσημέρι, οπότε ξεκινούν και πάλι τα δρομολόγια.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
«Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνεδρίασε σήμερα για την εκτίμηση και αξιολόγηση της εν εξελίξει απεργίας, κατόπιν των απαντήσεων που είχε από το ΣΕΕΝ αλλά και από το Υπουργείο επί των αιτημάτων μας, σας ενημερώνει για τα ακόλουθα:
Η πρόταση που ήρθε εγγράφως από τον ΣΕΕΝ για τα ποσοστά αύξησης της ΣΣΕ των συναδέλφων μας στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια), είναι 5% για το 2025 και 2% για το 2026.
Από πλευράς Υπουργείου, ύστερα από την σημερινή συνάντηση του Γενικού Γραμματέα και της Διοίκησης της ΠΝΟ με τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και υπηρεσιακούς παράγοντες, υπήρξε η δέσμευση για τα παρακάτω:
· Άμεση υλοποίηση της τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων για τους δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας από το ΓΕΝΕ, αλλά και την αύξησή του από 350 ευρώ, στο επίπεδο που χορηγείται το επίδομα ανεργίας στη στεριά
· Αύξηση των προστίμων που επιβάλλονται για την παραβίαση των ωρών εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτεργατών.
· Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει την ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.
· Συνάντηση έως 25 Νοεμβρίου για τα θέματα που διέπουν τις οργανικές συνθέσεις τον Ν. 4150/2013 και ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Κατόπιν αναλυτικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων, η πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΝΟ αποδέχτηκε τις παραπάνω προτάσεις και δεσμεύσεις, επισημαίνοντας ότι δεν απεμπολούμε την συνεχή προσπάθεια για την υλοποίηση και όλων των υπολοίπων αιτημάτων μας.
Ταυτόχρονα, έχοντας πλήρη επίγνωση του κοινωνικού γίγνεσθαι, αλλά συνεκτιμώντας και διάφορες άλλες παραμέτρους, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε την μη συνέχιση της απεργιακής μας κινητοποίησης η οποία θα λήξει σήμερα στις 14.00 αντί 23.59.
· Πιστή τήρηση και απαρέγκλιτη εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει την ναυτεργασία τόσο για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης όσο και για τα διπλά πληρώματα και ειδικά στα Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοα.
· Συνάντηση έως 25 Νοεμβρίου για τα θέματα που διέπουν τις οργανικές συνθέσεις τον Ν. 4150/2013 και ειδικά τα Ε/Γ-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Κατόπιν αναλυτικής συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων, η πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΝΟ αποδέχτηκε τις παραπάνω προτάσεις και δεσμεύσεις, επισημαίνοντας ότι δεν απεμπολούμε την συνεχή προσπάθεια για την υλοποίηση και όλων των υπολοίπων αιτημάτων μας.
Ταυτόχρονα, έχοντας πλήρη επίγνωση του κοινωνικού γίγνεσθαι, αλλά συνεκτιμώντας και διάφορες άλλες παραμέτρους, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε την μη συνέχιση της απεργιακής μας κινητοποίησης η οποία θα λήξει σήμερα στις 14.00 αντί 23.59.
Η ΠΝΟ θεωρεί υποχρέωσή της να ευχαριστήσει τα πληρώματα των πλοίων και όλους τους Ναυτεργάτες, οι οποίοι μαζικά ύψωσαν το ανάστημα τους, συσπειρωμένοι γύρω από την Διοίκηση της Ομοσπονδίας για την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης.
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην απευθύνει η Ομοσπονδία μας τις ευχαριστίες της και στο επιβατικό κοινό, για την πλήρη κατανόησή του στο δίκαιο αγώνα μας.
Για την ΠΝΟ».
Τι συζητήθηκε με τον Χρ. Στυλιανίδη
Το πρωί η διοίκηση της ΠΝΟ συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη, στον οποίο έθεσε αναλυτικά τα θεσμικά ζητήματα του κλάδου, τα οποία εξ αρχής έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων της. Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα, κράτησε περίπου δυο ώρες και σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα αιτήματα των ναυτεργατών για το οποίο ο υπουργός δεσμεύτηκε για άμεση λύση, ήταν το ζήτημα του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών. Η ΠΝΟ έχει κάνει γνωστό όλες αυτές τις ημέρες, ότι οι προυποθέσεις για να λάβει ένας ναυτικός το επίδομα είναι πολύ δύσκολες, σε τέτοιο σημείο που το καθιστούν απαγορευτικό, ενώ όσοι τελικά το δικαιούνται λαμβάνουν το «εξευτελιστικό» ποσόν των 350 ευρώ. Ο υπουργός συμφώνησε να εξετάσει άμεσα το θέμα, τόσο για τις προυποθέσεις, όσο και για το ύψος του ποσού, αφού φυσικά προηγηθούν οι διαδικασίες που χρειάζονται, όπως αναλογιστική μελέτη.
Επίσης μεγάλη συζήτηση έγινε και για το νόμο 4150/2013, με τον οποίο, σύμφωνα με την ΠΝΟ, στις 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (μάγειροι, λογιστές, θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει, επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες, όπως και για την τετράμηνη δρομολόγηση των ταχύπλοων σκαφών αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν από τον νόμο 4150.
Οι πληροφορίες λένε ότι ο κ.Στυλιανίδης δέχθηκε να ξεκινήσει διαβούλευση με προτάσεις που θα καταθέσουν η ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία αλλά και οι αρμόδιοι φορείς, προκειμένου να τις εξετάσουν οι υπηρεσίες του υπουργείου σε μια προσπάθεια καλυτέρευσης του νόμου. Επίσης υπήρξε δέσμευση για την αυστηρή τήρηση του νόμου όσον αφορά το 10ωρο εργασίας των ναυτικών στα ταχύπλοα.