Αγιάσογλου:Μέχρι το 2025 θα έχουμε 1000 καινούρια λεωφορεία στην ΟΣΥ τα περισσότερα ηλεκτρικά
«Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 και ίσως μέχρι το φθινόπωρο του 2025 θα έχουμε 1000 καινούρια λεωφορεία στο στόλο της ΟΣΥ, άρα πάνω από τα 2/3 του στόλου θα είναι νέα λεωφορεία εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό θα είναι λεωφορεία ηλεκτρικά» υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Στέφανος Αγιάσογλου δ/νων σύμβουλος της ΟΣΥ ο οποίος μίλησε στο συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση Electric Vehicles Conference το οποίο διοργάνωσε η Boussias events.
Ο κ. Αγιάσολου υποστήριξε πως στα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με τον σχεδιασμό όλα τα αμαξοστάσια, θα είναι αμαξοστάσια ηλεκτροκίνησης. «Σήμερα ετοιμάζονται νέα έργα, ήδη τέσσερα από τα δέκα, εφτά στην ουσία, δέκα στην πράξη αμαξοστάσια είναι αμαξοστάσια ηλεκτροκίνησης, ετοιμάζεται και τώρα ακόμα ένα θα γίνει περίπου μέχρι το τέλος του χρόνου» είπε ο κ. Αγιάσογλου για να συμπληρώσει στη συνέχεια «ο σχεδιασμός μας για το 2025 και το 2026 είναι να είμαστε στην ηλεκτροκίνηση σε όλα τα αμαξοστάσια της Αττικής».
Ο δ/νων σύμβουλος της ΟΣΥ ανέφερε πως ήδη έχουν υπογραφεί δύο συμβάσεις, οι οποίες θα φέρουν άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου, τα οποία ήδη θα ξεκινήσουν να έρχονται από τώρα το φθινόπωρο του 2024 έως το τέλος του 2025.
Ο κ. Αγιάσογλου ολοκλήρωσε την ομιλία του αναφερόμενος στην υδρογονοκίνηση. «Έχουμε ενταχθεί σε δύο προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υδρογονοκίνηση. Έτσι λοιπόν συμμετέχουμε στην πρώτη μικρή κοιλάδα υδρογόνου που έγινε στην Ελλάδα, η οποία ονομάζεται “Τριήρης” και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon» ανέφερε ο κ. Αγιάσογλου εξηγώντας πως θα ενταχθούν στο στόλο της ΟΣΥ και λεωφορεία υδρογόνου. «Εμείς σαν χρήστες αυτής της κοιλάδας έχουμε την ευθύνη να εντάξουμε στο στόλο μας, κάποια λεωφορεία υδρογόνου από 2-3 τους επόμενους δυο με τρεις μήνες τα λεωφορεία θα βρίσκονται στον στόλο της ΟΣΥ, και θα δούμε πως συμπεριφέρεται το συγκεκριμένο καύσιμο, έτσι ώστε στο σχεδιασμό που προβλέπεται στο αμέσως επόμενο διάστημα των επόμενων δύο ετών, 100 λεωφορεία υδρογόνου θα ενταχθούν στο στόλο μας» κατέληξε ο κ. Αγιάσογλου.
Εκμεταλλευτήκαμε το χρόνο για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε να προγραμματίσουμε κι επιτέλους να αρχίσουμε να υλοποιούμε ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, το οποίο θα βοηθήσει πάρα πολύ να αλλάξουμε στην πράξη την εικόνα της αστικής συγκοινωνίας, αλλά και να βοηθήσουμε την πράσινη μετάβαση
Η ΟΣΥ είναι υπεύθυνη για την παροχή του έργου της αστικής συγκοινωνίας στο λεκανοπέδιο Αττικής, είναι μια εταιρεία με περίπου 5000 εργαζόμενους, εκ των οποίων τα 2/3 στην πράξη είναι εργαζόμενοι που είναι στην πρώτη γραμμή κι αυτό έχει τις ιδιαιτερότητες του όσο αφορά τον τρόπο λειτουργίας
Έχουμε έναν στόλο οποίος απαρτίζεται από 1600 οχήματα εκ των οποίων τα 1300 είναι ενεργά και λειτουργούν κάθε μέρα σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής
Ο σχεδιασμός προέβλεπε να υπάρξει μια αλλαγή του στόλου, διότι τα τελευταία πάνω από 15 χρόνια δεν είχαμε καμία προσθήκη καινούριων λεωφορείων.
Αυτό όμως που είχε σημασία είναι εκτός από την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού είναι να είμαστε μπροστά στην αλλαγή της Τεχνολογίας και στην πράσινη μετάβαση, η οποία επιβάλλεται όχι μόνο στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι λοιπόν έγινε πάρα πολύ δουλειά η οποία έχει να κάνει με την προετοιμασία ώστε το 2024 να είναι μια χρονιά ορόσημο, που στην πράξη έγινε όχι απλώς η ανανέωση του στόλου, αλλά η μετάβαση στη νέα τεχνολογία στη βιομηχανία της κίνησης. Έτσι λοιπόν αφού ο σχεδιασμός ολοκληρώθηκε, αρχίσαμε την υλοποίηση. Τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία ήρθαν στην Αθήνα τον Μάιο του 2024 και βρέθηκαν στους δρόμους τον Ιούνιο του 2024 εκτελώντας δρομολόγια στην Αθηνα και στο δήμο του Πειραιά. Είδαμε μια μεγάλη πρώτη μετάβαση της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση γιατί στην πράξη μια βαριά βιομηχανία, όπως είναι ΟΣΥ που κινεί 1600 οχήματα κάθε μέρα στους δρόμους της Αθήνας πραγματικά μπορεί να δείξει και να κάνει τη διαφορά το θέμα της πράσινης μετάβασης. Αυτό προυποθέτει όχι απλώς μια σειρά από εργασίες που έπρεπε να γίνουν για να προετοιμάσουν την έλευση των λεωφορείων, αλλά παράλληλα να ετοιμάσουν την εταιρεία στη μετάβασή της στον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να λειτουργούν. Παράλληλα θα παρακολουθήσουμε πολύ στενά
Είχαμε μια αγωνία για το πως συμπεριφέρονται τα οχήματα στις ζέστες, τωρα θα τα δούμε και στα κρύα. Και μέχρι τώρα πρέπει να σας πω ότι αυτά τα οχήματα, όχι απλώς συμπεριφέρθηκαν καλά, όχι απλώς υπήρξαν μέσα στις προδιαγραφές, αλλά συμπεριφέρθηκαν και καλύτερα, πράγμα που σημαίνει ότι και οι κατασκευαστές έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κατασκευής
Ήδη έχουν υπογραφεί δύο συμβάσεις, οι οποίες θα μας φέρουν άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου, τα οποία ήδη θα ξεκινήσουν να έρχονται από τώρα το φθινόπωρο του 2024 έως το τέλος του 2025. Όπως επίσης κι άλλα 300 λεωφορεία των οποίων τα 100 θα είναι mid ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα θα είναι Euro6, τα οποία θα ενταχθούν στο στόλο τους επόμενους μήνες, αρχης γενομένης από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2024
Τώρα λέγοντας για ηλεκτροκίνηση , η δουλειά για τις υποδομές που πρέπει να γίνει είναι πάρα πολύ μεγάλη. Και κυρίως όταν είσαι σε μια εταιρεία, η οποία λειτουργεί μέσα στα πλαίσια του δημόσιου κι ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζεις με όποιες γραφειοκρατίες υπάρχουν είναι αρκετά μεγάλες και πρέπει να μπορείς να ανταπεξέλθεις και να τηρήσεις τις ημερομηνίες που πρέπει για να μπορείς να έχεις τη δυνατότητα να φορτίσεις τα οχήματα να βγουν στο δρόμο
Χρειάζεται μια μεγάλη διαδικασία, που πρέπει να συντονιστούν πάρα πολλοί φορείς, ώστε να μπορέσει, να μπορέσουμε να φορτίσουμε σωστά τα οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εμπλακούνε φορείς του δημοσίου , να γίνουν νέες γραμμές, να μπουν νέοι μετασχηματιστές, να μπουν οι φορτιστές, να συντονιστεί όλο αυτό το σύστημα επάνω από 70 φορτιστές κι αυτό να λειτουργήσει, αν αποδώσει, να είναι μέσα στην καθημερινότητα για να μπορούν αυτά τα οχήματα να βρίσκονται στο δρόμο, καθώς τα οχήματα αυτά κυκλοφορούν πάνω από 16- 17 ώρες την ημέρα και για να γίνει αυτό, χρειάζεται να έχουμε τη δυνατότητα, το σύστημα πίσω των υποδομών να λειτουργεί άψογα. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε να αντιμετωπίσουμε πάρα πολλές τέτοιες προκλήσεις, τα οποία πρέπει να πω ότι όλα αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν με διάφορους τρόπους, έτσι ώστε τα λεωφορεία αυτά να λειτουργούν άψογα.
Σήμερα ετοιμάζονται νέα έργα, ήδη τέσσερα από τα δέκα, εφτά στην ουσία, δέκα στην πράξη αμαξοστάσια είναι αμαξοστάσια ηλεκτροκίνησης, ετοιμάζεται και τώρα ακόμα ένα να γίνει περίπου μέχρι το τέλος του χρόνου και ο σχεδιασμός μας για το2025 και το 2026 είναι να είμαστε στην ηλεκτροκίνηση σε όλα τα αμαξοστάσια της Αττικής
Να σας πω ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 και ίσως μέχρι το φθινόπωρο του 2025 θα έχουμε 1000 λεωφορεία τα καινούρια στο στόλο της ΟΣΥ, άρα πάνω από τα 2/3 του στόλου θα είναι με νέα λεωφορεία εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό θα είναι λεωφορεία ηλεκτρικά
Δεν έχουμε σταθεί μόνο εκεί. Έχουμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια, παράλληλα με την ηλεκτρική μετακίνηση να δούμε τι γίνεται στο εγγύς κι απώτερο μέλλον για αυτό το λόγο μαζί με τον ιδιωτικό τομέα σε σύμπραξη ενταχθήκαμε σε δύο προγράμματα της Ευρωπαικής Ένωσης για την υδρογόνοκίνηση. Έτσι λοιπόν συμμετέχουμε στην πρώτη μικρή κοιλάδα υδρογόνου που έγινε στην Ελλάδα, η οποία ονομάζεται τριήρης και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon, εμείς σαν χρήστες αυτής της κοιλάδας έχουμε την ευθύνη να εντάξουμε στο στόλο μας, κάποια λεωφορεία υδρογόνου από 2-3 τους επόμενους δυο με τρεις μήνες τα λεωφορεία θα βρίσκονται στον στολο της ΟΣΥ, και θα δούμε πως συμπεριφέρεται το συγκεκριμένο καύσιμο, έτσι ώστε στο σχεδιασμό που προβλέπεται στο αμέσως επόμενο διάστημα των επόμενων δύο ετών, 100 λεωφορεία υδρογόνου θα ενταχθούν στο στόλο μας. Παράλληλα μέσα από το ΣΕΡΤ2 το πρόγραμμα της Ευρωπαικής Ένωσης έχουμε πετύχει μια χρηματοδότηση και μαζί με την AVIN θα δοθεί η δυνατότητα στις εγκαταστάσεις στα Άνω Λιόσια να έχουμε πρατήριο υδορογόνου.