Νούμερα (χυδαιότητας) και νούμερα (τηλεθέασης)- Στις πόσες …συγγνώμες “καίγεσαι”;
Το θέμα με τον μετά θάνατο διασυρμό του Τζωρτζ Μπάλντοκ από την εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα δεν είναι η εκ μέρους του (υποκριτική) ανάληψη της ευθύνης και η συγγνώμη για τις χυδαιότητες που εκστομίστηκαν τις ώρες που συγκλονιζόταν το πανελλήνιο. Δεν είναι καν μόνο το τηλεοπτικό αίσχος αυτό καθ’ αυτό. Είναι ότι πολλοί αδιαφορούν, περισσότεροι ανέχονται, και ακόμα περισσότεροι συνεχίζουν να παρακολουθούν αυτές τις εκτρωματικές εκφάνσεις της δήθεν ψυχαγωγο-ενημέρωσης.
Δεν είναι πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος παρουσιαστής συναγωνίζεται τον εαυτό του στην χυδαιότητα. Το 2019 προέβη σε τηλεοπτική αναπαράσταση της σεξουαλικής επίθεσης που δέχτηκε φοιτήτρια στο ΑΠΘ.
Έγραφε, τότε, το protothema.gr:
“…Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι πρωταγωνίστριες στην πλάκα ήταν οι γυναίκες του πάνελ! Οι κυρίες Ελένη Τσολάκη και Κατερίνα Γκαγκάκη το γλέντησαν με την ψυχή τους και ξεκαρδίστηκαν στα γέλια χωρίς καν να σκεφτούν ή να αισθανθούν άσχημα για το τι πέρασε η άτυχη φοιτήτρια. Το πάνελ της εκπομπής του Γιώργου Λιάγκα έσκασε στα γέλια σαν να έβλεπε κωμωδία. Η χυδαιότητα με ατάκες τύπου «έσταζε το ταβάνι;» και «έπεσε ο καφές του από πίσω και την πιτσίλισε» προκάλεσαν σοκ στους τηλεθεατές. Μέχρι και ο ρεπόρτερ που προσπαθούσε να τους μεταφέρει την είδηση προσπάθησε να τους επαναφέρει στην τάξη λέγοντας ότι το θέμα είναι σοβαρό, ωστόσο δεν κατάφερε να τους πείσει και όλοι τους συνέχισαν να χασκογελούν και να κάνουν πλάκα. Ακριβώς σε αυτό το σημείο πάυουν να υπάρχουν και δικαιολογίες καθώς υπήρξε άνθρωπος που επί τόπου τους είπε ότι είναι ένα ζήτημα σόβαρο που δεν χωράει πλάκα και όμως το πάνελ δεν συμφώνησε ούτε στιγμή!”.
Μετά το σάλο και τις αντιδράσεις (από το Σωματείο Γυναικείων Δικαιωμάτων «ΤΟ ΜΩΒ», το ΕΣΡ, την ΕΣΗΕΑ, τη Μαίρη Συνατσάκη, τη Ρούλα Κορομηλά αλλά και τα άπειρα σχόλια στα social media) ο παρουσιαστής αναγκάστηκε να ζητήσει ξανά συγγνώμη.
Συγχωροχάρτια
Το 2021 είχε πάλι ζητήσει συγγνώμη (υπό τον φόβο μηνύσεων) για ένα άλλο περιστατικό χυδαιότητας: “Σήμερα έκλεισε ένα ατυχές και από κάθε άποψη λυπηρό συμβάν στην τηλεοπτική μου πορεία. Από αδικαιολόγητη για την εμπειρία μου επιπολαιότητα και ελλιπή γνώση της αλήθειας παρασύρθηκα σε μια άδικη, απρόκλητη, και σίγουρα κατάφωρα προσβλητική για την κ. Σοφία Γιαννικοπούλου, πρώην σύζυγο Ιωάννη Κούστα, εκπομπή την 01.10.2019 στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ.”, είχε πει.
Πριν μερικές μέρες, ο ίδιος παρουσιαστής είχε καλεσμένο τον Παύλο Χαϊκάλη στην εκπομπή του και αφού εμμέσως του ζήτησε συγγνώμη γιατί τον αδίκησε στο παρελθόν σε θέματα που αφορούσαν στο «Me Too», συζήτησαν όλα αυτά που συνέβησαν και αμαύρωσαν το όνομα του ηθοποιού.
Οι “ειδικοί” σε όσα λέγονται στις εκπομπές του Λιάγκα (αλλά για να είμαστε δίκαιοι και ακριβείς και σε άλλες ομοειδείς) γνωρίζουν πως έχει τη συγγνώμη “ψωμοτύρι”, όπως το γνωρίζει και η ΕΣΗΕΑ που συχνάκις ασχολείται με τα σχόλια του παρουσιαστή. Τα γνωρίζουν και οι κατά καιρούς εργοδότες του, οι οποίοι, όμως, “του τραβούν το αυτί” τη στιγμή που ξεσπάει ο θόρυβος στα social media, και μετά, όλοι μαζί, τραβούν ξανά προς την επόμενη χυδαιότητα. Και την επόμενη …συγγνώμη.
Τα “συγχωροχάρτια” μοιράζονται αφειδώς γιατί τα νούμερα της τηλεθέασης έχουν μεγαλύτερη επιρροή από τον διασυρμό και την αναξιοπρέπεια, από την καταρράκωσης της δεοντολογίας και την διαμόρφωση του προτύπου ενός τηλεθεατή ανεκτικού στα αισχρά υπονοούμενα και στην δυσώδη καφενειακή οπερέτα που αυτοπροβάλλεται ως ψυχαγωγία. Πολύ συχνά, μάλιστα, ιδιαίτερα τον τελευταίο ένα χρόνο, αυτό το “μυρωδάτο” καφενείο μετατρέπεται σε πολιτική πασαρέλα, προσφέρει πολιτική ενημέρωση και inside πληροφόρηση με έμφαση στα όσα συμβαίνουν στην “εξωτική” Κουμουνδούρου. Ο ίδιος ο Στέφανος Κασσελάκης (και άλλοι πολιτικοί κατά καιρούς αλλά όχι σε αυτό το βαθμό), άλλωστε, έχει νομιμοποιήσει με την παρουσία του αυτή τη γη της χυδαιότητας και μάλιστα πολλές φορές και με κάθε τρόπο (συνεντεύξεις, προσκλήσεις για …θέαση του σπιτιού στις Σπέτσες, τηλεφωνικές παρεμβάσεις, ακόμα και δήθεν τυχαία περάσματα από το στούντιο της εκπομπής).