Οικονόμου στο libre: Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηροποίηση ποινών για αντικοινωνική και υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά

 Οικονόμου στο libre: Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηροποίηση ποινών για αντικοινωνική και υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά

«Σοβαρές ποινές και παραδειγματικές τιμωρίες για παραβάσεις που ευθύνονται για θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα», θα προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου.

Αναφέρεται στα συγκοινωνιακά προβλήματα της Αθήνας και υποστηρίζει ότι ο ανασχεδιασμός των Συγκοινωνιακών Χαρτών σε Αττική και Θεσσαλονίκη “θα δώσει την εγκυρότητα και την αξιοπιστία που ζητάει ο πολίτης”.

Σ’ ό,τι αφορά τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου «είναι ο καλύτερος Πρωθυπουργός της Μεταπολίτευσης».

Συνέντευξη

Κύριε υπουργέ, ας ξεκινήσουμε από την επικαιρότητα. Σε γραπτή δήλωσή σας – της περασμένης Δευτέρας -τονίζατε ότι απομακρύνατε τον κ. Δημήτρη Καρρά…

Με το που έλαβα γνώση του δημοσιεύματος που φέρει τον κύριο Καρρά εμπλεκόμενο σε μια υπόθεση για ξέπλυμα μαύρου χρήματος προχώρησα στην απομάκρυνση του. Αυτό το έκανα άμεσα όχι διότι προκύπτει κάποια εμπλοκή του αλλά γιατί δεν θα επιτρέψω για κανένα λόγο να υπάρξουν σκιές, ούτε να υπονομευτεί η αδιάκοπη δουλειά που γίνεται στο υπουργείο μας, ούτε να αποπροσανατολιστεί η κοινή γνώμη από τη διαρκή μάχη μας για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Όμως, δεν πρέπει να παραβλέψουμε ότι ο κύριος Καρράς δεν αναφέρεται σε καμία δικογραφία της υπόθεση, δεν έχει κληθεί καν για να καταθέσει, ενώ πριν αναλάβει τη θέση του στο υπουργείο προσκόμισε όλα τα απαραίτητα έγγραφα, όπως είναι το ποινικό μητρώο του.

Το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα παραμένει δύσκολο στη διαχείρισή του. Ο στόλος των λεωφορείων μπορεί ως ένα βαθμό να έχει ανανεωθεί αλλά παραμένει γερασμένος. Οι επιβάτες συνεχίζουν να περιμένουν στις στάσεις χωρίς να γνωρίζουν και την ώρα άφιξης του λεωφορείου, ενώ θα ήθελα να σας θυμίσω όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού στο Μετρό με βαγόνια χωρίς κλιματισμό γεμάτα με τουρίστες. Όλα αυτά που σας περιέγραψα είναι η καθημερινότητα, τουλάχιστον στην Αθήνα. Γιατί τόσα χρόνια δεν επιλύονται αυτά τα προβλήματα;

Δεν μπορώ να σας απαντήσω για το τι γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά μπορώ να σας πω τι γίνεται και τι κάνουμε από τη μέρα που ανέλαβα υφυπουργός Μεταφορών και δεν είναι κάτι άλλο πέρα από τη διαρκή προσπάθεια να αναβαθμίσουμε τα ΜΜΜ και την καθημερινότητα των πολιτών που μετακινούνται με αυτά.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου, έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο σχέδιο που περιλαμβάνει την προμήθεια 1.500 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, με σημαντικό ποσοστό αυτών να είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025, 950 νέα λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αττικής, που θα συμβάλουν στην ανανέωση των γερασμένων οχημάτων και στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Ο στόχος μας λοιπόν είναι διπλός: αφενός να προχωρήσουμε στην πλήρη αντικατάσταση του στόλου των παλιών λεωφορείων με σύγχρονα λεωφορεία.

Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στη δημόσια συγκοινωνία, μια τεράστια επένδυση, 2 δισεκατομμυρίων που γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά τις τελευταίες δύο δεκαετίες καθώς ποτέ άλλοτε δεν έχει επενδύσει το κράτος τόσα χρήματα για τη δημόσια συγκοινωνία και υπό το πρίσμα αυτό θα είμαστε κάθε μέρα και καλύτερα.

Ο ανασχεδιασμός των Συγκοινωνιακών Χαρτών σε Αττική και Θεσσαλονίκη θα δώσει την εγκυρότητα και την αξιοπιστία που ζητάει ο πολίτης, αφού η ανταπόκριση μεταξύ των μέσων και η διαδραστικότητα που θα αναπτυχθεί, θα δώσουν απαντήσεις στα προβλήματα που περιγράψατε στην ερώτησή σας.

Στις περισσότερες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις η λειτουργία των συγκοινωνιών είναι ευθύνη των Δήμων και των Περιφερειών. Γιατί στην Ελλάδα πρέπει να έχει την ευθύνη το υπουργείο;

Η διάρθρωση των δημόσιων συγκοινωνιών στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα ιστορικών, κοινωνικών και οικονομικών παραμέτρων που διαμορφώθηκαν με την πάροδο των ετών. Tο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη δυνατότητα να συντονίζει τις διάφορες υπηρεσίες και να διασφαλίζει ότι οι πολιτικές και οι στρατηγικές αναπτύσσονται με βάση τις εθνικές προτεραιότητες.

Αυτό επιτρέπει τη διασφάλιση μιας συνεκτικής προσέγγισης που δεν επηρεάζεται από τοπικές πολιτικές ή περιορισμούς. Παράλληλα, η κεντρική διαχείριση διευκολύνει την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία και ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία είναι κρίσιμα για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση των υποδομών και των μεταφορών.

Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζουμε ότι οι υποδομές μας και οι μεταφορές μας θα είναι σύγχρονες και αντάξιες των ευρωπαϊκών προτύπων. Πάντως δεν είμαστε αρνητικοί να αναπτυχθεί ένα δίκτυο Δημοτικών Συγκοινωνιών που θα λειτουργούν στο εσωτερικό των πόλεων και θα συνδέεται με τις κεντρικές γραμμές που θα λειτουργούν ο ΟΑΣΑ στην Αττική και ο ΟΣΕΘ στην Θεσσαλονίκη.

Κύριε Οικονόμου, στις αρχές  της δεκαετίας του ’80, η τότε κυβέρνηση, είχε νομοθετήσει τη μη έκδοση εισιτηρίου τις πρωινές ώρες για τους εργαζόμενους. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί και τώρα, σε μια εποχή τεράστιας ακρίβειας;

Η δημόσια συγκοινωνία χρειάζεται το εισιτήριο για να καταφέρει να στηριχθεί καθώς και να εκσυγχρονιστεί και να μεταρρυθμιστεί. Γι’ αυτό και η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για την αποτελεσματικότητα των Δημόσιων Συγκοινωνιών και την οικονομική βιωσιμότητα του συστήματος. Ο στόχος κάθε μήνα είναι να υπάρχει όσο γίνεται μεγαλύτερη εισπραξιμότητα από τα εισιτήρια ως αποτέλεσμα των συνεχών ελέγχων και παράλληλα να αξιοποιηθούν τα χρήματα από τα πρόστιμα για τη βελτίωση της Δημόσιας Συγκοινωνίας. Ήδη βλέπουμε το Σεπτέμβριο τα πρώτα θετικά δείγματα αυτής της πολιτικής. Η κυβέρνηση άλλωστε ασκεί την κοινωνική της πολιτική διατηρώντας το εισιτήριο ως ένα από τα φθηνότερα της Ευρώπης.

Να περάσουμε στον νέο ΚΟΚ. Που θα δούμε αυστηροποίηση των μέτρων;

Με τον νέο ΚΟΚ θέλουμε να σώσουμε ζωές. Γι’ αυτό θεσπίζεται η αυστηροποίηση ποινών για την αντικοινωνική συμπεριφορά και την υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά. Μερικές περιπτώσεις «αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς είναι, μεταξύ άλλων: Το πέταγμα σκουπιδιών από οποιοδήποτε όχημα, η μη ευγενική συμπεριφορά οδηγού προς πεζούς και τους άλλους οδηγούς, η κίνηση σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας κ.λπ., η δίχως λόγο χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.), η στάση ή στάθμευση οχήματος σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), η μη παραχώρηση προτεραιότητας σε πεζούς, η παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης, όπως και το να ακολουθεί κάποιος ένα όχημα άμεσης ανάγκης. Όταν αναφερόμαστε στην «υποτροπιάζουσα συμπεριφορά», όπου θα έχουμε αυστηροποίηση των ποινών, εννοούμε την παραβίαση STOP και ερυθρού σηματοδότη, την μη χρήση ζώνης ασφαλείας, τη χρήση καθισμάτων και ζωνών ασφαλείας όταν μεταφέρονται παιδιά, τη μη χρήση κράνους από οδηγό δίκυκλου, τις κόντρες παντός είδους, την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, τη χρήση κινητού τηλεφώνου σε μηχανή ή δίτροχο αλλά και την οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, μεταξύ άλλων. Παράλληλα, θα έχουμε σοβαρές ποινές και παραδειγματικές τιμωρίες για παραβάσεις που ευθύνονται για θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Στο Ελληνικό βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο έργο οικοδόμησης με χιλιάδες διαμερίσματα και κατοικίες. Όταν αυτό ολοκληρωθεί ή κίνηση των οχημάτων θα αυξηθεί πάρα πολύ. Υπάρχει κάποια πρόβλεψη για τη δημιουργία ενός νέου σύγχρονου δικτύου δρόμων στην περιοχή;

Ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής που σχεδιάζουμε έχει έναν ορίζοντα 15-20 ετών. Να είστε σίγουρος ότι θα προβλέπει και τη μητροπολιτική λειτουργία του Ελληνικού, ως ένα ιδιαίτερο σύστημα στη νότια Αθήνα. Δεν ανησυχούμε με τα δεδομένα που έχουμε. Η επιστήμη έχει απαντήσεις και οι ειδικοί έχουν επεξεργαστεί λύσεις.

Η κυβέρνηση πιστεύετε ότι βαδίζει στον ορθό δρόμο; Η κριτική που ασκείται από βουλευτές της ΝΔ, έχει βάση;

Όταν αναφέρεστε σε «κριτική που ασκείται» φαντάζομαι εννοείτε την περίπτωση Σαλμά. Η συμπεριφορά για την οποία διεγράφη είναι ατομική, που δεν συνδέεται με κανενός άλλου βουλευτή. Δεν υπάρχει άλλος βουλευτής της ΝΔ που διασπείρει συκοφαντίες στα κανάλια και δεν πηγαίνει στη Δικαιοσύνη αν θεωρεί ότι εκείνες έχουν βάση. Δεν υπάρχει άλλος βουλευτής που ενώ έχει λάβει τεκμηριωμένη απάντηση, να επιμένει με τις ίδιες αιτιάσεις. Είναι άδικο για το σύνολο των υπόλοιπων βουλευτών μας να συνδέουμε μια διαγραφή με ένα νομοσχέδιο, μια ψήφο ή ένα ζήτημα. Η Νέα Δημοκρατία είναι ένα άκρως δημοκρατικό κόμμα, μέσα στο οποίο συνομιλούμε, ανταλλάζουμε απόψεις ελεύθερα χωρίς καθεστωτικές νοοτροπίες, ενίοτε διαφωνούμε αλλά πάντα στο τέλος γινόμαστε μια γροθιά για το καλό του τόπου.

Τι δεν έκανε καλά ο κ. Μητσοτάκης στη διάρκεια των χρόνων που κυβερνά;

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την άποψη μου είναι ο καλύτερος Πρωθυπουργός της Μεταπολίτευσης, οπότε αυτό που έχω να σας πω είναι τι έκανε. Υπό την καθοδήγηση του έχουμε δει την αύξηση του ΑΕΠ πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης. Η ανεργία πλησιάζει ξανά σε μονοψήφια επίπεδα. Τα επίπεδα του χρέους προς το ΑΕΠ μειώνονται με ρυθμούς μεταξύ των ταχύτερων στον κόσμο. Η χώρα έχει ανακτήσει το καθεστώς της επενδυτικής βαθμίδας και το ελληνικό χρηματιστήριο βρίσκεται σε διαρκή ανοδική τροχιά. Ο Μητσοτάκης έχει επίσης φέρει σημαντικές επενδύσεις στην Ελλάδα, έχει προωθήσει την πράσινη μετάβαση και την ψηφιοποίηση του κράτους. Η Ελλάδα μπορεί πλέον να καυχηθεί ότι περισσότερο από το ήμισυ της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ τα πάντα, από την πληρωμή λογαριασμών μέχρι την ανανέωση της άδειας οδήγησης, μπορούν πλέον να γίνονται διαδικτυακά, αντί ο κόσμος να στέκεται στην ουρά και να υποβάλλεται σε γραφειοκρατικές διαδικασίες. Φυσικά υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν στο μέλλον, και ο άνθρωπος που μπορεί και πρέπει να ηγηθεί αυτής της πορείας είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εσείς, στις επόμενες εκλογές θα είστε και πάλι υποψήφιος στην Ανατολική Αττική;

Για μένα υπάρχει μόνο η Ανατολική Αττική. Κατάγομαι από το Καπανδρίτι, ζω στην Ανατολική Αττική και  εκεί αναπνέω και οι πολίτες ξέρουν πολύ καλά ποιος είμαι. Ξέρουν ότι είμαι καθημερινά δίπλα τους εδώ και δεκαετίες, στις επάλξεις και την πρώτη γραμμή. Ξέρουν επίσης και τους αγώνες που έδωσα στη Βουλή για την περιφέρεια μας. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι είμαι ένας από αυτούς, ένας άνθρωπος που πονάει τον τόπο μας και όχι ένας περαστικός από την Ανατολική Αττική.

Σχετικά Άρθρα