Ποινικοποίηση της λέξης “μπάτσος” με παράλληλη επίθεση στον Παππά- Τι απαντά ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ

 Ποινικοποίηση της λέξης “μπάτσος” με παράλληλη επίθεση στον Παππά- Τι απαντά ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ

Θα εισηγηθώ ο όρος «μπάτσος» να κινεί απευθείας αυτόφωρο ποινικό αδίκημα, υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ και βουλευτής Α’ Αθηνών Θάνος Πλεύρης, μιλώντας για το ζήτημα που ανέκυψε με τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Νίκου Παππά και την αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο Θάνος Πλεύρης επισήμανε, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ», πως «η χρησιμοποίηση του όρου «μπάτσου» έχει ξεφύγει και με το άνοιγμα της Βουλής θα αναλάβω μία πρωτοβουλία και με άλλους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και από άλλα κόμματα, εάν το επιθυμούν, ώστε πλέον ο όρος «μπάτσος» απευθείας να κινεί αυτόφωρο ποινικό αδίκημα, να μη χρειάζεται κανένας να κάνει μηνυτήρια αναφορά».

Τη διαγραφή του Νίκου Παππά από τον Στέφανο Κασσελάκη ζήτησε ο Παύλος Μαρινάκης

«Ο λαλίστατος κ. Κασσελάκης που, ειδικά αυτές τις ημέρες, έχει σπάσει κάθε ρεκόρ αναρτήσεων, φωτογραφιών και βίντεο, δεν αφιέρωσε ούτε λίγα λεπτά για να ζητήσει έστω μια συγγνώμη στους δεκάδες χιλιάδες αστυνομικούς και τις οικογένειές τους για την χυδαία και απειλητική συμπεριφορά του ευρωβουλευτή του Νίκου Παππά», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Οι αντιδράσεις από το κυβερνών κόμμα συνεχίζονται για τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποίησε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον αστυνομικών, με τον Παύλο Μαρινάκη να σημειώνει ότι «σε ένα κανονικό κόμμα η διαγραφή του θα ήταν αυτονόητη».

Η απάντηση του Νίκου Παππά

Σημειώνεται πως ο ίδιος ο ευρωβουλευτής Νίκος Παππάς είχε απαντήσει με βίντεο του στο Instagram για την αντιπαράθεση με τον πρώην αστυνομικό που έχει πολλάκις εκφράσει ακροδεξιές και ομοφοβικές θέσεις, ρίχνοντας τα “βέλη” του στη Νέα Δημοκρατία.

Όπως είχε αναφέρει:

“Καλησπέρα, βλέποντας την κυβέρνηση της συμφοράς να έχει τόσο άμεσα αντανακλαστικά σε μια προσπάθεια μικροπολιτικής αντιπαράθεσης και αλλαγή της ατζέντας βέβαια από τις πυρκαγιές και βγάζοντας ανακοίνωση εναντίον μου, αναρωτιέμαι μήπως ήταν καλύτερο να είχε την ίδια μεσότητα την προηγούμενη βδομάδα που σχεδόν καίει και η μισή Αττική.

Τέλος πάντων, από εκεί και πέρα πάντα σέβομαι και αναγνωρίζω τα σώματα ασφαλείας, το γνωρίζουν και οι ίδιοι σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις που έχουμε κάνει. Αλλά δεν δέχομαι από κανένα ακροδεξιό τρολ, κανένα φασιστάκο, από τον οποιονδήποτε, να με υποτιμάει, να με προσβάλλει και να με απειλεί εμένα και την οικογένειά μου.

Απαντάω πάντα στο ίδιος ύφος, δεν αναιρεί τη θέση του ευρωβουλευτή που έχω, τις αξίες και την προσωπικότητά μου, και καλό θα ήταν εκεί στο Μαξίμου να ασχοληθείτε με πιο σοβαρά θέματα, ο κόσμος καίγεται, πεθαίνει, μένει στον δρόμο και, εσείς πετάτε χαρταετό πάλι”.

Τι σημαίνει ο όρος “μπάτσος”

Κατά τον Μπαμπινιώτη:

“Συγκεκριμένα, το μπάτσος (από το τουρκικό baç) στη γλώσσα των προσεκτικών ομιλητών δηλώνει συνήθως τον αστυφύλακα, το όργανο της τάξεως, αλλά με μια αρνητική χροιά που παραπέμπει στην άσκηση βίας πάνω σε αθώα θύματα, στην αυταρχική εξουσία που ταλαιπωρεί αδύναμους πολίτες, κλπ. Στον λόγο των ίδιων ομιλητών η ουδέτερη λέξη για το όργανο της τάξεως είναι η λέξη αστυνομικός (και αστυνόμος, πβ. «κλέφτες κι αστυνόμοι» που έλεγαν και λένε τα παιδιά παίζοντας και αγγλικά cops and robbers), συνδεόμενη με εύσημες σημασιολογικές συνυποδηλώσεις (την προστασία του πολίτη από τους κακοποιούς, την καταδίωξη των εγκληματιών, την εξασφάλιση της ζωής και της περιουσίας των πολιτών κ.τ.ό.). Άρα η γενίκευση της λέξης μπάτσος, που βλέπουμε να κυριαρχεί λ.χ. στον μεταγλωττισμό των περισσότερων τηλεοπτικών έργων, σε τηλεοπτικές σειρές κλπ., για να αποδώσει το άχρωμο αγγλικό cop, και το σώμα των αστυνομικών μειώνει κοινωνικά και ηθικά και αφαιρεί από την ελληνική γλώσσα τη δυνατότητα να διαφοροποιεί σημασιολογικά τη χρήση των δύο λέξεων, επιβάλλοντας βαθμηδόν σε όλες τις περιπτώσεις τη μία από αυτές, το μπάτσος”.

(Γιώργος Μπαμπινιώτης, 1998)

Το δε τουρκικό baç έχει την έννοια του φόρου κατά την Οθωμανική περίοδο (χαράτσι), που το εισέπρατταν οι φοροεισπράκτορες της εποχής, μάλλον με τον όχι και πιο… “ειρηνικό” τρόπο.

Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, το “μπάτσος” προέρχεται από την ηχομιμητική λέξη “patch”, που στη γερμανοεβραϊκή διάλεκτο γίντις σημαίνει “χαστούκι”. Ο μπάτσος, ως σκαμπίλι, υπάρχει και στη φράση “του κλότσου και του μπάτσου”, που χρησιμοποιείται για κάποιον που οι άλλοι τον κάνουν ό,τι θέλουν, τον περιφρονούν ή του φέρονται βάναυσα.

Επομένως, ο κύριος Πλεύρης ζητά να ποινικοποιηθεί μια λέξη που πρακτικά σημαίνει “χαστούκι”. Πρακτικά ζητά αυτόφωρο για μια λέξη λεξιλογικής αμφισημίας που σημειολογικά έχει συνδεθεί με συγκεκριμένες συμπεριφορές.

Προφανώς και οι δηλώσεις του αποσκοπούν στο ακροδεξιό κοινό, αλλάζοντας παράλληλα την “ατζέντα” από τις φωτιές που παραλίγο να κάψουν μέχρι και τον Εθνικό Κήπο.

Στη δημοσιότητα νέο ηχητικό του Νίκου Παππά με βρισιές

Τον γύρο των social media κάνει εδώ και λίγες ώρες νέο ηχητικό με τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά, να εξαπολύει υβριστική επίθεση σε πολίτη.

Στο ηχητικό απόσπασμα ο Νίκος Παππάς ακούγεται να βρίζει κάποιον, λέγοντας:

«Αγράμματο σκουπίδι, άκουσε να δεις για το καλό σου. Πρόσεχε τι λες, πώς τα λες και σε ποιον τα λες. Θα σου στείλω κανένα ”πεϊνιρλί” στο σπιτάκι σου, είσαι φακελωμένος. Πρόσεχε. Ποιο τμήμα; Ποιο τμήμα, βρε σκουπίδι αγράμματο, απόβλητο της κοινωνίας; Που θα κλαίει η μάνα σου η βρομιάρα και ο πεταμένος ο πατέρας σου, άμα θέλω. Τέλος πάντων. Πίστεψέ με, δεν θα τους αρέσει και πολύ. Και δεν είσαι και ο πιο συμπαθής από όλους. Λοιπόν, σκουπίδι, εξαφανίσου μη σου γα…», ενώ σε εκείνο το σημείο κόβεται το ηχητικό.

Σε άλλο σημείο ακούγεται να λέει: «Ε, ρε ”πεϊνιρλί”. Ε, ρε, που θα φας ”πεϊνιρλάκι” εσύ, σκουπίδι. Φακελωμένε. Δεν ξέρεις τι ταυτοποίηση έχεις να φας και από ποιους. Εγώ, αγάπη μου, θα έρθω μόνο για το κατούρημα. Για να σε έχω στο βιντεάκι, να το στέλνω στη μάνα σου και να είναι περήφανη για τον λεβέντη γιο που έκανε. Και στον πεταμένο τον πατέρα σου, που θα βλέπει τον γιο του να τον κατουράνε και θα πηγαίνει το βίντεο στις θείες, στα ξαδέρφια, στους φίλους και όπου γουστάρει, μόνο και μόνο για να βλέπουν τον ξεφτιλισμένο άντρα που κάνανε».

Εκτός από το ηχητικό, δημοσιεύονται και γραπτά μηνύματα, που αναφέρουν:

«1η ερώτηση: πόσο γρήγορα πιστεύεις ότι θα ζητάς συγγνώμη; Κάνε μια πρόβλεψη. 2η ερώτηση: πόσο πιστεύεις ότι θα κάτσεις μέσα; Μιας και είσαι και υπότροπος, μικρέ καθυστερημένε φίλε μου. Και όσο είσαι μέσα, πες μου πόσο δύσκολα θα φροντίσω να περάσει η οικογένειά σου;».

Επίσης, και το μήνυμα: «Βρε, ο κύριος Βαγγέλης απ’ τον Πειραιά που θα σε αναλάβει, δεν είναι αναρχικός. Είναι επαγγελματίας αντιφασίστας».

Σχετικά Άρθρα