Express UK: Πήγαμε στην Τουρκία για διακοπές αλλά βρεθήκαμε να φεύγουμε πανικόβλητοι στην Ελλάδα

«Η Τουρκία λέγεται ότι βιώνει «μαζική» πτώση του τουρισμού με τα τουρκικά θέρετρα να έχουν μείνει «άδεια», καθώς οι τουρίστες εγκαταλείπουν την Τουρκία και κατευθύνονται στην Ελλάδα πανικόβλητοι. Στην πρώτη και μάλιστα τελευταία μου επίσκεψη στη χώρα, έκανα ακριβώς αυτό.» αναφέρει ο Άγγλος δημοσιογράφος Αλεξ Έβανς σε ταξιδιωτικό αφιέρωμα που υπογράφει στη Βρετανική ιστοσελίδα Express.uk

Και εξηγεί τον λόγο: «Δεν είχα πάει ποτέ πριν στην Τουρκία (ή είναι τώρα η Τουρκία;), και στην προσπάθειά μου να διακόψω κάθε χώρα τις υπηρεσίες Jet2 με φθηνές πτήσεις, εγώ και η κυρία αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε την Τουρκία μόνοι μας και να μάθουμε αν είναι πραγματικά γεμάτη απολαύσεις, αλλά αυτό που βρήκαμε ήταν κάτι περισσότερο από παζάρια.

Αποδεικνύεται ότι δεν μας άρεσε πολύ η Τουρκία. Στην πραγματικότητα, καταλήξαμε να εγκαταλείψουμε την Τουρκία και φύγαμε στην Ελλάδα στη μέση των διακοπών μας, επομένως η εμπειρία μας ταιριάζει απόλυτα με αυτό που φαίνεται να έχουν περάσει ή να περνούν άλλοι Βρετανοί τουρίστες.

Κάναμε ένα ταξίδι στο Μαρμαρά κατά μήκος της τουρκικής ακτογραμμής. Αυτό και μόνο, είναι μια ιστορία δύο θέρετρων.

Η κορυφή του Μαρμαρά είναι γεμάτη με περιφραγμένα, σκιερά πολυτελή θέρετρα με εκτεταμένες εκτάσεις, με θέα στα βουνά και τη θάλασσα.

Το κάτω άκρο, προς την πόλη, δεν είναι. Οι προσφορές του χαρακτηρίζονται από ερημικά υδάτινα πάρκα, κρουαζιέρες με ποτό με θέμα τους Πειρατές της Καραϊβικής και μαζικές δράσεις Δεν υπάρχει τίποτα κακό με τίποτα από αυτά, αλλά ένιωθα λίγο «Blackpool-on-Sea». τονίζει ο Άλεξ Έβανς

«Καθίσαμε σε ένα εστιατόριο στην παραλία νομίζοντας ότι ήταν ένα όμορφο μέρος για ένα ήσυχο γεύμα και ακριβώς στις 21:00, δέκα λεπτά αφότου άρχισα το κύριο πιάτο, ξεκίνησε να παίζει δυνατή μουσική και οι σερβιτόροι ξεγυμνώθηκαν από τη μέση και πάνω. Προφανώς αυτό το όμορφο εστιατόριο, εν αγνοία μας, είχε πρόγραμμα με άρρενες χορευτές στα τραπέζια. Ποτέ στο παρελθόν δεν είχα καταβροχθίσει τόσο γρήγορα ένα πιάτο με μακαρόνια», γράφει ο δημοσιογράφος.

Ύμνοι του Βρετανού δημοσιογράφου για τη Ρόδο

Στη συνέχεια σημειώνει την ανησυχία που έχουν εκφράσει οι εκπρόσωποι του τουριστικού κλάδου στην Τουρκία για τις ροές Τούρκων τουριστών με βίζα εξπρές σε ελληνικά νησιά, που αδυνατούσαν να επισκεφθούν τα προηγούμενα χρόνια. «Ακριβώς αυτό κάναμε κι εμείς. Την τρίτη ημέρα των τουρκικών διακοπών μας, είχαμε κλείσει εισιτήριο σε πλοίο για τη Ρόδο, το οποίο κόστιζε περίπου 80 λίρες το καθένα – και η μεταμόρφωση ήταν άμεση.

Μόλις βγήκαμε από το σκάφος, είδαμε γιατί τόσοι πολλοί παίρνουν την ίδια απόφαση. Η Ρόδος είναι ένα όμορφο νησί με μια εκπληκτική ιστορική παλιά πόλη. Τα τείχη του κάστρου αγκαλιάζουν την κεντρική μεσαιωνική πόλη, λίγα μέτρα από τη μαρίνα, που μοιάζει βγαλμένη από καρτ ποστάλ. Η ίδια η παλιά πόλη είναι γεμάτη από υπέροχα εστιατόρια, ενδιαφέροντα καταστήματα και συναρπαστική κουλτούρα.

Η κύρια ανάμνησή μου από το λιανικό εμπόριο της Τουρκίας ήταν επιθετικοί πωλητές που προσπαθούσαν να μου χώσουν στα χέρια “δωρεάν” λουκούμια και στη συνέχεια απαιτούσαν χρήματα και στοίβες από μαγαζιά με μαϊμού επώνυμα ρούχα. Κάθε τόσο συναντούσαμε καταστήματα που ονομάζονταν Asda ή Tesco, παρόλο που δεν είχαν καμία σχέση με τα βρετανικά σούπερ μάρκετ. Στη Ρόδο, αντίθετα, φάγαμε φρέσκο ​​γύρο, υπέροχο ντόπιο γιαούρτι και μέλι, και βρήκαμε μερικά αυθεντικά χειροποίητα κοσμήματα. Στη συνέχεια περπατήσαμε γύρω από τα τείχη του κάστρου, απολαμβάνοντας την ελληνική αρχιτεκτονική».

Εντύπωση του έκανε και μια ομάδα Τούρκων τουριστών που κρατούσαν στα χέρια τους κονσόλες PS5, που είχαν αγοράσει από τη Ρόδο, λόγω της αυξημένης φορολόγησης των βιντεοπαιχνιδιών στην πατρίδα τους. Όπως λέει, πολλοί μεταβαίνουν με φέρι μποτ απο την Τουρκία στην Ελλάδα για να αγοράσουν φθηνότερες κονσόλες video games.

Κι ο Βρετανός δημοσιογράφος καταλήγει: «Η Ρόδος ήταν ακριβότερη, αλλά όντως παίρνεις αυτό που πληρώνεις – και την επόμενη φορά θα παρακάμψουμε την Τουρκία και θα πάμε κατευθείαν στην Ελλάδα».

Έχει αναφερθεί ότι κατά το πρώτο 10ήμερο του Απριλίου, τα νησιά Λέσβος, Χίος, Σάμος, Κως και Ρόδος μαζί υποδέχτηκαν 20.690 Τούρκους τουρίστες, πολλοί από τους οποίους τα προηγούμενα χρόνια, όταν ήταν πιο δύσκολο να εξασφαλιστεί η βίζα, πιθανότατα έκαναν διακοπές στην πατρίδα τους. Οι εκπρόσωποι του τουρισμού στην Τουρκία έχουν εκφράσει ανησυχία για αυτή την κατάσταση , με ορισμένους να απαιτούν την ακύρωση των βίζας εξπρές.» καταλήγει…