Ο τουρισμός αλλάζει: Reinvention και νέες τάσεις διαμορφώνουν τα σύγχρονα μοντέλα

 Ο τουρισμός αλλάζει: Reinvention και νέες τάσεις διαμορφώνουν τα σύγχρονα μοντέλα

Οι εταιρείες τουρισμού και φιλοξενίας έχουν μεταμορφωθεί την τελευταία δεκαετία. Ακολουθεί μια ματιά στις τάσεις που σχετίζονται με καταλύματα και εμπειρίες. Καθώς οι προορισμοί και οι αγορές έχουν αλλάξει, οι εταιρείες τουρισμού και φιλοξενίας έχουν επίσης εξελιχθεί. Έξι βασικές τάσεις έχουν διαμορφώσει επιχειρηματικά μοντέλα σε αυτόν τον τομέα την τελευταία δεκαετία. Στον τομέα των καταλυμάτων, έχουν πολλαπλασιαστεί τα μοντέλα, όπως το franchising και η διαχείριση, αν και οι αλυσίδες πολυτελείας και μικρής κλίμακας επιλέγουν να εξαιρεθούν. Η ενοποίηση έχει οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας.

Επιμέλεια

Τα ξενοδοχεία επιδιώκουν να ανακτήσουν τη σχέση τους με τους επισκέπτες και σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, η κοινή χρήση σπιτιού χαράζει τη δική της πορεία.

Στον χώρο των εμπειριών, το όνομα του παιχνιδιού είναι το reinvention. Οι κρουαζιέρες και τα θεματικά πάρκα έχουν επικεντρωθεί στην προσέλκυση νέων πελατών, ενώ παράλληλα προσαρμόζουν τις στρατηγικές διαχείρισης εσόδων τους. Το Experiences παραμένει ένας εξαιρετικά κατακερματισμένος τομέας παλαιού τύπου, που δημιουργεί τεράστιες ευκαιρίες για όσους μπορούν να σπάσουν τον κώδικα της ποσότητας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις έξι τάσεις, οι εταιρείες τουρισμού και φιλοξενίας μπορούν να αποκτήσουν γνώσεις για τις επιχειρηματικές πρακτικές για το σήμερα — και για τομείς με μελλοντικές ευκαιρίες.

Διαμονή: Νέα μοντέλα και προτάσεις

Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μάρκες απομακρύνονται όλο και περισσότερο από την ιδιοκτησία ξενοδοχείων, κλιμακώνοντας την επιχείρησή τους μέσω franchising και διαχείρισης. Η κίνηση αποδίδει καρπούς. Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει συσχέτιση 0,84 μεταξύ του μεριδίου μιας ξενοδοχειακής εταιρείας σε ακίνητα με δικαιόχρηση και του καθαρού περιθωρίου κέρδους της.

Ωστόσο, δεν είναι όλη η φιλοξενία που αγκαλιάζει το μοντέλο asset-light. Οι αλυσίδες πολυτελών ξενοδοχείων έχουν αντισταθεί στην τάση, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την εσωτερική ιδιοκτησία για τον έλεγχο των προτύπων. Και οι μικρότερες επωνυμίες μπορεί να διαπιστώσουν ότι δεν μπορούν να επιτύχουν τις οικονομίες κλίμακας που κάνουν τα μαθηματικά μιας επιχείρησης franchise να λειτουργούν – εστιάζοντας αντ’ αυτού στη δημιουργία ξεχωριστών εμπειριών σε μικρότερη κλίμακα.

Η διαμονή στοιχηματίζει σε μοντέλα asset-light. αλλά δεν ταιριάζουν σε όλους.

Η ενοποίηση έθεσε τις βάσεις για την τελευταία δεκαετία. Αρκετές αλυσίδες ξενοδοχείων αύξησαν γρήγορα τη θέση τους σε βασικές τοποθεσίες και τμήματα πελατών μέσω στρατηγικών εξαγορών, επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας στην πορεία.

Καθώς τα μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν μια ανάσα από μια σειρά σημαντικών εξαγορών, περαιτέρω συγχωνεύσεις μεταξύ μεγάλων εμπορικών σημάτων ξενοδοχείων φαίνονται απίθανες. Ωστόσο, οι εξαγορές για να στοχεύσουν βασικά δημογραφικά στοιχεία ανάπτυξης, όπως οι κατηγορίες πολυτελείας και νεολαίας, είναι πιθανό να συνεχιστούν.

Μια άλλη τάση στον ορίζοντα είναι η απευθείας κράτηση.

Τα ξενοδοχεία που εξαρτώνται από καιρό σε διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, επιδιώκουν να ανακτήσουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες—τόσο για να περιορίσουν τις χρεώσεις κρατήσεων ενδιάμεσων όσο και για να μάθουν περισσότερα για τους επισκέπτες τους. Τα ξενοδοχεία ενθαρρύνουν τις απευθείας κρατήσεις μέσω μιας ποικιλίας κινήτρων, που κυμαίνονται από εγγυήσεις καλύτερης τιμής έως υψηλότερα ποσοστά ανταμοιβής και βελτιωμένες εφαρμογές για κινητά.

Η ενοποίηση ήταν μια σημαντική τάση που μπορεί να μειωθεί.

Η κοινή χρήση σπιτιού είναι εδώ για να μείνει. Το τμήμα έχει αυξηθεί από 10 σε 14 τοις εκατό της αξίας κράτησης μεταξύ 2017 και 2023, αντιμετωπίζοντας σκαμπανεβάσματα στην κερδοφορία στην πορεία.

Πρόσφατα, η κοινή χρήση σπιτιού έχει τοποθετηθεί ως κάτι περισσότερο από ένα stand-in για παραδοσιακά ξενοδοχεία. Η πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια της Airbnb «Get an Airbnb» έγειρε στις διαφορές της κοινής χρήσης σπιτιού από άλλες προσφορές φιλοξενίας, δίνοντας έμφαση στον χώρο και την ιδιωτικότητα που μπορεί να προσφέρει η ενοικίαση σπιτιού.

Οι εταιρείες που διαχειρίζονται σπίτια έχουν γίνει επίσης βασικό κανάλι διανομής για μικρότερα ξενοδοχεία, καθώς μπορούν να προσφέρουν περισσότερο έλεγχο στο απόθεμα και χαμηλότερες χρεώσεις από άλλα κανάλια. Το 2019, η Airbnb ανέφερε αύξηση 152 τοις εκατό στον αριθμό των διαθέσιμων δωματίων για κράτηση μέσω της πλατφόρμας της σε boutique ξενοδοχεία, bed and breakfast και θέρετρα.

Η κοινή χρήση σπιτιού υιοθετεί μια νέα προσέγγιση.

Πάροχοι εμπειρίας: Νέα τμήματα και ροές εσόδων

Οι κρουαζιέρες μπορεί να αντιπροσωπεύουν μόνο το 2 τοις εκατό της συνολικής ταξιδιωτικής και τουριστικής αγοράς, αλλά έχουν επιτύχει ετήσια αύξηση εσόδων 6 τοις εκατό την τελευταία δεκαετία. Η προσέλκυση νέων ταξιδιωτών και η παροχή νέων εμπειριών αποτελούν βασικές στρατηγικές ανάπτυξης.

Τα πολυτελή ξενοδοχεία καταλαμβάνουν το νέο τμήμα της κρουαζιέρας με το λανσάρισμα επωνυμιών γιοτ, που σκοπίμως τοποθετούνται ως μια ξεχωριστή εμπειρία από τις παραδοσιακές κρουαζιέρες. Εν τω μεταξύ, οι millennials αμφισβητούν τα στερεότυπα για την κρουαζιέρα: από όλους τους επιβάτες κρουαζιέρας, είναι οι δημογραφικοί που είναι πιο πιθανό να πουν ότι σχεδιάζουν να κάνουν κρουαζιέρα ξανά (88 τοις εκατό).

Παράλληλα, οι κρουαζιέρες έχουν βελτιώσει την κερδοφορία τους μέσω οικονομιών κλίμακας και νέων ροών εσόδων. Τα μεγαπλοία έχουν γίνει το νέο φυσιολογικό, καθώς τα πλοία με περισσότερες από 3.000 θέσεις έχουν αυξηθεί από το 27 στο 47 τοις εκατό του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας από το 2015. Οι βοηθητικές αγορές όπως οι εκδρομές στην ξηρά και τα καζίνο επί του σκάφους έχουν επίσης γίνει σημαντική πηγή ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας πλέον 30 ποσοστό των εσόδων κατά μέσο όρο.

Οι κρουαζιέρες επανεφευρίσκουν τον εαυτό τους για διαρκή ανάπτυξη.

Η συμμετοχή σε θεματικά πάρκα έχει αυξηθεί 3 τοις εκατό ετησίως την τελευταία δεκαετία, καθώς οι πάροχοι θεματικών πάρκων αξιοποιούν νέα δημογραφικά στοιχεία και βελτιώνουν τις στρατηγικές διαχείρισης εσόδων τους.

Ιδίως δύο νέες ομάδες επισκεπτών τροφοδοτούν την ανάπτυξη. Πρώτον, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αντιπροσώπευε μεγάλο μέρος της αύξησης της συμμετοχής στα θεματικά πάρκα την περασμένη δεκαετία: από τον συνολικό αριθμό νέων επισκεπτών μεταξύ 2013 και 2018, το 57 τοις εκατό ήταν από την Ασία. Δεύτερον, οι millennials κατευθύνονται σε πάρκα σε μεγαλύτερους αριθμούς, και όχι μόνο για τα παιδιά τους. Ένα παρόμοιο ποσοστό millennial γονείς (78%) και millennial nonparents (75%) δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται να πάνε σε ένα θεματικό πάρκο.

Για να αυξηθεί η αξία από την αυξανόμενη συμμετοχή, τα θεματικά πάρκα έχουν γίνει ολοένα και πιο εξελιγμένα στον τομέα της διαχείρισης εσόδων. Η τιμολόγηση με βάση τη ζήτηση, τα κλιμακωτά ετήσια εισιτήρια και οι χρεώσεις παράκαμψης είναι όλα έτοιμη να μεταβούν από πρωτοποριακές σε ευρέως διαδεδομένες πρακτικές.

Τα θεματικά πάρκα στοχεύουν σε νέες περιοχές και δημογραφικά στοιχεία.

Οι εμπειρίες είναι όλο και πιο σημαντικές για τους ταξιδιώτες, αλλά το τμήμα παραμένει ένας εξαιρετικά κατακερματισμένος χώρος. Οι υπεύθυνοι δραστηριοτήτων που κυμαίνονται από περιηγήσεις με τα πόδια έως εκδρομές για καταδύσεις τείνουν να είναι μικρές επιχειρήσεις με περιορισμένη ψηφιακή παρουσία.

Αυτό έχει δημιουργήσει μια ευκαιρία για τις εταιρείες προώθησης της τεχνολογίας να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να ανακαλύψουν και να κλείσουν εμπειρίες. Οι οργανισμοί μάρκετινγκ προορισμού έχουν παίξει εδώ και καιρό έναν ρόλο σε αυτό. Για παράδειγμα, το VisitScotland βοηθά τους επισκέπτες να ανακαλύψουν ενδιαφέρουσες δραστηριότητες όπως η παρακολούθηση τοποθεσιών γυρισμάτων του Χάρι Πότερ και οι εκδρομές σε βιομηχανίες που παράγουν ουίσκι.

Αρκετές ιδιωτικές εταιρείες που προσφέρουν διαδικτυακές πλατφόρμες ανακάλυψης και κρατήσεων για ταξιδιωτικές δραστηριότητες, όπως οι Viator, GetYourGuide και Klook, έχουν επιτύχει σημαντική ανάπτυξη στις αγορές των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Ασίας. Το GetYourGuide τετραπλασίασε τα έσοδά του μεταξύ 2022 και 2023, τα έσοδα της Viator αυξήθηκαν κατά 49 τοις εκατό για την ίδια χρονική περίοδο και η Klook ανέφερε διπλάσιο αριθμό νέων πελατών το 2023 από ό,τι το 2019.

Υπάρχει ευκαιρία στον κατακερματισμένο χώρο εμπειριών.

Στρατηγικές για αύξηση της κερδοφορίας

Πού στοχεύουν οι εταιρείες τουρισμού και φιλοξενίας; Οι εταιρείες σε κάθε δεδομένο τομέα τείνουν να ακολουθούν μια καμπύλη νόμου ισχύος : ένα μικρό μερίδιο εταιρειών αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο μέρος τόσο των κερδών όσο και των ζημιών. Ο τομέας του τουρισμού και της φιλοξενίας δεν διαφέρει.

Κατά την τελευταία δεκαετία, οι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο καταλυμάτων και οι πάροχοι εμπειρίας αύξησαν τα έσοδα κατά 3 τοις εκατό και 4 τοις εκατό, αντίστοιχα, περίπου σύμφωνα με την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ. Οι πάροχοι καταλυμάτων αύξησαν τα κέρδη τους κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες, ενώ οι πάροχοι εμπειρίας παρέμειναν στο μέσο περιθώριο κέρδους 18%.

Ο τουρισμός και η φιλοξενία συμβαδίζουν με την παγκόσμια ανάπτυξη.

Καθώς τα ενδιαφερόμενα μέρη προετοιμάζονται για την επόμενη δεκαετία, υπάρχουν πράγματα που μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον τουριστικό τομέα για να διατηρήσουν την ανάπτυξη και τα κέρδη τους. Προχωρώντας προς τα εμπρός, τρεις στρατηγικές ειδικότερα μπορούν να βοηθήσουν τις εταιρείες τουρισμού και φιλοξενίας να παραμείνουν στην αιχμή της καινοτομίας.

Αποδεσμεύστε προσφορές

Οι πάροχοι ξενοδοχείων και εμπειριών μπορούν να πάρουν μια σελίδα από τον κατάλογο των αεροπορικών εταιρειών αποδεσμοποιώντας τις τιμές και αφήνοντας τους καταναλωτές να πληρώσουν για την ακριβή εμπειρία που θέλουν. Για παράδειγμα, κατά τη στιγμή της κράτησης, τα ξενοδοχεία μπορούν να δώσουν στους επισκέπτες ένα πακέτο ξεχωριστής τιμής για ένα δωμάτιο σε υψηλότερο όροφο, που περιλαμβάνει πρωινό και δωρεάν χώρο στάθμευσης—χαρακτηριστικά που η προηγούμενη συμπεριφορά του επισκέπτη υποδηλώνει ότι θα εκτιμούσαν ιδιαίτερα. Η διασφάλιση ότι οι επισκέπτες μπορούν να βρουν το ιδανικό τους δωμάτιο μπορεί να οδηγήσει τόσο σε αυξημένα έσοδα όσο και σε αυξημένη ικανοποίηση. Μια μεγάλη αλυσίδα ξενοδοχείων ανέφερε ότι οι επισκέπτες επέλεξαν να ξοδέψουν επιπλέον 22 $ ανά διανυκτέρευση, κατά μέσο όρο, για να προσαρμόσουν το δωμάτιό τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους.

Αποκλειστικές εμπειρίες μεταξύ των πωλήσεων

Για τις εταιρείες καταλυμάτων και μεταφορών, η συνεργασία με παρόχους εμπειρίας για τη διασταυρούμενη πώληση ενός πλήρους ταξιδιού παρέχει την ευκαιρία να αξιοποιήσουν έναν αυξανόμενο τομέα δαπανών ταξιδιωτών—και μια ευκαιρία να εμβαθύνουν τη σχέση με τους πελάτες ως δημιουργός διακοπών. Για παράδειγμα, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να συνεργαστούν με μουσεία για να προσφέρουν μειωμένες τιμές εάν κάνουν κράτηση κατά τη στιγμή της πτήσης ή τα ξενοδοχεία μπορούν να συνεργαστούν με έναν κοντινό ιστορικό χώρο για να προσφέρουν είσοδο χωρίς ουρές. Για να γίνουν σημαντικά τα ποσοστά απορρόφησης, η συνεργασία πρέπει να προσθέσει αξία πέρα ​​από την απλή διασταυρούμενη πώληση. Η προσφορά λειτουργιών όπως ασφάλιση ή επιλογή αγοράς τώρα και πληρωμής αργότερα είναι ένας τρόπος για να προσθέσετε αξία. Η δημιουργία μιας ξεχωριστής εμπειρίας όπως ένα συνδυασμένο ταξίδι με τρένο και ιστορικό ξενοδοχείο είναι ένα άλλο.

Ακολουθείστε μια στρατηγική που βασίζεται σε δεδομένα

Οι φορείς του τουρισμού και της φιλοξενίας κατέχουν μεμονωμένα έναν θησαυρό αναξιοποίητων δεδομένων. Πάρτε το Παρίσι: τα ξενοδοχεία ενδέχεται να δουν μια έκρηξη στις κρατήσεις για την περίοδο των «ολυμπιακών αγώνων». Οι πλατφόρμες συγκέντρωσης εμπειρίας ενδέχεται να δουν ότι οι εκδρομές με φαγητό στο δρόμο έχουν προσελκύσει αυξανόμενο ενδιαφέρον. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αποκαλύψουν ότι μια συγκεκριμένη γειτονιά εκρήγνυται σε δημοτικότητα. Ποιες ειδικές εμπειρίες επισκεπτών θα μπορούσαν να δημιουργηθούν με το συνδυασμό αυτών των πληροφοριών; Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ξεκλειδώσουν νέες ροές εσόδων σκεπτόμενοι ποια δεδομένα διαθέτουν και τα οποία μπορεί να έχουν αξία για άλλους. Γενικότερα, ο συνδυασμός πολλαπλών πηγών δεδομένων μπορεί να βοηθήσει στην καθοδήγηση μιας στρατηγικής αποδεσμοποίησης και διασταυρούμενων πωλήσεων για τη δημιουργία πιο ευχάριστων και συναφών εμπειριών για ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο. Η υπερσυγκέντρωση και υπερανάλυση των δεδομένων δεν είναι απλώς έξυπνη – είναι το μέλλον των ταξιδιών.

Σχετικά Άρθρα