Τι είναι η ψηφιακή κάρτα για τους εργαζόμενους στα φαρμακεία που έρχεται τον Ιούλιο;

 Τι είναι η ψηφιακή κάρτα για τους εργαζόμενους στα φαρμακεία που έρχεται τον Ιούλιο;

Από τις 2 Ιουλίου 2024, οι εργαζόμενοι στα ιδιωτικά φαρμακεία θα πρέπει υποχρεωτικά να «χτυπούν κάρτα», σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος πριν λίγες ημέρες.

Εδώ, πρέπει να αναφέρουμε πως η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας ξεκίνησε για πρώτη φορά την 1η Ιουλίου 2022 για το σύνολο των εργαζόμενων στα τραπεζικά καταστήματα της χώρας και τα super markets, με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, επεκτάθηκε αργότερα στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και στις εταιρείες παροχής ιδιωτικής προστασίας (security), ενώ στα τέλη Απριλίου του 2023 εντάχθηκαν και οι ΔΕΚΟ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΟΑΣΑ, Αττικό Μετρό, ΟΑΣΘ και άλλες.

Πλέον, από την 1η Ιουλίου 2024, γίνεται υποχρεωτική η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στις επιχειρήσεις που υπάγονται στους κλάδους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως από την 1η Ιανουαρίου, η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε αυτούς τους κλάδους λειτουργούσε σε πιλοτικό επίπεδο.

Η ανακοίνωση του ΠΦΣ για τους εργαζόμενους στα φαρμακεία

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση του ΠΦΣ της 26ης Ιουλίου 2024, που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Συλλόγου, αναφέρεται σχετικά με την υποχρεωτική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας για τους εργαζόμενους στα φαρμακεία:

«Σε συνέχεια της υπ΄ αριθμόν 800/23.02.2024 ενημέρωσης του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου σας επισημαίνουμε ότι από 2.07.2024 αρχίζει η υποχρεωτική εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας για τους εργαζόμενους στα φαρμακεία. Σας εφιστούμε την προσοχή ότι δεν έχει δοθεί νέα παράταση στο εν λόγω μέτρο, για την κατηγορία των επαγγελμάτων στην οποία υπάγονται τα φαρμακεία μας και ως εκ τούτου οφείλουμε όλοι να είμαστε συνεπείς σχετικά με την πιστή εφαρμογή των διατάξεων όπως προβλέπονται».

Πώς αποκτά ο εργαζόμενος την ψηφιακή κάρτα εργασίας

  • Ο εργαζόμενος πρέπει να «κατεβάσει» στη συσκευή του κινητού του τηλεφώνου την εφαρμογή myErgani mobile app, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play και App Store.
  • Ο εργαζόμενος κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, «σκανάρει» στο Ergani CardScanner (εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app. Κατά την προσέλευση και την αποχώρηση, πρέπει να επιλέγεται η επιλογή «προσέλευση» και «αποχώρηση» αντίστοιχα.
  • Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε ότι προβλέπεται πρόστιμο 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο για τη μη ενεργοποίηση από την επιχείρηση της ψηφιακής κάρτας και κλείσιμο 15 ημερών της επιχείρησης για υποτροπή μετά από τρεις ελέγχους.

Σχετικά Άρθρα