Πανελλαδικές 2024: Οι τάσεις των βάσεων ανά επιστημονικό πεδίο -Τι λένε οι πρώτοι των πρώτων
Με τα νέα δεδομένα, μετά και την ανακοίνωση των βαθμολογιών και των στατιστικών των Πανελλαδικών 2024, σε συνδυασμό με τη γνωστοποίηση του αριθμού των υποψηφίων, πλέον είναι εφικτή μία εκτίμηση της κίνησης των βάσεων εισαγωγής για την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, 2024-25. Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, διεκδικώντας μία από τις 68.851 διαθέσιμες θέσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από αυτούς, οι 74.847 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.
Όσον αφορά στο 1ο επιστημονικό πεδίο, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν 11,35 χαμηλότερη από την περσινή που ήταν 11,73. «Το μάθημα που επηρέασε περισσότερο την κατάσταση ήταν η Ιστορία, όπου η μέση επίδοση έπεσε από το 10,10 στο 8,94», σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός και αναλυτής. Όπως σημείωσε, ωστόσο, «η αναμενόμενη πτώση των βάσεων στο 1ο επιστημονικό πεδίο αντισταθμίζεται από την αύξηση του αριθμού των διαγωνισθέντων, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά περίπου 1.300».
Στο 2ο επιστημονικό πεδίο, των Θετικών Σπουδών, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν 12,10 – λίγο χαμηλότερη από την περσινή που ήταν 12,30 και σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, αναμένεται μικρή πτώση των βάσεων, της τάξεως των 200 έως 300 μορίων.
Στο 3ο επιστημονικό πεδίο, των Σπουδών Υγείας, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν ελαφρώς καλύτερη από την αντίστοιχη περσινή. «Οι χαμηλότερες επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα της Φυσικής αντισταθμίστηκαν από τις επιδόσεις στη Βιολογία και στη Χημεία», σημείωσε ο κ. Χατζητέγας, προσθέτοντας ότι η μέση επίδοση στις Σπουδές Υγείας από 11,65 πέρσι διαμορφώθηκε στο 11,95 φέτος. Για τον λόγο αυτό, όπως εκτίμησε, στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις των βάσεων.
Στο 4ο επιστημονικό πεδίο, των Σπουδών Οικονομία και Πληροφορικής, η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν φέτος 10,42 έναντι 10,45 πέρσι. Ο πληθυσμός του συγκεκριμένου Προσανατολισμού αυξήθηκε κατά 460 υποψηφίους και έτσι, ούτε στο 4ο πεδίο αναμένονται ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στις βάσεις, σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα.
Τέλος, όσον αφορά στα ΕΠΑΛ η μέση επίδοση των υποψηφίων σημείωσε αύξηση, από 9,21 πέρσι σε 9,85 φέτος στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηματικά. «Το γεγονός αυτό προμηνύει αύξηση των βάσεων, η οποία θα διαφοροποιείται ωστόσο ανά τομέα», σημείωσε, ο κ. Χατζητέγας.
Tο 58,95% των υποψηφίων πήρε κάτω από τη βάση στη Φυσική
Μάλλον προδιαγεγραμμένη ήταν η συντριβή στις Πανελλαδικές στα μαθήματα της Φυσικής, της Ιστορίας και των Μαθηματικών, τα θέματα των οποίων είχαν αυξημένη δυσκολία.
Στη Φυσική, το 58,95% των υποψηφίων, συνολικά 15.949 υποψήφιοι έλαβαν βαθμό κάτω από τη βάση.
Στα Μαθηματικά, το 58,37% και συνολικά 23.686 υποψήφιοι δεν κατάφεραν να πιάσουν τη βάση.
Στα ίδια μαθήματα, οι αριστούχοι (18-20) ήταν στην Ιστορία μόλις 10,5%, στη Φυσική μόλις 7,23% και στα Μαθηματικά μόλις 4,59%.
Οι πρώτοι των πρώτων στις Πανελλαδικές 2024
Ένας από τους πιο κουραστικούς κύκλους της εφηβικής ζωής τους μόλις έκλεισε, με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλήνιων εξετάσεων του 2024. Και μια νέα συναρπαστική περίοδος τώρα αρχίζει. Φοιτήτριες και φοιτητές πολύ σύντομα, τα κορίτσια και τα αγόρια που αρίστευσαν ή πέτυχαν υψηλές βαθμολογίες στις φετινές εξετάσεις, συμφωνούν ότι ο αγώνας δρόμου προς το πανεπιστήμιο απαιτεί ισορροπία και αφοσίωση.
Η Φωτεινή Παυλίδου υποψήφια στην κατεύθυνση των Επιστημών Υγείας και Ζωής συγκέντρωσε 19.580 μόρια, ενώ ο Μιχαήλ Κολυμπιανάκης στην ίδια κατεύθυνση συγκέντρωσε 19.240 μόρια, έχοντας πετύχει το απόλυτο 20 στο -ιδιαίτερα απαιτητικό στα θέματα που εξετάστηκαν φέτος- μάθημα της Φυσικής. Και οι δύο ήταν μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη, ενώ ακόμη 7 συμμαθητές τους στο ίδιο σχολείο αρίστευσαν συγκεντρώνοντας πάνω από 19.000 μόρια. Πρόκειται για τους Ιωάννη Εφραίμ Κενανίδη (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες), Θεοδώρα Ζάτκα (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες), Γεώργιο Σταμάτη Αναστασιάδη (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες), Αμαλία Ευδοξία Κωστούλη (Επιστήμες Υγείας και Ζωής), Νικόλαο Σερίφοβιτς (Επιστήμες Υγείας και Ζωής), Γεωργία Ανδρεάδη (Επιστήμες Υγείας και Ζωής) και Χρήστος Σταφυλά (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής).
Στο Κολλέγιο Ανατόλια 19.540 μόρια συγκέντρωσε ο Αστέριος Γούσιος, που ενδιαφέρεται για Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, ενώ πέντε ακόμη συμμαθητές του στο ίδιο σχολείο ξεπέρασαν τα 19.000 μόρια. Πρόκειται για τους Ραφαηλία Παράσχου (Υγείας), Ιάσωνα Ιωαννίδης (Υγείας), Άννα Φιλινδρή (Υγείας ), τον Άρης Τσίγγανος, 19.120, Υγείας και τον Δημήτρη Παπαδόπουλο (Υγείας).
Ο Κώστας Βουρβούλιας, μαθητής του 2ου ΓΕΛ Θέρμης έχει ως πρώτη του επιλογή τη Φαρμακευτική ΣΣΑΣ. Πληροφορήθηκε τους βαθμούς του στις πανελλαδικές απολαμβάνοντας ήδη τις διακοπές του με τους φίλους του στην Πάρο. Έχοντας γράψει 19,2 στη Βιολογία και 17,1 στη Φυσική λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως στη μεγάλη διαδρομή της προετοιμασίας του, ήταν καθοριστική η στιγμή που συνειδητοποίησε πόσο αγαπά τα μαθήματα της κατεύθυνσης που επέλεξε.
«Αρκετά νωρίς συνειδητοποίησα πως θα έπρεπε να ξεπεράσω το ότι δίνω πανελλήνιες, να αποβάλω το άγχος της δοκιμασίας που είχα μπροστά μου. Αυτό έγινε σταδιακά, στην ουσία καθώς περνούσα τα κεφάλαια και διαπίστωνα ότι αυτά που είχα να αντιμετωπίσω ήταν ανθρώπινα και όχι μυθικά τέρατα. Επίσης, εξαρχής είχα αποφασίσει ότι αυτή η χρονιά θα ήταν αφιερωμένη στις πανελλήνιες και όχι στις βόλτες. Πιστεύω ότι σε ένα ποσοστό 70-80% το αποτέλεσμα στις πανελλαδικές καθορίζεται από τον μαθητή και πόσο στοχοπροσηλωμένος είναι και λιγότερο από άλλους εξωτερικούς παράγοντες. Είναι σημαντικό, επίσης, η ύλη να βγαίνει σωστά από την πρώτη φορά, να μη μένουν κενά που θα πρέπει να καλυφθούν στο τέλος, στις επαναλήψεις».
Για τους υποψηφίους που δεν πέτυχαν φέτος τον στόχο που είχαν θέσει λέει: «Είναι βαρύ να πω το οτιδήποτε, γιατί αντιλαμβάνομαι πόσο πολύ πονάει να μην έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα μία προσπάθεια τουλάχιστον τριών χρόνων, καθώς η προετοιμασία για τις πανελλαδικές δεν ξεκινά στη Γ’ Λυκείου. Όταν όμως υπάρχει ένας στόχος αξίζει την προσπάθεια ξανά. Καλύτερα να το ξαναπροσπαθήσεις τώρα παρά να το έχεις απωθημένο σε σε όλη σου τη ζωή».
100 έγραψε στη Φυσική ο Ανδρέας Στεφανίδης, ο οποίος συγκέντρωσε συνολικά 19.060 μόρια στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο. Στα Μαθηματικά έγραψε 98, στη Χημεία 99 και στην Γλώσσα 80. «Κατάλαβα από την αρχή τη δυσκολία των θεμάτων στη Φυσική. Πολλές ερωτήσεις έκρυβαν παγίδες και το κατάλαβα αργότερα. Ένα θέμα το είχα κάνει όλο λάθος, το διαπίστωσα τελευταία στιγμή κι έτρεχα για να το διορθώσω. Τελείωσα στις 2 ώρες – γράφω γρήγορα… Είχα διαβάσει πάρα πολύ. Πίστευα ότι σχεδόν σίγουρα θα έγραφα πάνω από 19, ήθελε και λίγο τύχη για να πάω στο 20». Ο Ανδρέας απέδωσε τη σωστή διαχείριση του χρόνου στη διάρκεια των εξετάσεων, στο γεγονός ότι είναι απόλυτα εξοικειωμένος: «Όλα τα θέματα είχαν δυσκολίες, σίγουρα χρειάζονταν 4 ώρες για την επίλυση. Απλώς έχω λύσει άπειρες ασκήσεις και είχα δει τις περισσότερες περιπτώσεις, οπότε κατάφερα να τις λύσω». Όσο για τα συναισθήματά του μόλις είδε το SMS με τους βαθμούς, ο νεαρός δήλωσε: «Χάρηκα πάρα πολύ! Το πρώτο πρόσωπο, που μοιράστηκα τα νέα ήταν ο πατέρας μου. Συγκινήθηκε, επειδή έβλεπε το διάβασμα να έχει απορροφήσει σχεδόν όλη μου τη ζωή τα τελευταία δύο χρόνια και τώρα απέδωσε όλο αυτό. Τώρα σκοπεύω να χαλαρώσω, να κάνω όσα δεν μπορούσα να κάνω το προηγούμενο διάστημα – μου έχει λείψει ο αθλητισμός, ιδιαίτερα το πινγκ πονγκ αλλά και πιο απλά πράγματα, όπως το να παίζω βιντεοπαιχνίδια».
«Το πεδίο στο οποίο ανήκω είναι το τρίτο επιστημονικό, επιστήμες υγείας και στοχεύω στην Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στην αρχή ξαφνιάστηκα από την βαθμολογία, τώρα αρχίζω να συνειδητοποιώ τι έκανα. Γενικά, όλη την χρονιά ήμουν επικεντρωμένη στο διάβασμά και υπήρχε οργάνωση, ωστόσο έκανα και αρκετά διαλείμματα στον ελεύθερό μου χρόνο τα οποία μου έδιναν δύναμη για να συνεχίσω την μελέτη μου στα μαθήματα» είπε στο neakriti.gr η Ελένη Ρουβάκη από το 11ο ΓΕΛ Ηρακλείου που συγκέντρωσε 19.000 μόρια.
«Ανήκω στο τρίτο επιστημονικό πεδίο, στις επιστήμες υγείας. θα ήθελα να περάσω στην φαρμακευτική σχολή στην Πάτρα και να είμαι δίπλα στην αδερφή μου, η οποία σπουδάζει ήδη εκεί. Ενναλακτικά, με ενδιαφέρει και το τμήμα χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Αισθάνομαι πολύ χαρούμενη για την επιτυχία μου. Κατά την διάρκεια της χρονιά ακολουθούσα ένα δικό μου σύστημα στο διάβασμα, δηλαδή εστίαζα σε ό,τι μου έκανε κλικ εκείνη την στιγμή ή εκεί που πίστευα ότι είχα περισσότερη ανάγκη» δήλωσε στο neakriti.gr η Λυδία Σπανάκη, από το 7ο ΓΕΛ Ηρακλείου, με 18.800 μόρια.
«Ήμουνα τομέας υγείας και κατάφερα να συγκεντρώσω 19.640 μόρια. Αναλυτικότερα, έγραψα 20 στην Άλγεβρα, 20 στην υγιεινή, 20 στην Ανατομία και 18,2 στην Έκθεση. Αισθάνομαι πολύ χαρούμενη για την επιτυχία μου και ανακουφισμένη παράλληλα. Σε ό,τι αφορά το διάβασμα μου προσπάθησα να εφαρμόσω ένα σύστημα, ωστόσο δεν ήταν αυστηρό. Στόχος να περάσω στην Ιατρική Σχολή» ανέφερε η Μαρία Ιατρού, από το 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου, με 19.640 μόρια, στο neakriti.gr.
«Ηράκλειο και πάλι Ηράκλειο» λέει στο patris.gr ο Μανόλης Παχουλάκης από το 4ο ΓΕΛ Ηρακλείου, ο οποίος συγκέντρωσε 18.700 μόρια… για πλάκα! «Δεν κουράστηκα, δεν διάβασα πολύ, είχα τους καθηγητές του φροντιστηρίου μου (Επιλογή), οι οποίοι με ενθάρρυναν. Ήμουν και τυχερός, ομολογώ» λέει ο Μανόλης, ο οποίος έχει έφεση στους υπολογιστές και στην τεχνολογία. «Θέλω να περάσω στο Τμήμα επιστήμης Υπολογιστών στο Ηράκλειο. Είναι μια σχολή που μου αρέσει και έχει και υψηλό επίπεδο. Οι υπολογιστές από παιδί μου άρεσαν, έτσι η αγάπη μου για τους υπολογιστές με έκανε να σκεφτώ το συγκεκριμένο τμήμα και αυτή την επιστήμη. «Πραγματικά δεν μπορώ να πω ότι κουράστηκα ή ότι στερήθηκα πράγματα».
«Αισθάνομαι χαρούμενος» τονίζει στο patris.gr ο Βαγγέλης Σαββάκης «αλλά και υπερήφανος για αυτό που κατάφερα. Είμαι ευγνώμων για όσους με βοήθησαν. Πρώτα από όλα την οικογένεια μου, το φροντιστήριο μου το ”Ένα” καθώς και τους καθηγητές μου στο σχολείο αλλά και στο φροντιστήριο. Ακόμα ευχαριστώ τους φίλους μου γιατί ήταν υποστηρικτικοί και δεν παραπονιόταν όταν δεν μπορούσα να βγω». Ο Βαγγέλης που ήταν μαθητής του 5ου ΓΕΛ συγκέντρωσε 18580 μόρια. «Ο πρώτος μου στόχος είναι η Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ» καταλήγει ο Βαγγέλης που δεν κρύβει ότι αισθάνεται μια αγωνία μέχρι να ανακοινωθούν οι βάσεις.
«Δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμη κι ας έχουν περάσει αρκετές ώρες από την ανακοίνωση των βαθμολογιών. Πίστευα ότι έχω γράψει καλά αλλά προτιμούσα να κρατώ χαμηλούς τόνους, μήπως αλλάξει κάτι και απογοητευτώ. Αυτό που με βοήθησε πολύ ήταν οι καθηγητές του φροντιστηρίου και κυρίως τα συχνά διαγωνίσματα που γράφαμε με «ανάγκαζαν» να διαβάζω τα πάντα. Με βοήθησε πολύ και η αλλαγή σχολείου στη β’ λυκείου. Αυτό που με δυσκόλεψε ήταν η κούραση, κυρίως τον τελευταίο μήνα. Συσσωρευμένο άγχος, πίεση από το έντονο καθημερινό διάβασμα και σωματική κούραση, ήταν αυτά που με δυσκόλεψαν τις τελευταίες εβδομάδες πριν τις εξετάσεις. Με τη συμπαράσταση όμως της οικογένειάς μου, των φίλων και των καθηγητών μου πήγα όλα καλά και πλέον βλέπω το όνειρο φοίτησης στην Ιατρική σχολή της Πάτρας να πραγματοποιείται» δήλωσε στο thebest.gr η Κωνσταντίνα Τζακώστα που συγκέντρωσε 19.760 μόρια από το φροντιστήριο «Άνοδος».
«Ήξερα ότι είχα γράψει καλά. Είμαι ικανοποιημένη και ανακουφισμένη γιατί ήταν ένα ψυχοφθόρο ταξίδι με πολύ άγχος και υπερπροσπάθεια από όλα τα παιδιά, που είμαστε μόλις 17-18 ετών. Υπήρξαν στιγμές που φοβήθηκα μήπως κάτι δεν πάει καλά στο τέλος. Είναι ένα πολύ πιεστικό σύστημα αυτό των πανελλαδικών εξετάσεων. Ευτυχώς είχα πολύ υποστήριξη από τους καθηγητές στο φροντιστήριο αφού ήταν δίπλα μου κάθε φορά που αντιμετώπιζα μια δυσκολία. Ήταν μια πολύ απαιτητική χρονιά με πολύ διάβασμα και πρόγραμμα αλλά η προετοιμασία ήταν άψογη. Υπήρξαν και στιγμές που μπορεί να αισθανόμουν και τύψεις αν είχα περισσότερο ελεύθερο χρόνο αλλά με βοήθησε πολύ ο χορός και το τρέξιμο στη διάρκεια της χρονιάς για να ηρεμώ! Στόχευα εξ αρχής στη Νομική σχολή από τις αρχές του λυκείου και αυτό θα ακολουθήσω» δήλωσε στο thebest.gr η Ευαγγελία Κορμπάκη που συγκέντρωσε 19.250 μόρια από το φροντιστήριο «Άνοδος».
Ο Κωνσταντίνος Καραγιάννης, με 19.240 μόρια από το «Διακρότημα», είπε: «Είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτό. Ανταμείφθηκαν οι κόποι μου. Περίμενα ότι τα έχω πάει καλά αλλά όχι τόσο. Κάθε φόρα όταν έβλεπα τα θέματα δυσκολευόμουν αλλά τελικά όλα πήγαν καλά. Είναι δύσκολο να μην έχεις άγχος και να μένεις συγκεντρωμένος. Το συστηματικό διάβασμα, η οργάνωση και το πρόγραμμα που είχα έπαιξαν σημαντικό ρόλο όπως και ο ίδιος μου ο εαυτός. Είχα αυτοπεποίθηση. Οι γονείς μου με στήριξαν, μου έδιναν θάρρος ενώ οι καθηγητές μου με καθοδήγησαν σωστά, έδωσαν χρήσιμες συμβουλές και με βοηθήσαν να πετύχω το στόχο μου που είναι η σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών».
Η Αιμιλία Χαλλά, με 19.180 μόρια από την «Άνοδο», είπε: «Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη και περήφανη για τον εαυτό μου. Δεν περίμενα τόσο υψηλή βαθμολογία η αλήθεια είναι. Αισθάνομαι δικαιωμένη για τον κόπο μου. Όλη τη χρονιά δεν άφησα τον εαυτό μου να απογοητευτεί. Ακόμη κι αν κάποιες φορές δεν έγραφα πολύ καλά στα διαγωνίσματα της χρονιάς, δεν τα παρατούσα και συνέχιζα να προσπαθώ. Αυτό που με δυσκόλεψε ήταν το άγχος, αν θα βγει η ύλη και οι επαναλήψεις. Είχα πάντα δίπλα μου την οικογένειά μου και τους καθηγητές μου τους οποίους ευχαριστώ. Πριν βγουν οι βαθμολογίες σκεφτόμουν σαν προοπτικές την Ιατρική και την Βιολογία. Μετά τις βαθμολογίες όμως νομίζω ότι η Ιατρική είναι μονόδρομος».
Η Διονυσία Τσαρμποπούλου με 19.120 μόρια, από το φροντιστήριο «Άνοδος» δήλωσε: «Νιώθω πολύ χαρούμενη και σίγουρα δικαιωμένη. Οι βαθμολογίες μου ήταν πολύ κοντά σε αυτά που έγραφα σχεδόν όλη τη χρονιά. Αυτό που με οδήγησε να φτάσω στον στόχο μου ήταν οι πολλές επαναλήψεις από την β’ Λυκείου. Το διάβασμα ήταν συστηματικό και αρκετές ώρες. Υπήρχε όμως και ελεύθερος χρόνος. Το χειρότερο διάστημα ήταν αυτό της καλοκαιρινής προετοιμασίας πριν την γ’ λυκείου. Σύμμαχοί μου ήταν πάντα οι γονείς, οι φίλοι και φυσικά οι καθηγητές. Στόχος μου, που μάλλον υλοποιείται αν κρίνω από τις βαθμολογίες, είναι η Νομική Αθηνών».
«Έχω συγκινηθεί πάρα πολύ και είμαι πολύ χαρούμενη ταυτόχρονα! Είναι κάτι που περίμενα λόγω της προσπάθειάς μου όλη τη χρονιά. Οι καθηγητές μου έπαιξαν τον πιο σημαντικό ρόλο και με βοήθησαν να αντιμετωπίσω όλες τις δυσκολίες, όπως και οι γονείς μου φυσικά που ήταν δίπλα μου σε όλα! Στο άγχος, τις δυσκολίες, τις απογοητεύσεις και τα εμπόδια που είχα να αντιμετωπίσω. Ο τομέας που με ενδιαφέρει περισσότερο να ακολουθήσω είναι της υγείας, φυσικά δεν θα απορρίψω κι άλλες σχολές» είπε η Δανάη Παπαγεωργίου με 19.040 μόρια από το «Διακρότημα».
Η Δήμητρα Ανδρικοπούλου, με 18.860 μόρια, από το φροντιστήριο «Άνοδος» ανέφερε: «Ακόμη δεν το πιστεύω. Δεν το έχω συνειδητοποιήσει. Είχα αυτοπεποίθηση, ήξερα ότι έχω γράψει καλά, αλλά ήθελα να το δω για να το πιστέψω. Η αλήθεια είναι ότι προσωπικά ούτε ξενύχτησα για να διαβάσω, ούτε αγχώθηκα πολύ. Διάβαζα συνήθως την τελευταία στιγμή και πολύ το τελευταίο διάστημα, τα πάντα, πάρα πολλές φορές. Με βοηθά σε όλο αυτό και η μνήμη μου. Έχω φωτογραφική μνήμη και μπορώ να συγκρατώ μεγάλα κομμάτια κειμένων. Το πιο δύσκολο κομμάτι στη διαδικασία των πανελληνίων είναι το να διατηρείς σε καλά επίπεδα την ψυχολογία σου γιατί η πίεση είναι μεγάλη. Υπήρξαν στιγμές που λύγισα αλλά ήταν δίπλα μου η οικογένειά μου, οι φίλοι και οι καθηγητές μου. Φέτος στοχεύω στη Νομική αλλά κρατώ για τη επόμενη χρονιά την υλοποίηση του ονείρου μου που σχετίζεται με τις στρατιωτικές σχολές ή τα σώματα ασφαλείας».
Η Ελένη-Μαρία Τριάντη από το φροντιστήριο «Διακρότημα», που συγκέντρωσε 18.765 μόρια, ανέφερε: «Δεν έχω συνειδητοποιήσει ακόμα ότι έχει τελειώσει, δεν περίμενα να τελειώσει τόσο γρήγορα παρόλο που κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών μοιάζει με αιώνας. Η βαθμολογία δεν ήταν κάτι που περίμενα, βέβαια το θεωρούσα δυνατό, είναι μια διαδικασία γεμάτη εκπλήξεις, αλλά ήξερα μέσα μου ότι μπορούσα να τα καταφέρω. Μεγαλύτερο ρόλο στην επιτυχία μου αυτή θεωρώ ότι έπαιξε πρόγραμμα και το ξέρω ότι ακούγεται κλισέ αλλά με κράτησε σε εγρήγορση. Όλη αυτή η διαδικασία, όπως λέει ένας καθηγητής μου, είναι ένας Μαραθώνιος, γι αυτό και εγώ κρατούσα το ωράριο μου, κοιμόμουν σωστά και φυσικά περνούσα και καλά. Η πιο μεγάλη δυσκολία ήταν τα ψυχολογικά «σκαμπανεβάσματα». Αλλά προσπάθησα να μείνω υγιής. Τη μεγαλύτερη υποστήριξη την έλαβα από τους γονείς μου και την ευρύτερη οικογένειά μου αλλά και από τους καθηγητές μου. Η σχολή που στοχεύω από την Α’ Λυκείου είναι η Νομική Αθηνών, συγκεκριμένα το Διεθνές Δίκαιο».