Παραλίγο νέα Τέμπη: Ανάμεσα σε Intercity και εμπορικό τρένο – Τι απαντά ο ΟΣΕ

 Παραλίγο νέα Τέμπη: Ανάμεσα σε Intercity και εμπορικό τρένο – Τι απαντά ο ΟΣΕ

Η Εφημερίδα των Συντακτών αποκαλύπτει σήμερα ότι αποφεύχθηκε νέα σύγκρουση τρένων, 16 μήνες μετα την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.

Η ΕΦΥΣΝ αναφέρει πώς το περιστατικό έλαβε χώρα στις 29 Μαΐου και ήταν ανάμεσα σε ένα Intecity και ένα εμπορικό τρένο, στη Σίνδο.

Η εντολή των σταθμαρχών στο εμπορικό για φρενάρισμα έσωσε την κατάσταση, λέει η εφημερίδα, ενώ αναφέρεται πώς πιθανότατα να μετέφερε πυρομαχικά  το εμπορικό προς Βαλκάνια-Ουκρανία.

Ο ΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει πώς δεν υπήρχε πότε «ζήτημα σύγκρουσης τρένων», όμως δεν διέψευσε το περαστικό, που αποκάλυψε σήμερα η ΕΦΣΥΝ.

Μάλιστα, ανέφερε ότι αναμένεται πόρισμα για το συγκεκριμένο περιστατικό.

Το πρωτοσέλιδο της ΕΦΥΣΝ

Η απάντηση του ΟΣΕ

Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα εφημερίδα ο ΟΣΕ έχει να απαντήσει τα εξής:

«Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει «Παρολίγο νέα φονική σύγκρουση» όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων.

Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1 λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από την Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.

Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20χλμ/ω και η διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, αλλά δεν κινούνται με Φωτοσήματα αλλά με Ελιγμοσήματα.

Το ΤΧ1 καλύπτεται από 2 Σταθμάρχες και κλειδούχο.

Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος, και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την ΡΑΣ όπως προβλέπεται από την σχετική διαδικασία.

Τέλος υπάρχουν οι συνομιλίες αλλά και οπτικό υλικό που εξετάζεται στην διαδικασία έκδοσης πορίσματος.

Επιγραμματικά, στο ΤΧ1 το IC50 πέρασε πρώτο και το εμπορικό πέρασε αρκετά λεπτά αργότερα.

Σε κάθε περίπτωση για άλλη μια φορά τονίζεται η ανάγκη της πιστής εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και η τήρηση των Πρωτοκόλλων ραδιοεπικοινωνίας, όπως ορθώς τονίζεται σε σχετικές υποδείξεις του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και της ΡΑΣ, η τήρηση του οποίου διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία των τρένων».

Σχετικά Άρθρα