Χρεοκοπία βόμβα FTI: Στον “αέρα” χιλιάδες εργαζόμενοι και τουρίστες -Η πορεία της εταιρείας και τα προβλήματα -Τουριστικός “οδηγός επιβίωσης” από Handelsblatt

 Χρεοκοπία βόμβα FTI: Στον “αέρα” χιλιάδες εργαζόμενοι και τουρίστες -Η πορεία της εταιρείας και τα προβλήματα -Τουριστικός “οδηγός επιβίωσης” από Handelsblatt

Ο τρίτος μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας της Ευρώπης, η γερμανική FTI κατέθεσε σήμερα αίτηση πτώχευσης στο περιφερειακό δικαστήριο του Μονάχου, επηρεάζοντας ενδεχομένως χιλιάδες παραθεριστές στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου. Η FTI απασχολεί 11.000 άτομα παγκοσμίως και προσφέρει εκδρομές σε περισσότερους από 40 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, περιλαμβανομένης της Ελλάδας.

«Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι τα ταξίδια που έχουν ήδη ξεκινήσει να μπορούν να ολοκληρωθούν όπως έχει προγραμματιστεί» ανέφερε η εταιρεία. Οι εκδρομές που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, πιθανότατα δεν θα μπορούν πλέον να πραγματοποιηθούν, ή μόνο εν μέρει, από αύριο Τρίτη.

Η FTI Touristik GmbH, παραπέμπει τους πελάτες της σε έναν ιστότοπο υποστήριξης με συχνές ερωτήσεις στη διεύθυνση https://www.fti-group.com/en/insolvency και έναν τηλεφωνικό αριθμό χωρίς χρέωση +49 (0)89 710 45 14 98.

Στην ανακοίνωσή της η εταιρία αναφέρει ότι τα ταξίδια που έχουν ήδη ξεκινήσει καταβάλλονται προσπάθειες ώστε να ολοκληρωθούν ομαλά, ωστόσο ταξίδια που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει πιθανότατα δεν θα είναι πλέον δυνατά ή μόνο εν μέρει δυνατά από την Τρίτη, 4 Ιουνίου 2024.

Απέτυχε η προσπάθεια διάσωσης

Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν σήμερα το πρωί για την εξέλιξη μέσω τηλεδιάσκεψης, αλλά τα συστήματα κρατήσεων βρίσκονταν ήδη εκτός λειτουργίας, υποτίθεται λόγω τεχνικού προβλήματος. Απενεργοποιημένη ήταν από το πρωί και η ιστοσελίδα της αλυσίδας ξενοδοχείων Labranda, η οποία ανήκει στην FTI.

Σύμφωνα με πληροφορίες της BILD, η διοίκηση της FTI βρισκόταν όλο το Σαββατοκύριακο σε διαπραγματεύσεις με τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών, με στόχο την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού ύψους διψήφιου αριθμού εκατομμυρίων, προκειμένου να περάσει το καλοκαίρι. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση απέρριψε τελικά χθες, Κυριακή, το βράδυ το αίτημα της εταιρίας.

H FTI, με έδρα το Μόναχο, αντιμετώπιζε προβλήματα ήδη πριν από την πανδημία του κορονοϊού και είχε καταφέρει να επιβιώσει με μόνο 595 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Οικονομικής Σταθεροποίησης (WSF) της κυβέρνησης και επιπλέον 280 εκατομμύρια ευρώ που έλαβε από την UniCredit, ενώπιον της οποίας εγγυήθηκαν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και το κρατίδιο της Βαυαρίας. Τον Απρίλιο η διάσωση της εταιρίας φαινόταν ακόμη εφικτή, καθώς η αμερικανική εταιρία επενδύσεων Centares είχε ανακοινώσει ότι θα την αγόραζε, αναλαμβάνοντας το χρέος της, ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ και διαθέτοντας επιπλέον 125 εκατομμύρια ευρώ σε νέα κεφάλαια. Η διαδικασία καθυστέρησε, επειδή η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για τα Καρτέλ επρόκειτο να εγκρίνει την αγορά το νωρίτερο τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο και έτσι η FTI χρειαζόταν κεφάλαια προκειμένου να περάσει το καλοκαίρι.

Από την εταιρία ανακοινώθηκε ότι καταβάλλονται προσπάθειες ώστε όσοι βρίσκονται ήδη σε διακοπές να μπορέσουν να τις ολοκληρώσουν κανονικά και να επιστρέψουν χωρίς πρόβλημα, ενώ το Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλισης θα αναλάβει να επιστρέψει προκαταβολές για πακέτα που τελικά θα ακυρωθούν. Το Ταμείο ιδρύθηκε το 2019, μετά την χρεοκοπία του Ομίλου Thomas Cook.

Τουριστικός “οδηγός επιβίωσης” από Handelsblatt

Λίγο πριν από την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών, η χρεοκοπία της FTI (Γερμανία) δεν είναι μόνο ένα σοκ για τους περίπου 11.000 εργαζόμενους. Πολλές χιλιάδες παραθεριστές πρέπει τώρα επίσης να ανησυχούν για τα σχέδιά τους για τα ταξίδια τα οποία είχαν προγραμματίσει.

Η Handelsblatt δίνει απαντήσεις στα πιο σημαντικά ερωτήματα:

Πώς καλύπτεται η κράτηση ταξιδιού;

Βασικά ισχύουν τα εξής: Υπάρχει υποχρέωση παροχής ασφάλειας για ένα λεγόμενο οργανωμένο ταξίδι. Αυτό ρυθμίζεται από την ταξιδιωτική νομοθεσία με βάση το άρθρο 651 του γερμανικού Αστικού Κώδικα (Bürgerliches Gesetzbuch), το οποίο ορίζει ως οργανωμένο ταξίδι όταν ένας διοργανωτής προσφέρει δύο ή περισσότερες υπηρεσίες – όπως π.χ. πτήση και ξενοδοχείο – ως πακέτο.

Σε αυτή την περίπτωση, ο διοργανωτής υποχρεούται να επιστρέψει το ήδη καταβληθέν τίμημα ή την προκαταβολή σε περίπτωση αφερεγγυότητας, εάν το ταξίδι δεν πραγματοποιηθεί. Κατά κανόνα, οι πληρωμές αυτές πραγματοποιούνται από τράπεζες ή ασφαλιστικές εταιρείες σε περίπτωση αφερεγγυότητας.

Κατά την κράτηση, ο πελάτης λαμβάνει το λεγόμενο πιστοποιητικό ασφάλειας, το οποίο επιβεβαιώνει ότι ο ταξιδιωτικός πράκτορας έχει συνάψει την κατάλληλη κάλυψη. Το πιστοποιητικό αυτό μπορεί να προέρχεται από μια ασφαλιστική εταιρεία ή από το Γερμανικό Ταμείο Ταξιδιωτικής Ασφάλειας (DRSF).

Αυτό είναι επίσης ένα μάθημα που αντλήθηκε από την πτώχευση της Thomas Cook το 2019, όταν κατέστη σαφές ότι το όριο ασφαλιστικής ευθύνης των 110 εκατομμυρίων ευρώ ήταν πολύ χαμηλό. Παρά την ασφαλιστική υποχρέωση, χιλιάδες παραθεριστές έμειναν με τις προκαταβολές τους. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επενέβη με χρήματα των φορολογουμένων. Αυτό δεν πρέπει να συμβεί ξανά.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες με ετήσιο κύκλο εργασιών 10 εκατομμυρίων ευρώ και άνω πρέπει πλέον να γίνουν μέλη του ταμείο κάλυψης ενδεχόμενων ζημιών από πτωχεύσεις τουριστικών επιχειρήσεων στη Γερμανία (DRSF). Πληρώνουν το 1% της τιμής του ταξιδιού στο ταμείο, το οποίο στη συνέχεια αποζημιώνει τους πελάτες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Η FTI περιλαμβάνεται στον κατάλογο των εταιρειών που καλύπτονται από το DRSF. Αυτό ισχύει επίσης για τα εμπορικά σήματα που ανήκουν στην εταιρεία, όπως η Windrose και η Bigxtra. Αυτό σημαίνει ότι οι παραθεριστές πακέτων της FTI θα πρέπει να καλύπτονται.

Είναι επαρκή τα χρήματα στο ταμείο ταξιδιωτικής ασφάλισης;

Κατ’ αρχήν, το ταμείο πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την ταυτόχρονη αφερεγγυότητα του μεγαλύτερου και ενός μεσαίου ταξιδιωτικού οργανισμού. Για τον σκοπό αυτό, το ταμείο είχε αρχικά σχεδιαστεί να φτάσει σε όγκο 750 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2026. Μέχρι τότε, μια κρατική εγγύηση θα παρείχε επαρκή κάλυψη.

Ωστόσο, η ταξιδιωτική βιομηχανία αναπτύχθηκε πολύ ταχύτερα από ό,τι είχε προγραμματιστεί. Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, το DRSF έφτασε ήδη τον όγκο-στόχο από τις εισφορές των μελών. Η κρατική εγγύηση επιστράφηκε.

Ταυτόχρονα, όμως, ο αριθμός των μελών αυξήθηκε περισσότερο από ό,τι είχε προγραμματιστεί -σε 180- και γι’ αυτό ο όγκος – στόχος αυξήθηκε. Ένα συγκεκριμένο ποσό δεν έχει ακόμη κατονομαστεί. Ωστόσο, το ταμείο έχει λάβει νέες πιστωτικές γραμμές. Αυτό θα πρέπει στην πραγματικότητα να είναι αρκετά χρήματα για την αφερεγγυότητα του FTI.

Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη εάν οι παραθεριστές έχουν κάνει κράτηση μόνο για μία υπηρεσία σε μία από τις πολλές μάρκες του ομίλου FTI. Η προστασία δεν ισχύει εδώ. Αυτοί οι πελάτες πρέπει να δηλώσουν τις απαιτήσεις τους στον διαχειριστή αφερεγγυότητας. Η εξέταση διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα. Και οι πιθανότητες να πάρουν κάτι πίσω είναι συνήθως πολύ μικρές.

Ακυρώνεται αυτόματα το ταξίδι μου σε περίπτωση αφερεγγυότητας;

Όχι. Κατ’ αρχήν, είναι δυνατόν οι διακοπές να πραγματοποιηθούν κανονικά. Το DRSF δεν διασφαλίζει μόνο τις προκαταβολές που έχουν ήδη καταβληθεί, αλλά και τις διακοπές – αν και υπό ορισμένους όρους.

Ο διαχειριστής αφερεγγυότητας είναι καθοριστικός. Αυτός αποφασίζει αν οι πελάτες μπορούν να ταξιδέψουν όπως είχαν προγραμματίσει ή αν οι διακοπές θα ακυρωθούν. Ωστόσο, η FTI έχει ήδη δηλώσει σήμερα (03.06.24) ότι οι διακοπές που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει, πιθανόν να μην μπορούν πλέον να πραγματοποιηθούν, ή μόνο εν μέρει, από την Τρίτη αυτής της εβδομάδας.

Όσοι έχουν ήδη ξεκινήσει τις διακοπές τους θα πρέπει να είναι σε θέση να τις ολοκληρώσουν κανονικά, πρόσθεσε η FTI. Ωστόσο, αυτό δεν είναι βέβαιο.

Τι συμβαίνει εάν οι διακοπές έχουν ήδη ξεκινήσει;

Και σε αυτές τις περιπτώσεις ισχύει το πιστοποιητικό ασφάλισης. Στην περίπτωση των FTI, το DRSF πρέπει να διασφαλίσει ότι οι διακοπές μπορούν να συνεχιστούν όπως είχαν προγραμματιστεί, εφόσον αυτό είναι δυνατό. Εναλλακτικά, πρέπει να οργανωθεί και να πληρωθεί ένα ασφαλές ταξίδι επιστροφής.

Αυτό ακούγεται καλό στην αρχή. Ωστόσο, υπάρχει ένα πρόβλημα: εάν ένας ταξιδιωτικός πράκτορας καταθέσει αίτηση αφερεγγυότητας, οι συνεργάτες του, όπως τα ξενοδοχεία ή οι αεροπορικές εταιρείες, συχνά αρνούνται να παράσχουν την υπηρεσία που είχε κλείσει.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι παραθεριστές δεν έχουν άλλη επιλογή από το να οργανώσουν και να πληρώσουν οι ίδιοι το ταξίδι της επιστροφής ή να εξοφλήσουν οι ίδιοι τον λογαριασμό του ξενοδοχείου. Το κόστος μπορεί στη συνέχεια να υποβληθεί στο DRSF.Το DRSF έχει δημιουργήσει έναν αριθμό έκτακτης ανάγκης για τους ταξιδιώτες που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στον προορισμό των διακοπών τους και χρειάζονται υποστήριξη: +49 (0)89 710 45 14 98. Περισσότερες πληροφορίες είναι επίσης διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του ταμείου.

Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εξωτερικών έχει επίσης υποσχεθεί υποστήριξη στους πληγέντες παραθεριστές. Η ομάδα κρίσης του συνεργάζεται στενά με τον Γερμανικό Ταξιδιωτικό Σύνδεσμο και το DRSF για να αποκτήσει ακριβή εικόνα της κατάστασης, δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου. Το ταμείο ταξιδιωτικής ασφάλισης είχε υποσχεθεί να μην αφήσει στα κρύα του λουτρού τους παραθεριστές πακέτων σε προορισμούς που επηρεάζονται από την πτώχευση της FTI. Η ομάδα κρίσης επρόκειτο να συνεδριάσει το απόγευμα της Δευτέρας για να συζητήσει ποια θα μπορούσαν να είναι τα επόμενα βήματα.

Τι ακριβώς πρέπει να κάνουν τώρα οι πελάτες της FTI;

Μετά τις αρνητικές εμπειρίες από την πτώχευση της Thomas Cook, το DRSF προορίζεται να διευκολύνει πολλά πράγματα για τους παραθεριστές. Για τον σκοπό αυτό, το ταμείο υπόσχεται μια ολοκληρωμένη υπηρεσία. Πρώτα απ’ όλα, οι εμπειρογνώμονες αναλύουν τα δεδομένα των κρατήσεων του ταξιδιωτικού πράκτορα για να προσδιορίσουν την έκταση της αφερεγγυότητας και τα απαραίτητα μέτρα. Στη συνέχεια, διευκρινίζουν αν οι παραθεριστές που βρίσκονται ήδη στο χώρο μπορούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους ή αν πρέπει να οργανωθεί ο επαναπατρισμός τους.

Τέλος, οι υπάλληλοι του ταμείου διευκρινίζουν με τον σύνδικο αφερεγγυότητας αν τα ταξίδια που έχουν κρατηθεί αλλά δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμη μπορούν να πραγματοποιηθούν. Εάν ακυρωθούν, το DRSF ξεκινά αυτόματα τη διαδικασία επιστροφής των καταθέσεων των πελατών.

Οι παραθεριστές θα επικοινωνήσουν με τους παραθεριστές και θα τους δοθούν οι απαραίτητες πληροφορίες και ένας σύνδεσμος προς ένα έντυπο στον ιστότοπο του ταμείου. Πολύ σημαντικό: Οι παραθεριστές πρέπει να κρατούν πάντα όλες τις αποδείξεις και τα τιμολόγια, ώστε να μπορείτε να αποδείξετε τις απαιτήσεις.

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο ομαλά θα εξελιχθούν όλα στο τέλος. Η FTI είναι η μεγαλύτερη υπόθεση αφερεγγυότητας για το DRSF μέχρι σήμερα. Η εμπειρία δείχνει ότι, παρά τους κανονισμούς και τις προφυλάξεις, αυτό προκαλεί χάος τις πρώτες ημέρες. Επομένως, απαιτείται υπομονή.

Τι δεν πρέπει να κάνετε σε περίπτωση αφερεγγυότητας;

Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ακυρώσετε το ταξίδι σας οι ίδιοι. Παρά την αφερεγγυότητα, μπορεί σε διαφορετική περίπτωση να επιβαρυνθείτε με έξοδα ακύρωσης που θα πρέπει να πληρώσετε. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να διεκδικήσετε αξιώσεις έναντι του DRSF.

Εάν εκκρεμούν ακόμη πληρωμές, μην τις τακτοποιείτε απλώς όπως είχε προγραμματιστεί. Περιμένετε τις τελευταίες πληροφορίες από τον ταξιδιωτικό πράκτορα. Ενδέχεται επίσης να είναι δυνατή η ανάκτηση των εξόδων ενός ταξιδιού που έχει πληρωθεί με πιστωτική κάρτα μετά από συνεννόηση με το πιστωτικό ίδρυμα – μέσω της λεγόμενης διαδικασίας επιστροφής χρεώσεων.

Η πορεία της γερμανικής τουριστικής εταιρείας

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία του τουριστικού κολοσσού FTI (Γερμανία), o oποίος κήρυξε χρεοκοπία σήμερα (03.06.24) μετά από 41 χρόνια λειτουργίας.

Η Frosch Touristik GmbH (σήμερα: FTI Touristik GmbH) ιδρύθηκε το 1983 ως ταξιδιωτική εταιρεία στη Γερμανία για τα μεσογειακά νησιά Μάλτα, Γκόζο και Κόμινο.

Το 1987, η FTI εξαγόρασε τις μετοχές της LAL Sprachreisen GmbH, που ιδρύθηκε το 1981, και το 1989 της CA Ferntouristik GmbH, ενός γερμανικού ταξιδιωτικού πράκτορα μεγάλων αποστάσεων.

Το 1990 ιδρύθηκαν η Frosch Software GmbH, μια εταιρεία που ειδικεύεται στο τουριστικό λογισμικό, και η UK Touristik GmbH, ένας εξειδικευμένος ταξιδιωτικός πράκτορας για τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία.

Ο ελβετικός ταξιδιωτικός πράκτορας CA Fernreisen AG (αργότερα: FTI Touristik AG) ιδρύθηκε το 1992 από την FTI και τέσσερις μεμονωμένους μετόχους.

Το 1993, η FTI ίδρυσε την CA Ferntouristik Inc. στο Ορλάντο, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε FTI North America Inc.

Το 1995, η FTI εξαγόρασε την Air-Maritime Seereisen GmbH, έναν πάροχο ποτάμιων και ωκεάνιων κρουαζιέρων, και ξεκίνησε τις δραστηριότητές της ως tour operator στην Αυστρία στο Linz.

Το 1996 εισήχθη το εμπορικό σήμα ομπρέλα. Η FTI ίδρυσε την TVG Touristik Vertriebsgesellschaft mbH. Η εταιρεία ανέλαβε τη διανομή του ιταλικού παρόχου Club Valtur στη Γερμανία και την Αυστρία.

Το 1998, η FTI επέκτεινε το πρόγραμμά της για να συμπεριλάβει ταξίδια πόλης. Το ίδιο έτος ιδρύθηκε το κανάλι πωλήσεων της τελευταίας στιγμής 5vorFlug. Τον Μάιο, ο βρετανικός ταξιδιωτικός πράκτορας Airtours plc απέκτησε μερίδιο 30 τοις εκατό στην FTI. Η FTI εγκαινίασε το δικό της μεσίτη ενοικίασης αυτοκινήτων driveFTI το 1999.

Ο βρετανικός ταξιδιωτικός όμιλος Airtours/My Travel εξαγόρασε την FTI Frosch Touristik το 2000 και την αναδιάρθρωσε ως μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εταιρεία με την αεροπορική εταιρεία FTI και τα ξενοδοχεία του ομίλου. Η εξαγορά δεν απέδωσε λόγω της οικονομικής κρίσης και των υψηλών ζημιών εκκίνησης το 2001/2002. Την 1η Οκτωβρίου 2003, η RM2366 Vermögensverwaltungs GmbH, ένας όμιλος επενδυτών, εξαγόρασε την εταιρεία και την αναδιάρθρωσε.

Ο τομέας προϊόντων 5vorFlug διαχωρίστηκε στη θυγατρική 5vorFlug GmbH το 2004. Το 2005 ιδρύθηκε η διαδικτυακή πύλη αναζήτησης πτήσεων και ταξιδιών fly.de. Το 2006, η FTI επέκτεινε περαιτέρω τη διανομή της σε πολλαπλά κανάλια συνεργαζόμενη με την Euvia Travel GmbH (εταιρεία εκμετάλλευσης της sonnenklar.TV) και την BigXtra Touristik GmbH.

Από το φθινόπωρο του 2006, η εστίαση αυτή συμπληρώνεται από την έννοια του franchise της TVG με την ονομασία sonnenklar.TV Reisebüro. Το τμήμα ΙΑΤΑ και η δραστηριότητα ενοποίησης του FTI Ticketshop αποσχίστηκαν σε μια ξεχωριστή εταιρεία, την FTI Ticketshop GmbH. Το 2007, η FTI πούλησε την Air-Maritime Seereisen GmbH στον διευθύνοντα σύμβουλό της, Alexander Gessl. Η Euvia Travel GmbH, η εταιρεία εκμετάλλευσης της sonnenklar.TV, έγινε θυγατρική της FTI τον Δεκέμβριο.

Στις αρχές Απριλίου 2010, η Frosch Touristik GmbH άλλαξε την επωνυμία της σε FTI Touristik GmbH και μετακόμισε στα νέα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μόναχο.

Η εταιρεία επανήλθε στον τομέα της κρουαζιέρας το 2011 και υπέγραψε μακροχρόνιο συμβόλαιο για το Spirit of Adventure, το πρώην Traumschiff Berlin. Από τον Μάιο του 2012, το πλοίο χρησιμοποιήθηκε από την FTI Cruises ως FTI Berlin.

Το 2012, η FTI απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του βρετανικού ομίλου Youtravel και ανέλαβε τον γαλλικό ταξιδιωτικό πράκτορα Starter, ο οποίος σήμερα είναι η FTI Voyages. Ένα χρόνο αργότερα, ιδρύθηκε η μάρκα ενοικίασης αυτοκινήτων Meeting Point Rent-A-Car. Από τον Μάρτιο του 2014, ο Αιγύπτιος επενδυτής ξενοδοχείων Samih Sawiris κατέχει ποσοστό 75,1% στον όμιλο FTI Group από τον Απρίλιο του 2020. 2022, ο Samih Sawiris μεταβίβασε τις μετοχές του στην FTI στον γιο του Naguib Sawiris.

Κατά το οικονομικό έτος 2018/19, οκτώ εκατομμύρια πελάτες ταξίδεψαν με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες του ομίλου FTI. Αυτό απέφερε πωλήσεις ύψους περίπου 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία εξακολουθούσε να θεωρείται ο τρίτος μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας στην Ευρώπη.

Μετά την πανδημία COVID-19, η FTI ανακοίνωσε τον Ιούλιο του 2020 ότι θα διακόψει το τμήμα κρουαζιέρας FTI Cruises και θα το εκκαθαρίσει στο τέλος του έτους. Το Βερολίνο είχε αρχικά προγραμματιστεί να σταματήσει τη λειτουργία του την 1η Νοεμβρίου 2020. Αφού το πλοίο πωλήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 με άμεση ισχύ στη μαλτέζικη επενδυτική εταιρεία Royalton Investment για την Dreamliner Cruises, η οποία σχεδιάζει να το μετατρέψει σε πολυτελές γιοτ, η εταιρεία ακύρωσε όλες τις κρουαζιέρες που είχαν προγραμματιστεί μέχρι τον Οκτώβριο του 2020.

Στις αρχές του 2021, ο ιδρυτής Dietmar Gunz αποσύρθηκε από την επιχειρησιακή διαχείριση και παρέδωσε τη σκυτάλη στον Ralph Schiller.

Μετά από μια τυπική για τον κλάδο ύφεση κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία COVID-19, ο όμιλος επέστρεψε σε πωλήσεις ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων ευρώ το οικονομικό έτος 2022/23.

Τον Ιούλιο του 2023, ο Karl Markgraf ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου από τον Ralph Schiller, ο οποίος μετακινήθηκε στο εποπτικό συμβούλιο ως αντιπρόεδρος.

Κατά τη διάρκεια της σχεδιαζόμενης εξαγοράς της FTI από τη θυγατρική της Rewe DER Touristik τον Ιανουάριο του 2023, αποκαλύφθηκε ότι ο διευθύνων σύμβουλος Ralph Schiller είχε ποινικό μητρώο για απάτη υπό την ιδιότητά του ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της FTI Touristik εκείνη την εποχή, μαζί με άλλα (εν μέρει πρώην) μέλη του διοικητικού συμβουλίου (συμπεριλαμβανομένου του ιδρυτή της FTI Dietmar Gunz). Ως εκ τούτου, ο Schiller προήχθη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου παρά το ποινικό του μητρώο.

Τον Μάρτιο του 2023, έγινε γνωστό ότι η FTI είχε εφοδιαστεί με μυστικές πληροφορίες σχετικά με τα επιχειρηματικά στοιχεία χιλιάδων ταξιδιωτικών γραφείων εν αγνοία τους από τη συνεργασία ταξιδιωτικών γραφείων RTK (Raiffeisen-Tours-Kooperation, θυγατρική του ομίλου Raiffeisentouristik) από το 2015. Ως αποτέλεσμα, η FTI είχε επίσης πρόσβαση στα στοιχεία που είχαν κάνει τα ταξιδιωτικά γραφεία με ανταγωνιστικούς ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Τον Απρίλιο του 2024, μια κοινοπραξία με επικεφαλής τον αμερικανικό χρηματοοικονομικό επενδυτή Certares εξαγόρασε τον όμιλο FTI.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχει και η οικογένεια Sawiris, απέκτησε το 100% των μετοχών έναντι ενός συμβολικού ποσού ευρώ, αλλά ανέλαβε επίσης χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων και παρείχε στην FTI φρέσκο κεφάλαιο 125 εκατομμυρίων ευρώ.

Στις 3 Ιουνίου 2024, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι την ίδια ημέρα θα καταθέσει αίτηση πτώχευσης στο τοπικό δικαστήριο του Μονάχου.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν ήταν πλέον διατεθειμένη να παράσχει περαιτέρω οικονομική στήριξη, όπως είχε κάνει κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού με περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ.

Ενωση Ξενοδόχων Κρήτης: Άγνωστος ακόμα ο αριθμός των τουριστών που έκλεισαν διακοπές μέσω του FTI  

Σε σοκ βρίσκονται οι ξενοδόχοι Κρήτης από το «κανόνι» του FTI του τρίτου μεγαλύτερου τουριστικού πρακτορείου στην Ευρώπη.

Μιλώντας στο skai.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κρήτης, Νίκος Χαλκιαδιάκης, ανέφερε ότι ακόμα δεν έχει γίνει γνωστός o αριθμός των Γερμανών, κυρίως, τουριστών που είχαν κλείσει τις διακοπές τους στο νησί.

«Περιμένουμε τα στοιχεία από το αρμόδιο δικηγορικό γραφείο» τόνισε, ενώ εμφανίστηκε καθησυχαστικός, καθώς όπως είπε δεν υπάρχει θέμα με τα ξενοδοχεία καθώς οι κρατήσεις είναι προπληρωμένες ενώ το ταξίδι τους είναι ασφαλισμένο».

Ο κ. Χαλκιαδάκης τόνισε ακόμα ότι η χρεοκοπία συμπαρασύρει όλα τα γραφεία του ομίλου, όπως το You Travel με έδρα το Λονδίνο, μέσω του οποίου είχαν κλείσει τις διακοπές τους, χιλιάδες Βρετανοί.

Σχετικά Άρθρα