Μητσοτάκης: Στρατηγική προσέγγισης της “Generation Z” υπό τον φόβο της αποχής

 Μητσοτάκης: Στρατηγική προσέγγισης της  “Generation Z” υπό τον φόβο της αποχής

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πυκνώνει τις περιοδείες του, λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν από τις ευρωεκλογές, αλλά και τις τηλεοπτικές συνεντεύξεις προκειμένου να τονίσει την κρισιμότητα της επικείμενης αναμέτρησης. Χθες βρέθηκε στην Κέρκυρα και σήμερα το μεσημέρι θα μιλήσει σε πολίτες στο Παλαιό Φάληρο. Παράλληλα ετοιμάζεται να επισκεφτεί δύο περιοχές που παραδοσιακά ήταν… πράσινα κάστρα αλλά στις τελευταίες εκλογές βάφτηκαν γαλάζιες. Ειδικότερα την Πέμπτη θα βρεθεί στην Αχαΐα και θα ακολουθήσει επίσκεψη στην Κρήτη, όπου εκεί αναμένεται να γίνει και η διακαναλική συνέντευξη. Την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν και οι τελευταίες προεκλογικές συγκεντρώσεις στην Θεσσαλονίκη και την Παρασκευή στην Αθήνα.

Στην παρούσα φάση ακολουθείται στρατηγική προσέγγισης συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων εστιάζοντας σε σημεία – κλειδιά της εκλογικής αναμέτρησης, αναδεικνύοντας τα τρωτά των πολιτικών του αντιπάλων και κυρίως του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανου Κασσελάκη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιθυμεί να προσεγγίσει το δύσκολο κοινό των 20ρηδων ένα ακροατήριο που δεν διατηρεί στενούς δεσμούς με τα κόμματα και οι γαλάζιοι ανησυχούν για το ενδεχόμενο αυξημένων ποσοστών αποχής.

Στη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα σύμφωνα με πρόσφατη μέτρηση της MRB για την πρόθεση ψήφου στις ευρωεκλογές προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με τη Νέα Δημοκρατία να έρχεται τρίτη σε απόσταση αναπνοής από το ΠΑΣΟΚ. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι εντείνεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να μιλήσει στην Generation Z και να αυξήσει τα ποσοστά της στο συγκεκριμένο ακροατήριο, στέλνοντας μήνυμα πως δεν υπάρχουν περιθώρια για ψήφο διαμαρτυρίας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζει σε μέτρα που «τρέχουν» στο πεδίο της αγοράς εργασίας. Μάλιστα ανάλογα μηνύματα αναμένεται να εκπέμψει σήμερα κατά την επίσκεψή του στο Γραφείο Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Από την κυβέρνηση μια σειρά πρωτοβουλιών που θα ξεδιπλωθούν το επόμενο διάστημα κοιτάνε πρωτίστως προς τις νεότερες ηλικίες. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:

  1. Η αύξηση του κατώτατου μισθού, που στόχος είναι να φτάσει τα 950 ευρώ στο τέλος της τετραετίας (1500 ευρώ ο μέσος μισθός). Πρόκειται για ένα μέτρο που αφορά κυρίως τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας, με την κυβέρνηση να τονίζει πως η απάντηση στην ακρίβεια είναι τα μέτρα μόνιμης στήριξης του εισοδήματος των πολιτών.
  2. Μία σειρά από νέα επιδοτούμενα προγράμματα, με στόχο την περαιτέρω μείωση των ποσοστών ανεργίας. Είναι χαρακτηριστικό πως στην εβδομαδιαία του ανάρτηση ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη δημιουργία 132.352 νέων θέσεων εργασίας τον Απρίλιο (σημειώνοντας πως είναι η καλύτερη επίδοση από το 2001) αλλά και στο γεγονός πως για πρώτη φορά μετά το 2011 ο αριθμός των ανέργων έπεσε κάτω από τις 900.000. Ιδιαίτερα θετικά αποτιμάται και το γεγονός πως όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην πλήρη απασχόληση
  3. Η υλοποίηση νέων προγραμμάτων στο στεγαστικό πεδίο, καθώς η ανοδική πορεία των τιμών στις κατοικίες δυσκολεύει τα νοικοκυριά. Αμέσως μετά τις ευρωεκλογές θα δρομολογηθούν και νέες πρωτοβουλίες προς αυτή τη κατεύθυνση, με έμφαση να δίνεται και σε νέα προγράμματα όπως η κοινωνική αντιπαροχή.
  4. Η λήψη πρόσθετων μέτρων για την στήριξη των νέων ζευγαριών που θέλουν να αποκτήσουν παιδί. Με βάση το κυβερνητικό σχεδιασμό το εθνικό σχέδιο για το δημογραφικό θα περάσει από το επόμενο υπουργικό συμβούλιο και μια σειρά μέτρων θα τρέχουν σταδιακά. Σε πρόσφατη τοποθέτηση του ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε μια εικόνα των πρωτοβουλιών που εξετάζονται και μεταξύ άλλων σημείωσε «μπορούμε να συνεργαστούμε περισσότερο με τον ιδιωτικό τομέα. Να δώσουμε, παραδείγματος χάρη, περισσότερα κίνητρα στις επιχειρήσεις που παρέχουν παροχές υποστήριξης των οικογενειών στους εργαζόμενούς τους». Παράλληλα έφερε και ένα παράδειγμα, λέγοντας «θα μπορούσαμε να σκεφτούμε κάποια φορολογικά κίνητρα για παροχή, παραδείγματος χάρη, περισσότερων δωρεάν παιδιατρικών εξετάσεων, να καλύψουμε το κόστος του παιδίατρου, που είναι ένα σημαντικό κόστος για κάθε νέα οικογένεια».

Στο πλαίσιο αυτό χρησιμοποιείται η βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ιδιαιτέρως του Tik Tok με στόχο να καταφέρει με αυτό τον τρόπο να μιλήσει σε ένα κοινό που δεν παρακολουθεί συχνά πολιτικές εκπομπές, δεν ενδιαφέρεται για τις κομματικές ανακοινώσεις και δεν πηγαίνει σε συγκεντρώσεις. Επομένως το ζητούμενο είναι βασικές θέσεις της Νέας Δημοκρατίας να παρουσιαστούν με ένα πιο μοντέρνο λόγο μέσα από σύντομα βιντεάκια, που παρακολουθεί το συγκεκριμένο ακροατήριο.

  • Σε συνέντευξη στο podcast «The Rest is Politics» ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε μεταξύ άλλων «έχω μια ζωή έξω από την πολιτική. Θα έχω μια ζωή μετά την πολιτική. Το TikTok μου έδωσε αυτή την ευκαιρία να δείξω αυτή την πλευρά της προσωπικότητάς μου». Παράλληλα επεσήμανε πως «μπορείς να επικοινωνήσεις μια σοβαρή πρωτοβουλία σε ένα βίντεο διάρκειας ενός λεπτού. Πρέπει να σεβαστώ το γεγονός ότι μπορεί η διάρκεια της προσεκτικής θέασης να είναι ένα λεπτό και όχι μία ώρα».

Σχετικά Άρθρα