Αρνηση επιβίβασης προσφύγων στα ΚΤΕΛ Θήβας καταγγέλλει επιβάτρια
Για άρνηση επιβίβασης προσφύγων από τη δομή της Ριτσώνας το πρωί της Δευτέρας καταγγέλλει επιβάτρια το ΚΤΕΛ Θήβας, το μοναδικό μέσο συγκοινωνίας που υπάρχει για την εξυπηρέτηση της δομής, με την κοντινότερη στάση να βρίσκεται περίπου ένα χιλιόμετρο μακριά.
Σύμφωνα με καταγγελία της επιβάτριας, το περιστατικό συνέβη στο δρομολόγιο προς Θήβα που ξεκινούσε από την Αθήνα στις 9 το πρωί. Η επιβάτρια καταγγέλλει ότι η ίδια, μαζί με άλλη μία συνεπιβάτρια, ζήτησαν να κατεβούν στη στάση στη δομή της Ριτσώνας, που ήταν ο προορισμός τους. «Ο οδηγός σταμάτησε αρκετά μέτρα πιο κάτω από τη στάση, πάνω στην επαρχιακή οδό Θήβας-Χαλκίδας, σε σημείο όπου δεν υπήρχε στάση. Στη στάση που προσπέρασε ο οδηγός περίμεναν τέσσερα άτομα, διαμένοντες στη δομή Ριτσώνας. Κατά την αποβίβασή μας, είδαμε τα άτομα που περιμένανε να τρέχουν για να προλάβουν το λεωφορείο και φωνάξαμε στον οδηγό να περιμένει. Ωστόσο εκείνος είχε ήδη κλείσει την πόρτα και έφυγε χωρίς να τους παραλάβει».
«Πολλές κενές θέσεις»
Θορυβημένη από τη μη εξυπηρέτηση των ανθρώπων, με τρόπο που υποδηλώνει βίαιη ρατσιστική διάκριση και τους υποβάλλει σε ταλαιπωρία, επικοινώνησαν με ηλεκτρονικό μήνυμα με το ΚΤΕΛ Θήβας, ζητώντας να διερευνηθεί το περιστατικό και σημειώνοντας «Παρακαλώ όπως διερευνήσετε το περιστατικό, γνωστοποιήστε το κατά παντός υπευθύνου και ενηµερώστε µε για την πορεία της καταγγελίας µου. Κλείνοντας να πω ότι παρόµοια περιστατικά έχουν επαναληφθεί κυρίως µε άτοµα που διαµένουν στη δοµή φιλοξενίας Ριτσώνας».
Η απάντηση των ΚΤΕΛ Θήβας ήταν ότι ο έλεγχος στη βάση ηλεκτρονικών εισιτηρίων δείχνει ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, κάτι που επιβεβαίωσαν ο οδηγός και ο εισπράκτορας. Η επιβάτρια σημείωσε ωστόσο ότι, και έτσι να ήταν τα πράγματα, εφόσον κατέβηκε εκείνη και η συνεπιβάτριά της, υπήρχαν τουλάχιστον δύο θέσεις διαθέσιμες για να εξυπηρετήσουν τουλάχιστον δύο από τους πρόσφυγες που περίμεναν. Καθώς δεν υπήρξε νεότερη απάντηση, η καταγγέλλουσα επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Θήβας Δημήτρη Παπαχαραλάμπους. «Ο πρόεδρος τόνισε ότι όχι μόνο δεν υπήρχαν κενές θέσεις, αλλά υπήρχαν και δύο επιβάτες οι οποίοι ήταν καθισμένοι στις ενδιάμεσες σκάλες του λεωφορείου, περιμένοντας να αδειάσει κάποια θέση. Οταν συνειδητοποίησε ότι είπε ότι ήταν υπεράριθμο το λεωφορείο, ανέφερε ότι τα δύο έξτρα άτομα ήταν προσωπικό του ΚΤΕΛ. Το λεωφορείο σε καμία περίπτωση δεν ήταν γεμάτο. Είχε πολλές κενές θέσεις. Απλά ο οδηγός αποφάσισε να μην παραλάβει τον κόσμο που περίμενε στη στάση γιατί ήταν διαμένοντες της δομής φιλοξενίας Ριτσώνας», σημειώνει η επιβάτρια. Οπως μας ενημερώνει, χτες προχώρησε και σε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη.
Αν ισχύουν όσα καταγγέλλει η συνομιλήτριά μας, το ζήτημα έχει ευρύτερες διαστάσεις, δεδομένου ότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει χρηματοδοτήσει αδρά τα ΚΤΕΛ με διάφορες αφορμές, ενώ το ΚΤΕΛ Θήβας βρίσκεται στην ομάδα των ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει μεγάλο μέρος των συγκοινωνιών της Αθήνας, 65 γραμμές στις περιοχές της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, στις οποίες μάλιστα μετακινούνται πολλοί πρόσφυγες και μετανάστες.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών