Φόβοι για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη
Φόβοι για σημαντικές διαταραχές στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εκφράζονται μετά τη σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με γέφυρα στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ.
Το πλοίο «Dali» προσέκρουσε σε κολόνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.
Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανέλκυσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του, σύμφωνα με το BBC.
Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού -η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου- θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».
Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες».
«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης τον περασμένο χρόνο», δήλωσε στην εκπομπή «The World Tonight» του Radio 4.
«Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και του Ηνωμένου Βασιλείου, της ΕΕ, από την General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.
Επιπρόσθετα, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα προκαλέσει επιπλοκές και στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου 500.000 τόνοι LNG διακινούνται σε μηνιαία βάση από τη Βαλτιμόρη, οπότε οι επιπλοκές από αυτό που έχει συμβεί είναι σημαντικές και θα κλιμακωθούν πριν να επανέλθει η κανονική λειτουργία του λιμανιού».
Παράλληλα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εργάζονται 15.000 άτομα, ενώ όσοι επηρεάζονται από τη διακοπή της λειτουργίας του υπολογίζονται σε επιπλέον 140.000.
Μετά την κατάρρευση, η δανέζικη εταιρεία διακίνησης εμπορευμάτων Maersk, φορτίο της οποίας μετέφερε το «Dali» που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key τα ξημερώματα της Τρίτης, ανακοίνωσε ότι «θα αφαιρέσουμε τη Βαλτιμόρη από όλες τις υπηρεσίες μας για το προσεχές διάστημα».
Παράλληλα, εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο άνθρακα έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για διαταραχή στις εξαγωγές.
Πηγή: newsbeast.gr