Παράταση στην προθεσμία διασύνδεσης POS – Ταμειακών Μηχανών
Λόγω τεχνικών προβλημάτων μόλις το 15% των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών που είναι υπόχρεοι έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία, και είναι πρακτικά αδύνατον να γίνει εντός προθεσμίας η διασύνδεση POS ταμειακών στο υπόλοιπο 85%. Σήμερα θα πραγματοποιηθούν συσκέψεις στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προκειμένου να αξιολογήσουν την κατάσταση και να προχωρήσουν σε σιωπηρή παράταση ενός μηνός. Κανονικά εκπνέει σήμερα 29 Φεβρουαρίου.
Υπενθυμίζεται ότι για διάφορους κλάδους, όπως η εστίαση, θα απαιτηθεί τον Ιούνιο η αντικατάσταση των ταμειακών μηχανών των επιχειρήσεων καθώς το υφιστάμενο λογισμικό δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα όσα προβλέπει ο νόμος (για παράδειγμα, σχετικά με τις παραγγελίες των τραπεζιών εστίασης ή με τη μεταφορά παραγγελιών στο χώρο του πελάτη).
- Υπενθυμίζεται ότι έχει ανοίξει ο 4ος κύκλος χρηματοδότησης μέσω voucher για αγορά και διασύνδεση POS, ο οποίος καλύπτει μέρος του κόστους.
Η αίτηση γίνεται μέσω της πλατφόρμας digitalsme.gov.gr και οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση έως και την Τρίτη 12 Μαρτίου 2024, στις κάτωθι κατηγορίες:
- Κατηγορία 1: Προμήθεια νέου ή αντικατάσταση υφιστάμενου EFT/POS.
- Κατηγορία 3: Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης & λογισμικών τιμολόγησης.
- Κατηγορία 4: Αναβάθμιση ΦΤΜ & ΑΔΗΜΕ για διασύνδεση με EFT/POS.
- Κατηγορία 5: Αντικατάσταση ΕΑΦΔΣΣ, εκτός των επιχειρήσεων εστίασης.
- Κατηγορία 6: Αντικατάσταση ΦΗΜ (ΦΤΜ ή ΑΔΗΜΕ ή ΕΑΦΔΣΣ) επιχειρήσεων εστίασης.
Επιπλέον, αναμένεται η έναρξη και 5ου κύκλου χρηματοδότησης για όσες επιχειρήσεις δεν εντάχθηκαν στους προηγούμενους κύκλους και δικαιούνται χρηματοδότησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους 3 πρώτους κύκλους χρηματοδότησης έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS, με το ποσό της χρηματοδότησης να ανέρχεται σε 18,1 εκατ. ευρώ και σε 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές, με το ποσό της χρηματοδότησης να ανέρχεται στα 22,5 εκατ. ευρώ.
H διαδικασία εξαργύρωσης των vouchers
Βήμα 1:
Πληκτρολογήστε https://beneficiary.digitalsme.gov.gr/ για να μπείτε στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Υποβολής Αίτησης Χρηματοδότησης, στην οποία έχετε υποβάλλει την Αίτηση Χρηματοδότησης και πατήστε το κουμπί «Συνέχεια» που θα δείτε στο κάτω μέρος της οθόνης.
Βήμα 2:
Πατήστε το κουμπί «Είσοδος με διαπιστευτήρια Taxisnet» που θα δείτε στο κάτω μέρος της οθόνης και πληκτρολογήστε το όνομα Χρήστη και τον Κωδικό σας που έχετε για το Taxisnet, ώστε να εισέλθετε στην Αίτησή σας.
Βήμα 3:
Πατήστε το κουμπί «Έκδοση και διαχείριση επιταγών». Σημαντική ενημέρωση: Το κουμπί «Έκδοση και διαχείριση επιταγών» εμφανίζεται στην οθόνη για όλους τους δικαιούχους του Α’ και Β’ κύκλου. Για τους δικαιούχους του Γ’ κύκλου θα εμφανιστεί στην οθόνη μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των ενστάσεων, όπου και θα ενημερωθούν με νεότερη ανακοίνωση.
Βήμα 4:
Πληκτρολογήστε το ποσό στο οποίο επιθυμείτε να εκδοθεί η επιταγή (μέχρι το ύψος του ποσού που αναγράφεται ως «Διαθέσιμο ποσό για έκδοση νέων επιταγών» στην οθόνη σας) και μετά πατήστε το κουμπί «Αίτημα έκδοσης νέας επιταγής» και στον πίνακα «Οι επιταγές μου» θα εμφανιστεί στην οθόνη σας η επιταγή εφόσον εγκριθεί.
Σημειώνεται ότι την επιταγή θα τη λάβετε και στην επιβεβαιωμένη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email) που έχετε δηλώσει στην αίτησή σας.
Βήμα 5:
Επιλέγετε το προϊόν που επιθυμείτε και δείχνετε στον Έμπορο την επιταγή σας. Επίσης του δίνετε το ΑΦΜ σας και αυτομάτως λαμβάνετε μήνυμα στο κινητό, που έχετε δηλώσει στην αίτησή σας, με έναν κωδικό μιας χρήσης που επίσης πρέπει να δώσετε στον Έμπορο.