Εξεταστική Τέμπη/Χατζηδάκης: Καθοριστικός ο ανθρώπινος παράγοντας -ΣΥΡΙΖΑ: Πολιτική γραμμή αποποίησης ευθυνών
Τον ανθρώπινο παράγοντα ως καθοριστικότερο της τραγωδίας που εκτυλίχθηκε στα Τέμπη, υπέδειξε ο Κωστής Χατζηδάκης κατά την κατάθεση του στην εξεταστική επιτροπή. Ο κ. Χατζηδάκης που διετέλεσε υπουργός Υποδομών τη περίοδο 2007-09 και 2012-13, αναγνώρισε πως πρόκειται για ένα σύνθετο ζήτημα, σημειώνοντας ωστόσο πως «ακόμη κι αν δεχτούμε ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα με την τηλεδιοίκηση, δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι χωρίς την τηλεδιοίκηση δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν τα τρένα. Δεν μπορούμε να αθωώνουμε συμπεριφορές υπαλλήλων».
Ο κ. Χατζηδάκης, χαρακτήρισε τον ΟΣΕ ως τον πιο προβληματικό Οργανισμό σε Ελλάδα και Ευρώπη, σημειώνοντας πως την περίοδο της δικής του υπουργίας, κέρδιζε ένα ευρώ για κάθε 9,5 που ξόδευε.
Ο κ. Χατζηδάκης περιέγραψε το σχέδιο εξυγίανσης που είχε καταρτίσει ο ίδιος, με άξονες την ασφάλεια, τη διαφάνεια την εξυγίανση και την ανάπτυξη του ΟΣΕ, το οποίο, ωστόσο, όπως είπε, σταμάτησε ο υπουργός της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ κ. Ρέππας, ενώ συμπλήρωσε πως σήμερα έχουν γίνει πολλές τομές, ωστόσο ο ΟΣΕ εξακολουθεί να είναι «πολυτραυματίας».
ΣΥΡΙΖΑ για Χατζηδάκη: Και για αυτόν φταίει μόνο ο σταθμάρχης
Και για τον κ. Χατζηδάκη φταίει μόνο ο σταθμάρχης» επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών, τονίζοντας ότι ο υπουργός Οικονομικών ακολούθησε την ίδια «πολιτική γραμμή της αποποίησης ευθυνών όπως και προηγούμενα κυβερνητικά στελέχη».
«Παραδέχτηκε, ωστόσο, την ανικανότητα της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου στην αποκατάσταση των βλαβών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στην επιβολή κυρώσεων στους υπαίτιους λεηλάτησης του δικτύου την περίοδο 2007-2012» υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Αναλυτικά η δήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:
Την ίδια κυβερνητική γραμμή της αποποίησης ευθυνών ακολούθησε ο κ. Χατζηδάκης κατά την εξέτασή του στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών, όπως και προηγούμενα κυβερνητικά στελέχη.
Μάλιστα, υποκρινόμενος υποστήριξε ότι δεν γνώριζε το «πόρισμα Γεραπετρίτη», που ρητά αναφέρει πως αν είχε αποκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα που καταστράφηκε το 2019, θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα.
Εμφανίστηκε προκλητικός, μάλιστα, για τον συνάδελφό του Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή λέγοντας ότι η παραπομπή της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο από την ευρωπαϊκή επιτροπή δεν αφορούσε λόγους ασφάλειας, ενώ πρόκειται για καταφανέστατο ψέμα, καθώς η χώρα μας όφειλε από το 2019 να θεσπίσει εθνικούς κανόνες ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Παραδέχτηκε, ωστόσο, την ανικανότητα της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου στην αποκατάσταση των βλαβών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στην επιβολή κυρώσεων στους υπαίτιους λεηλάτησης του δικτύου την περίοδο 2007-2012.
Όσο κι αν προσπαθεί η κυβερνητική πλειοψηφία να συγκαλύψει και να θολώσει τα νερά για το τραγικό δυστύχημα και την απώλεια δεκάδων ζωών, εμείς θα εργαζόμαστε για την ανάδειξη της αλήθειας και την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαίτιους του εγκλήματος».