Προειδοποίηση από πρώην επικεφαλής ΕΡΓΟΣΕ – “Να μην έχουμε τα αεροπορικά Τέμπη…”
Καταθέτοντας στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών με την ιδιότητα του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 1996 – 2005, ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Χρήστος Τσίτουρας, μίλησε -μεταξύ άλλων- για την αγωνία του «να μην έχουμε αεροπορικά Τέμπη». Ειδικότερα, σημείωσε πως δύο συναισθήματα κυριάρχησαν μέσα του μετά την τραγωδία των Τεμπών, λέγοντας: «Το πρώτο όταν άκουσα ότι η ΕΡΓΟΣΕ ευθύνεται… Το δεύτερο είναι, και το έχω αναφέρει στους υπουργούς μου, δεκάδες φορές μέχρι και πρόσφατα, διότι δύο εβδομάδες τώρα, είχαμε έλεγχο από τον διεθνή οργανισμό πολιτικής αεροπορίας, από το Μόντρεαλ, υπό τον ΟΗΕ, για τα θέματα ασφαλείας στις αερομεταφορές».
Και συμπλήρωσε συγκινημένος: «Η λέξη που χρησιμοποιώ πολλές φορές είναι προς Θεού να προχωρήσουμε γρήγορα σε κάποιους τομείς, να μην έχουμε τα αεροπορικά Τέμπη. Δυστυχώς…».
Επί της ουσίας ο διοικητής της ΑΠΑ επιβεβαιώνει τα κενά ασφαλείας σε 14 αεροδρόμια της χώρας, που έχουν έρθει στο φως και τα οποία έχουν προκαλέσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η τελευταία, έπειτα από έρευνα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) ανακάλυψε 10 πολιτικά και 4 στρατιωτικά αεροδρόμια στην Ελλάδα που δεν διαθέτουν τις ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις ασφαλείας, με αποτέλεσμα να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν στις 14 Ιουλίου αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας, αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή για μη συμμόρφωση της χώρας με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων εποπτείας στον τομέα της ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας και την επαλήθευση της συμμόρφωσης των φορέων εκμετάλλευσης αερομεταφορών [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 965/2012], καθώς και για μη συμμόρφωση με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με την πιστοποίηση των αεροδρομίων [κανονισμός (Ε.Ε.) 2018/1139 και κανονισμός (Ε.Ε.) 139/2014].