Μητσοτάκης στην Θεσσαλονίκη: Η δέσμευση “και Μετρό και αρχαία” τηρείται στο ακέραιο – Κάνουμε το τελικό βήμα για την παράδοση του έργου
«Σήμερα κάνουμε το τελικό βήμα, σημαντικό τελικό βήμα, για να μπορέσουμε παραδώσουμε το μέτρο της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, σε πλήρη λειτουργία, εντός του 2024» επεσήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, το μεσημέρι, στο σταθμό του έργου του μετρό στην Αγίας Σοφίας, κατά την υπογραφή της σύμβασης λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης.Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο του σταθμού και ακολούθως κατέβηκε με τις κυλιόμενες σκάλες στον κυρίως χώρο του σταθμού, στο χώρο της εκδήλωσης.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι σήμερα ολοκληρώνεται “μια τολμηρή απόφαση”, που “είχε συμφωνηθεί και με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών”, να χρησιμοποιηθεί “ιδιωτική τεχνογνωσία, η καλύτερη σε ευρωπαϊκό επίπεδο” για να εξασφαλιστεί η “απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία” αυτού “του σημαντικότατου έργου υποδομής” και συνέχισε:
“Αλλά, ταυτόχρονα, να εξασφαλίσουμε ότι για όσα χρόνια διαρκεί η σύμβαση θα είναι εξασφαλισμένη και η συντήρηση του έργου αυτού. Και δεν το λέω αυτό τυχαία καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δε γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Έλληνες φορολογούμενους στο παρελθόν. Αυτό αλλάζει, με τη σύμβαση την οποία υπογράφουμε”.
Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους υπουργούς και τα στελέχη των εμπλεκομένων φορέων για τη συνεργασία, μέσα από την οποία κατέστη δυνατή, όπως είπε, η τήρηση της δέσμευσης του “και μετρό και αρχαία” και πρόσθεσε: “Η δέσμευση αυτή τηρήθηκε και τηρείται στο ακέραιο”.
Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο fly over, που όπως είπε, είχε και αυτό σχεδιαστεί σε συνεννόηση με την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου Μεταφορών, λέγοντας ότι εκατό επιπλέον αστυνομικοί θα αποσπαστούν, με δική του προσωπική απόφαση, στη Θεσσαλονίκη για να βοηθήσουν στις διευθετήσεις της κυκλοφορίας. Σημείωσε, ότι όταν ολοκληρωθεί και λειτουργήσει οι πολίτες θα γίνει αντιληπτή “η τεράστια σημασία του” και κάλεσε τους πολίτες σε μια “σύμπραξη” και κατανόηση για τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία, για όσο διάστημα διαρκέσει η κατασκευή του.
“Η εικόνα από το μέλλον, την οποία βλέπουμε σήμερα, το συντομότερο δυνατόν θα είναι το παρόν της πόλης. Μιας πόλης, η οποία αναπτύσσεται, μιας πόλης δυναμικής, στην οποία το κράτος χρωστούσε επί δεκαετίες πολλά, έρχεται όμως τώρα να εξοφλήσει τα γραμμάτια προς τη Θεσσαλονίκη και να την προικίσει με σημαντικά έργα υποδομής, τα οποία θα τα ζήλευαν όλες οι ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Καλοταξιδο, λοιπόν, το νέο μέτρο” είπε ο πρωθυπουργός.
Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης βγήκε από το χώρο της εκδήλωσης και περιηγήθηκε στην ανακαινισμένη πλατεία Μακεδονομάχων, πάνω απ’ το σταθμό του μετρό στην πλατεία Αγίας Σοφίας.
Στην εκδήλωση παρέστησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρηστος Σταϊκούρας, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδωνη, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχίαος, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης) Στάθης Κωνσταντινίδης, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Κωνσταντινος Μαγουλας, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιάννης Ξιφαράς, ο γενικός γραμματέας Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, η αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, ο πρώην γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης, βουλευτές, ο διευθύνων σύμβουλος της “Ελληνικό Μέτρο” Νίκος Κουρετας και εκπρόσωποι της αναδόχου κοινοπραξίας (Thema Α.Ε.).
Τη σύμβαση υπέγραψαν, παρουσία του πρωθυπουργού, εκ μέρους της “Ελληνικό Μέτρο”, ο διευθύνων σύμβουλος της Νίκος Κουρετας και εκ μέρους της κοινοπραξίας, οι Arrigo Giana (ATM), Renaud Beziade (Egis) και Carlo Bianko (Thema Α.Ε.).
Η σύμβαση ύψους 250 εκ. ευρώ έχει διάρκεια έντεκα χρόνων.
– Στο μεταξύ συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Άγαλμα του Βενιζέλου και πορεία μέχρι το σταθμό Αγίας Σοφίας, πραγματοποίησαν μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κι άλλων αριστερών οργανώσεων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υπογραφή της σύμβασης με ιδιωτική εταιρεία για την λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης.
ΑΠΕ