Χαλκιδική: Κατάληψη από μαθητές επειδή δεν υπάρχουν καθηγητές στο σχολείο τους – Η απάντηση του Υπ. Παιδείας
Σημαντικές ελλείψεις στην εκπαίδευση των παιδιών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο δημοτικό διαμέρισμα Συκιάς του Δήμου Σιθωνίας καταγγέλλουν Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων. Όπως αναφέρει το GRtimes.gr, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων μαθητών των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων Συκιάς και Σάρτης, του Γυμνασίου και ΓΕΛ Συκιάς Χαλκιδικής έλαβαν ομόφωνα την πρωτοβουλία και απέστειλαν επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ενημερώνοντας τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη σχετικά με την έλλειψη εκπαιδευτικών που παρατηρείται στην περιοχή τους με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία των σχολείων.
«Υπάρχει έλλειψη εκπαιδευτικών, δημιουργούνται κενά, επηρεάζεται η ψυχολογία των παιδιών μας, από την έναρξη της εκπαιδευτικής χρονιάς κάνουν δίωρα και τρίωρα» δήλωσε στο τοπικό μέσο η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Συκιάς Σωτηρία Κωνσταντάρα λέγοντας πως σήμερα (Δευτέρα 2 Οκτωβρίου) οι μαθητές, παρά την περί του αντιθέτου προτροπή του Συλλόγου, προχώρησαν σε κατάληψη απαιτώντας καθηγητές και εύρυθμη συνέχιση των μαθημάτων τους.
Να χαρακτηριστεί η περιοχή δυσπρόσιτη
Όπως εξήγησε η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Συκιάς Σωτηρία Κωνσταντάρα, η Συκιά είναι ένα χωριό το οποίο παρουσιάζει κάποιες δυσκολίες σ’ ότι αφορά την πρόσβασή του – απέχει 150 χλμ. από Θεσσαλονίκη (περίπου 2 ώρες και κάτι) και περίπου 100 χλμ. (μία ώρα) από την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τον Πολύγυρο- γεγονός που σημαίνει ότι αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τον διορισμό εκπαιδευτικών είτε ως μόνιμων είτε ως αναπληρωτών.
«Η περιοχή είναι χαρακτηρισμένη ως δυσπρόσιτη ως προς τους ιατρούς και ως προς τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών (κούριερ)» δηλώνει η κα. Κωνσταντάρα τονίζοντας «δεν είναι όμως χαρακτηρισμένη ως δυσπρόσιτη για τους εκπαιδευτικούς, ούτως ώστε να τους δίνει κίνητρα επιλογής να παραμείνουν ή να επιλέξουν τον προορισμό».
Τι σημαίνει το να είναι μια περιοχή χαρακτηρισμένη ως δυσπρόσιτη; «Σημαίνει, διπλασιασμός των μορίων τους, ανά ώρα!» υπογραμμίζει η κα. Κωνσταντάρα και συμπληρώνει: «Τι ζητάμε από το Υπουργείο και τους αρμόδιους; Ζητάμε να τους δώσουν κίνητρα για να παραμείνουν στην περιοχή μας».
Όπως η ίδια επεσήμανε αντίστοιχη επιστολή έχει σταλεί, εκτός από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και προς τους βουλευτές του νομού Χαλκιδικής, όπου υπήρξε ενδιαφέρον εύρεσης λύσης του προβλήματος, καθώς και προς τα Συνδικαλιστικά Όργανα όπως για παράδειγμα προς την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
Υπάρχει έλλειμμα 12 καθηγητών
Η Συκιά διαθέτει νηπιαγωγείο, δημοτικό σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο. Το Γυμνάσιο και το Λύκειο, αριθμούν περίπου 200 μαθητές, ενώ στις τάξεις του Γυμνασίου, εκτός από τα παιδιά που μένουν στη Συκιά πηγαίνουν και μαθητές από τις όμορες περιοχές όπως η Σάρτη, η Τορώνη, το Πόρτο Κουφό, το Καλαμίτσι.
«Από πέρυσι, ήρθαν και έφυγαν 14 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων οι πέντε ήταν μαθηματικοί» δηλώνει η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Συκιάς Σωτηρία Κωνσταντάρα εξηγώντας ότι αφενός επηρεάζεται η ψυχολογία των μαθητών αφετέρου χάνονται τα μαθήματα για την προετοιμασία των Πανελλαδικών εξετάσεων. «Φέτος, έχουμε έλλειμμα από δώδεκα (12) καθηγητές» προσθέτει λέγοντας ότι έλλειψη εκπαιδευτικών υπάρχει στο:
- Γυμνάσιο Συκιάς από 7 καθηγητές με τις εξής ειδικότητες: φιλόλογος, μαθηματικός, πληροφορικής, γυμναστικής, οικονομικών επιστημών, τεχνολογίας, μουσικών & εικαστικών
- Λύκειο Συκιάς από 5 καθηγητές με τις εξής ειδικότητες: δυο (2) φιλόλογοι, πληροφορικής, γυμναστικής, χημικός.
«Και για το Λύκειο, να προσθέσουμε και το κενό στη θέση της Οικονομίας, όπου ενώ υπήρχε θέση, η εκπαιδευτικός δήλωσε εγκυμονούσα, με αποτέλεσμα να φαίνεται η θέση καλυμμένη, στην πραγματικότητα όμως θα υπάρχει κενό» υπογραμμίζει η κα. Κωνσταντάρα.
Προφάσεις ότι δεν υπάρχουν σπίτια
Η περιοχή της Συκιάς, σ’ ότι αφορά την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων της, αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα: τη μακρινή της απόσταση τόσο από την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής, τον Πολύγυρο, όσο και από την πόλη της Θεσσαλονίκης.
Εδώ έρχεται να προστεθεί ένα ακόμη πρόβλημα, ή «πρόφαση»; «Όταν είναι να αποδεχθούν τη θέση, προφασίζονται ότι, εκτός της μακρινής απόστασης από τα μεγάλα αστικά κέντρα, δεν βρίσκουν σπίτι για να μείνουν» δηλώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Συκιάς Δημήτρης Μελίσσης.
Όπως ο ίδιος εξηγεί, μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας του Σωματείου έχει δημιουργηθεί μια ξεχωριστή ενότητα με τίτλο «Ενοικιαζόμενα Διαμερίσματα για Εκπαιδευτικούς». «Υπάρχουν αναρτημένα, μέχρι στιγμής, δέκα (10) καταλύματα που απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς, διευκολύνοντας τους στην εύρεση στέγης» επισημαίνει ο κ. Μελίσσης εξηγώντας μας πως το χωριό είναι «ζωντανό». Διαθέτει μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος (ταβέρνες, καφετέριες, fast food), σούπερ μάρκετ, κοινοτικό ιατρείο με παθολόγο και νοσηλευτή, μηχάνημα ΑΤΜ, ταχυδρομείο ενώ υπάρχει και ιδιώτης οδοντίατρος.
Αναμένοντας τη δεύτερη φάση προσλήψεων καθηγητών
Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων της περιοχής μαζί με τα 15μελή όργανα των σχολείων έχουν ως κοινό σκοπό να αντιδράσουν συλλογικά.
«Αναμένουμε τη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών καθηγητών» δηλώνει η κα. Κωνσταντάρα αισιοδοξώντας ότι τουλάχιστον, μέρος του κενού, θα μπορέσει να βρει τη λύση του.
Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας
Στους παραπάνω προβληματισμούς και ανησυχία των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων που αφορά την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων της περιοχής της Συκιάς στο Δήμο Σιθωνίας Χαλκιδικής, και σχετικά με τον χαρακτηρισμό μιας περιοχής ως «δυσπρόσιτη», το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού απαντάει πως:
«Οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δέκα τρεις (13) κατηγορίες, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση:
- τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων
- τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών
- την οργανικότητα
- την απόστασή τους από την έδρα του Νομού
- τις συγκοινωνιακές συνθήκες και
- το υψόμετρο».