Οριακά βγάζει τον μήνα το 87% των καταναλωτών
Χωρίς να τους περισσεύει τίποτα στο τέλος του μήνα, καθώς ξοδεύουν όλα τα έσοδά τους, ή ξοδεύουν περισσότερο και από αυτά, τελεί το 87% των καταναλωτών στην Ελλάδα, ποσοστό που είναι μάλιστα το υψηλότερο σε 24 ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με την Καθημερινή.
Τούτο συγκαταλέγεται στα πρώτα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Ερευνας Πληρωμών των Καταναλωτών που διενεργεί η εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων Intrum, έρευνα που στην τελική της μορφή θα δημοσιευθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Το παραπάνω αν μη τι άλλο σημαίνει ότι μεγάλο μέρος των καταναλωτών ξοδεύει από τα έτοιμα –αποταμιεύσεις– είτε ακόμη χειρότερα υπερχρεώνει τις πιστωτικές κάρτες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον.
Στην Ελλάδα, εξάλλου, συναντάται το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των 24 χωρών στις οποίες διενεργήθηκε η έρευνα της Intrum, των καταναλωτών που τους τελευταίους 12 μήνες δεν έχουν πληρώσει εγκαίρως τους λογαριασμούς. Θετικά απάντησε το 54% με το υψηλότερο ποσοστό, 57%, να συναντάται στη Νορβηγία. Το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό είναι 35% και είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί στις σχετικές έρευνες της Intrum από το 2019.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο το 31% όσων δεν πληρώνουν εγκαίρως τους λογαριασμούς δηλώνει ότι αισθάνεται λιγότερες ενοχές για αυτή την καθυστέρηση σε σύγκριση με το παρελθόν, κάτι που ίσως διαμορφώσει ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας κουλτούρας πληρωμών, αρκετά επικίνδυνης. Το 43%, πάντως, δεν πλήρωσε έγκαιρα τους λογαριασμούς, διότι δεν είχε χρήματα.
Το 49% των καταναλωτών στην Ευρώπη δηλώνει ότι έχει σημαντικά λιγότερο διαθέσιμο εισόδημα σε σχέση με ένα χρόνο πριν, μετά τις δαπάνες για τα βασικά για τη διαβίωση είδη και την πληρωμή των λογαριασμών. Οι μισοί δηλώνουν ότι λόγω του πληθωρισμού και των υψηλών επιτοκίων δανεισμού τα πραγματικά εισοδήματά τους είναι στην καλύτερη περίπτωση στάσιμα. Ενας στους πέντε δεν έχει καθόλου αποταμιεύσεις, ενώ ένα 17% έχει αποταμιεύσεις που αντιστοιχούν σε λιγότερο από το εισόδημα ενός μηνός.
Στο ναδίρ βρίσκονται όχι μόνο τα εισοδήματα αλλά και η ψυχολογία των καταναλωτών, με την πλειονότητα να πιστεύει ότι θα έχουμε υψηλό πληθωρισμό μέχρι το 2025.
Τέλος, το 50% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα προτιμήσει εταιρείες που παρέχουν ευέλικτους τρόπους πληρωμής, ενώ από την άλλη σε ποσοστό 71% θα αποφύγουν εταιρείες που θεωρούνται ένοχες για «πληθωρισμό της απληστίας».