id.gov.gr/ Προβλήματα στην πλατφόρμα με τα ραντεβού για τη νέα ταυτότητα
Προβλήματα αντιμετωπίζει η πλατφόρμα, καθώς δεν αφήνει πολλούς πολίτες να ολοκληρώσουν τη διαδικασία καταχώρισης του ραντεβού για νέα ταυτότητα. Το σύστημα άνοιξε χθες και τα ραντεβού έχουν γίνει «καπνός», ενώ για τα λίγα που έχουν απομείνει μέχρι τον Νοέμβριο, το σύστημα δεν στέλνει το επιβεβαιωτικό.
Πιο αναλυτικά, μπαίνοντας στη σελίδα id.gov.gr (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ), πρέπει να βάλετε τους κωδικούς Taxisnet και να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
- καταχωρείτε το ονοματεπώνυμο του φυσικού προσώπου που επιθυμεί την έκδοση νέας ταυτότητας
- καταχωρείτε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας (email)
- καταχωρείτε τη διεύθυνση κατοικίας σας
- καταχωρείτε τον αριθμό του τηλεφώνου σας (προαιρετικά)
Στη συνέχεια, για να ολοκληρωθεί επιτυχώς η κράτηση του ραντεβού σας πρέπει να επαληθευτεί το email σας. Μόλις πατήσετε το κουμπί κράτηση, θα σας ζητηθεί να καταχωρίσετε έναν κωδικό μίας χρήσης (OTP), o οποίος θα αποσταλεί στο email που καταχωρίσατε. Το πρόβλημα είναι ότι δεν αποστέλλεται από το σύστημα αυτό το email. Κάποιες φορές το email με τον κωδικό έρχεται πολλές ώρες μετά, αφού έχετε ήδη κλείσει την πλατφόρμα και έχοντας χάσει το διαθέσιμο ραντεβού, είτε ακόμα και σας «πετάει» το σύστημα, ζητώντας εκ νέου να βάλετε τον κωδικό Taxisnet για να συνδεθείτε.
Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει λυθεί το ζήτημα, αλλά ούτε και υπάρχει κάποια ενημέρωση για το τι μπορείτε να κάνετε.
Σημειώνεται ότι, μέσω της πλατφόρμας, έχετε τη δυνατότητα να κλείσετε ραντεβού μόνο για τις παρακάτω περιπτώσεις:
- Έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας
- Αντικατάσταση Δελτίου Ταυτότητας λόγω φθοράς
- Αντικατάσταση Δελτίου Ταυτότητας λόγω λήξης ισχύος
- Αντικατάσταση Δελτίου Ταυτότητας λόγω μεταβολής οποιουδήποτε στοιχείου του
- Αντικατάσταση Δελτίου Ταυτότητας λόγω παλαιότητας
Για να βγει η ταυτότητα θα χρειαστούν 7-10 μέρες από τη μέρα που θα μεταβείτε στο αστυνομικό τμήμα για να κάνετε την αίτηση. Θα ενημερωθείτε με SMS.
Ποια προσωπικά στοιχεία υπάρχουν στη νέα ταυτότητα
Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που θα αναγράφονται στην ταυτότητα και ποια θα είναι εκείνα που θα αποθηκεύονται.
Αναλυτικά:
Στο μπροστινό μέρος του νέου δελτίου ταυτότητας θα υπάρχει η φωτογραφία του κατόχου και θα αναγράφονται ακόμη:
- Επώνυμο, Όνομα, Φύλο, Ιθαγένεια, Ημερομηνία Γέννησης, Ημερομηνία Έκδοσης και Ημερομηνία Λήξης, Αρχή Έκδοσης και Αριθμός Πρόσβασης Κάρτας (Card Access Number). Επίσης θα εμφανίζεται και η υπογραφή του κατόχου.
Στο πίσω μέρος της ταυτότητας νέου τύπου θα αναγράφονται:
- Όνομα Πατέρα, Όνομα Μητέρας, Τόπος Γέννησης, Ύψος (μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας) και Ομάδα Αίματος (προαιρετικά). Στο κάτω μέρος της οπίσθιας όψης θα βρίσκεται η Ζώνη Μηχανικής Ανάγνωσης (Machine Readable Zone) με το ενσωματωμένο τσιπ.
Στον ανέπαφο χώρο αποθήκευσης περιλαμβάνονται:
- Φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή
- Στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης
- Δύο δακτυλικά αποτυπώματα
- Επώνυμο πατρός
- Επώνυμο μητρός
- Δήμος εγγραφής και αριθμός δημοτολογίου
- Τόπος έκδοσης
Για την αντικατάσταση παλιάς ταυτότητας θα υποβάλλονται τα εξής δικαιολογητικά στην αρμόδια αστυνομική αρχή:
- Μία φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO.
- Η φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick) τηρώντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
- Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η εν λόγω φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.
Πάντως, αναφορικά με τις αντιδράσεις των φωτογράφων ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι πρόκειται για λογική διαμαρτυρία και για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους επίλυσης.