Μητσοτάκης: Έτοιμοι για νομοθετική πρωτοβουλία ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και στην Ελλάδα
«Είμαστε πια έτοιμοι να καταθέσουμε μία συγκροτημένη νομοθετική πρωτοβουλία που να δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και στην πατρίδα μας, όμως με πολύ υψηλές προδιαγραφές – εκεί δεν πρόκειται να κάνουμε καμία απολύτως έκπτωση» είπε την Πέμπτη ο πρωθυπουργός, στη συνάντησή του με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στο Μαξίμου.
Όπως τόνισε, «αυτή η ιστορική εκπαιδευτική ανορθογραφία θα διορθωθεί, αλλά με τέτοιο τρόπο που να εξασφαλίσουμε ότι τα νέα πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν και θα εγκατασταθούν στη χώρα μας θα πληρούν τις υψηλές προδιαγραφές που η ελληνική Πολιτεία θα έχει θέσει».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε πως «η στήριξη στο δημόσιο πανεπιστήμιο είναι δεδομένη προτεραιότητα της κυβέρνησης και τώρα βρισκόμαστε ακριβώς στην περίοδο που εφαρμόζουμε το νομοθετικό πλαίσιο, τον νόμο – πλαίσιο που ψηφίστηκε από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με πανεπιστήμια τα οποία θα είναι ανοιχτά προς τη κοινωνία, προς τον κόσμο των επιχειρήσεων, με εξωστρέφεια, πανεπιστήμια τα οποία θα δίνουν πτυχία με πραγματική αξία. Προτεραιότητες όπως το εσωτερικό “Erasmus”, στις οποίες αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, θα ενεργοποιηθούν εντός του επόμενου έτους».
Με αφορμή και τη σημερινή ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη τα παιδιά που πέτυχαν τους στόχους τους. «Ξέρω ότι δουλέψατε πάρα πολύ σκληρά γι’ αυτή τη στιγμή και πολλά μπράβο σε σας αλλά και στις οικογένειές σας που σας στήριξαν» ανέφερε και σημείωσε πως «για εκείνα τα παιδιά που τελικά δεν κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους που είχαν θέσει, η ζωή είναι γεμάτη με άλλες ευκαιρίες και σίγουρα δεν σταματά ποτέ στο επίπεδο της μιας εξέτασης. Θα υπάρχουν πάντα και άλλες δυνατότητες να πετύχετε τους στόχους τους οποίους έχετε θέσει».
Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως το μεταρρυθμιστικό έργο που έχει σχεδιαστεί για το υπουργείο Παιδείας είναι «εξαιρετικά πλούσιο. Ξεκινάει από την προσχολική αγωγή, στην οποία θέλουμε να δώσουμε μία πολύ μεγάλη βαρύτητα μεταφέροντας και αρμοδιότητες από άλλα υπουργεία στο Υπουργείο Παιδείας, ακριβώς επειδή η επιστήμη πια μας λέει πόσο σημαντική είναι η διαμόρφωση των συνάψεων του εγκεφάλου προ της ηλικίας των έξι ετών».
Παράλληλα, τόνισε πως «έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε στα σχολεία μας για να εφαρμόσουμε το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο έχουμε ψηφίσει, για να τα κάνουμε πιο δημιουργικά, πιο εναρμονισμένα με τη σύγχρονη τεχνολογία, να βάλουμε τους διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία, με ποιοτικό περιεχόμενο, να ενισχύσουμε και να εφαρμόσουμε τα νέα προγράμματα σπουδών, το πολλαπλό βιβλίο.
Πιστεύω ότι η επόμενη τετραετία θα είναι μία τετραετία πραγματικής επανάστασης για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία μας» ανέφερε.
Ο πρωθυπουργός έκανε ξεχωριστή αναφορά «σε ένα πεδίο δραστηριότητας του υπουργείου στο οποίο πιστεύω πάρα πολύ, και αναφέρομαι στην τεχνική και την επαγγελματική εκπαίδευση. Εκεί έχουμε πολλά βήματα μπροστά μας να κάνουμε.
Έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά υποδομής την προηγούμενη τετραετία. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να πειστούν τα νέα παιδιά, αλλά και οι οικογένειές τους, ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι για την επιτυχία στη ζωή και ότι αυτή δεν περνάει αναγκαστικά μέσα από ένα πτυχίο εντός Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
Η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα αποτελεί ένα προσωπικό μου στοίχημα και πιστεύω ότι μπορούμε, πράγματι, ενισχύοντας αυτή τη δημόσια εκπαίδευση σε όλες της τις βαθμίδες, να δώσουμε όχι απλά διαφορετικές επαγγελματικές προοπτικές, αλλά και την αξιοπρέπεια της ενασχόλησης με ένα αντικείμενο το οποίο για λόγους κοινωνικών στερεοτύπων στην πατρίδα μας ενδεχομένως να μην είχε τύχει της αναγνώρισης που θα έπρεπε».
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, με δεδομένη την προϋπηρεσία του νέου υπουργού Παιδειάς, Κυριάκου Πιερρακάκη, στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «οποιαδήποτε καθυστέρηση σε διαδικασίες που έχουν να κάνουν με απλοποίηση και ψηφιακή βελτίωση της πραγματικότητας στο σχολείο, θα είναι πραγματικά ασυγχώρητη. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει και θα δούμε και μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση η οποία θα αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και τους μαθητές και τους γονείς, στον τρόπο με τον οποίο το ίδιο το υπουργείο διεκπεραιώνει τις δικές του διαδικασίες και επικοινωνεί με τους εκπαιδευτικούς μας, αλλά και με τους γονείς και με τους καθηγητές».
Ο πρωθυπουργός είπε, τέλος, «ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς μας. Τίποτα από αυτά τα οποία κάνουμε δεν μπορεί να γίνει πράξη χωρίς τη δική τους στήριξη. Εμείς θέλουμε να ακολουθήσουμε πολιτικές χειραφέτησης των εκπαιδευτικών μας, των διευθυντών μας, να τους δώσουμε την ελευθερία και τη δυνατότητα να μπορούν να διεκπεραιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στα πλαίσια τα γενικά τα οποία θέτουμε, αλλά χωρίς να περιστείλουμε την ευρηματικότητά τους και τη διάθεσή τους να κάνουν την εμπειρία στην τάξη ολοένα και πιο δημιουργική για τα παιδιά μας».