Ντρέσερ: Η ιστορική ομιλία με την οποία κηρύσσει την απεργία των ηθοποιών στο Χόλιγουντ-“Είμαστε θύματα μιας πολύ άπληστης οντότητας”

Ντρέσερ: Η ιστορική ομιλία με την οποία κηρύσσει την απεργία των ηθοποιών στο Χόλιγουντ-“Είμαστε θύματα μιας πολύ άπληστης οντότητας”

Η πύρινη ομιλία της Ντρέσερ με την οποία κήρυξε την ιστορική απεργία των ηθοποιών του Χόλιγουντ έγινε viral: «Είναι ιστορικές οι στιγμές που ζούμε, είναι η ώρα της αλήθειας», λέει η 65χρονη πρώην πρωταγωνίστρια της σειράς «The Nanny» και επικεφαλής του μεγαλύτερου σωματείου των ηθοποιών του Χόλιγουντ (SAG-AFTRA).

«Αν δεν σταθούμε όρθιοι αυτή τη στιγμή, θα έχουμε όλοι πρόβλημα. Όλοι θα κινδυνεύσουμε να αντικατασταθούμε από μηχανές», τόνισε σε δραματικό τόνο αναφερόμενη στις διαμαρτυρίες που έχουν ως αφετηρία τη διεκδίκηση καλύτερων αμοιβών, προστασία από την επέλαση του streaming, καθώς και από την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η Ντρέσερ ασκεί δριμεία κριτική στα μεγάλα σούντιο του Χόλιγουντ και τους παραγωγούς: Είμαστε τα θύματα εδώ. Είμαστε θύματα μιας πολύ άπληστης οντότητας.

» Είμαι σοκαρισμένη για τον τρόπο με τον οποίο μας συμπεριφέρονται οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Δεν μπορώ να το πιστέψω, ειλικρινά: Πόσο μακριά βρισκόμαστε σε τόσα πολλά πράγματα. Πώς επικαλούνται ακόμα και φτώχεια, ότι χάνουν χρήματα δεξιά και αριστερά, ενώ δίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στους διευθύνοντες συμβούλους τους. Είναι αηδιαστικό. Ντροπή τους. Στέκονται στη λάθος πλευρά της Ιστορίας αυτή τη στιγμή. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι, με πρωτοφανή ενότητα».

Κηρύσσοντας την έναρξη της απεργίας στο Χόλιγουντ, η πρόεδρος του σωματείου  ηθοποιών  παρομοίασε τη «Μέκκα» του θεάματος με τον «Τιτανικό».

Η λειτουργία των κινηματογραφικών και τηλεοπτικών συμβολαίων εν μέσω σαρωτικών αλλαγών στη βιομηχανία, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη και το streaming, μοιάζει σαν να προσπαθεί κανείς να «μετακινήσει έπιπλα στον Τιτανικό» τη στιγμή που το καράβι βουλιάζει…

«Δεν μπορείτε να αλλάζετε το επιχειρηματικό μοντέλο σε τέτοιο βαθμό και να μην κάνετε τίποτα για τα συμβόλαια», είπε στη διάρκεια της παθιασμένης ομιλίας της στα κεντρικά γραφεία του σωματείου στο Λος Άντζελες.

  • Η Φραν Ντρέσερ, εκτός από ηθοποιός και ακτιβίστρια, είναι σεναριογράφος, τηλεοπτική παραγωγός και συγγραφέας. Έγινε παγκοσμίως γνωστή μέσα από την τηλεοπτική σειρά «The Nanny» (1993–1999), όπου υποδύθηκε τη Φραν Φάιν. Προτάθηκε για δύο Emmys και δύο Χρυσές Σφαίρες.

Παντρεύτηκε δύο φορές αλλά τελικά συνειδητοποίησε ότι δεν της ταιριάζει ο γάμος. Δεν ευνόησαν όμως και οι συνθήκες.

Το 1986 υπέστη βιασμό από άτομο που εισέβαλε στο σπίτι της κι αισθάνεται τυχερή, που ο δράστης συνελήφθη. Το 2000 διαγνώστηκε με καρκίνο του ενδομητρίου αλλά ευτυχώς έχει θεραπευτεί πλήρως.

Τον Σεπτέμβριο του 2021 εξελέγη πρόεδρος του αμερικανικού καλλιτεχνικού σωματείου (SAG-AFTRA).

Γεννήθηκε στο Κουίνς της Νέας Υόρκης στις 30 Σεπτεμβρίου του 1957. Η μητέρα της, Σύλβια, είναι σύμβουλος γάμων, και ο πατέρας της, Μόρτυ, είναι αναλυτής ναυτικών συστημάτων. Η οικογένειά της έχει εβραϊκή καταγωγή.

Ενώ ακόμα φοιτούσε στο Γυμνάσιο, η Φραν συνειδητοποίησε ότι ήθελε να ασχοληθεί με την υποκριτική. Στο Λύκειο, εντάχθηκε αμέσως στην θεατρική ομάδα όπου εκεί γνώρισε τον Πήτερ Μάρκ Τζέικομπσον, μέλλοντα σύζυγό της.

Οι δάσκαλοι της Φραν της είχαν αναφέρει ότι λόγω της «περίεργης» προφοράς της δεν θα μπορούσε να κάνει εύκολα καριέρα. Εκείνη όμως ήταν τόσο αποφασισμένη που δήλωσε συμμετοχή στον διαγωνισμό ομορφιάς για την ανάδειξη της «Miss Teen New York» το 1973, κατακτώντας τη δεύτερη θέση.

Το 1975, η Φραν Ντρέσερ και ο Πήτερ Μάρκ Τζέικομπσον γράφτηκαν στο Πανεπιστήμιο του Κουίνς «City University» της Νέας Υόρκης. Αποφάσισαν να παντρευτούν σε ηλικία 21 ετών, αλλά δεν απέκτησαν παιδιά.

Τον Ιανουάριο του 1986, δύο ένοπλοι ληστές εισέβαλαν στο διαμέρισμά τους. Στο σπίτι βρισκόταν και μια φίλη του ζευγαριού. Ενώ ο ένας ληστής λεηλατούσε το σπίτι, ο άλλος, υπό την απειλή όπλου, βίασε την Ντρέσερ και τη φίλη της. Ο Τζέικομπσον δέχτηκε επίσης σωματική επίθεση, οι ληστές τον έδεσαν, τον φίμωσαν και τον ανάγκασαν να τα παρακολουθήσει όλα.

Οι δράστες συνελήφθησαν, το ζευγάρι όμως χρειάστηκε ψυχολογική υποστήριξη για το τραυματικό γεγονός.

Η ίδια χρειάστηκε πολλά χρόνια για να αναρρώσει ψυχικά και ακόμα περισσότερα για να αποκαλύψει την περιπέτειά της στον Τύπο. Μίλησε για την δραματική εμπειρία σε συνέντευξή της στην εκπομπή του θρυλικού δημοσιογράφου Λάρυ Κινγκ.

Το 1993 βγαίνει στον «αέρα» το πρώτο επεισόδιο της σειράς «The Nanny» (Νταντά Αμέσου Δράσεως).

Την παραγωγή ανέλαβε η Ντρέσερ με τον σύζυγό της. Στη σειρά, υποδύεται τη Φραν Φάιν, που εμφανίζεται ως «νταντά« στο σπίτι των Σέφιλντ.

Ο ρόλος της νταντάς λειτουργούσε θεραπευτικά για την ίδια.

Δεν κατάφερε όμως να ξεπεράσει εντελώς τις τραυματικές της εμπειρίες. Συχνά είχε την αίσθηση ότι κάποιος την ακολουθούσε. Για το λόγο αυτό δεν είχε ποτέ ζωντανό κοινό στα γυρίσματα της σειράς.

Funniest Scenes From The Nanny | The Nanny

Η επαγγελματική επιτυχία δεν συμβάδισε όμως και με την προσωπική. Ο γάμος της με τον Πίτερ Μαρκ Τζέικομπσον έριξε «αυλαία» το 1996. Το διαζύγιό τους βγήκε στις 15 Δεκεμβρίου του 1999, στην διάρκεια της τελευταίας σεζόν της σειράς «The Nanny».

Αιτία του χωρισμού ήταν ότι ο Τζέικομπσον αποκάλυψε στην Ντρέσερ ότι ήταν ομοφυλόφιλος και είχε αποφασίσει να χωρίσουν για να ζήσει με τον φίλο του. Από την πλευρά της, η Ντρέσερ ήθελε να χωρίσουν γιατί, όπως δήλωσε, είχε ανάγκη να αλλάξει κατεύθυνση στην ζωή της.

Το 1996, κυκλοφόρησε το πρώτο της βιβλίο, υπό τον τίτλο «Enter Whining», εξιστορώντας τις εμπειρίες της ζωής της.

Στον πρώην σύζυγό της αναφέρεται ως «ο πρώην γκέι σύζυγός μου» και λέει πως δεν θα μπορούσε να έχει υποψιαστεί κάτι για εκείνον γιατί έκαναν συνέχεια σεξ. Μετά τις αποκαλύψεις του συζύγου της, αποφάσισε να υποστηρίξει με θέρμη τα δικαιώματα της διεμφυλικής κοινότητας LGBT.

Στις 21 Ιουνίου του 2000 εισήχθη στο νοσοκομείο Cedars Sinai Hospital του Λος Άντζελες αφού διαγνώστηκε με καρκίνο του ενδομητρίου όπου υποβλήθηκε σε υστερεκτομή.

Η εμπειρία της αυτή αποτυπώθηκε στο δεύτερο βιβλίο της, υπό τον τίτλο: «Cancer Schmancer», που κυκλοφόρησε το 2002.

Σκοπός του βιβλίου ήταν να ευαισθητοποιήσει άντρες και γυναίκες ώστε να εντοπίζουν τα προειδοποιητικά σημάδια του καρκίνου.

Σχετικά Άρθρα