Τιτανικός/Εξαφάνιση υποβρυχίου: Το “Titan” δεν είχε επίσημη έγκριση – Επιβάτες υπέγραφαν “δήλωση παραίτησης” – “Τους μένει οξυγόνο για 40 ώρες”
Το εξαφανισμένο υποβρύχιο σκάφος «Titan» που χάθηκε στα βάθη του Ατλαντικού, κάνοντας βόλτα στο ναυάγιο του Τιτανικού «δεν έφερε υπογραφές επίσημης έγκρισης από ρυθμιστικό φορέα», σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε «δήλωση συναίνεσης» που υπογράφουν οι επιβάτες πριν εισέλθουν σε αυτό. Επιβάτες που είχαν επιβιβαστεί στο παρελθόν στο υποβρύχιο της OceanGate αποκάλυψαν πώς τους ζητήθηκε να υπογράψουν μια «αίτηση παραίτησης» στην οποία είναι ξεκάθαρη η παραδοχή πως το σκάφος δεν έχει ελεγχθεί από επαγγελματικό ρυθμιστικό φορέα.
Ο δημοσιογράφος του CBS, Ντέιβιντ Πογκ, ο οποίος επιβιβάστηκε στο σκάφος για να επισκεφθεί το κουφάρι του Τιτανικού πέρυσι, δήλωσε ότι μεταξύ των εγγράφων που επιδείχθηκαν στους πιθανούς επιβάτες ήταν και μια «δήλωση παραίτησης» που ανέφερε: «Αυτό το πειραματικό σκάφος δεν έχει εγκριθεί ή πιστοποιηθεί από κανέναν ρυθμιστικό φορέα και θα μπορούσε να οδηγήσει σε σωματικό τραυματισμό, συναισθηματικό τραύμα ή θάνατο».
Μια ομάδα τουριστών το 2021 πλήρωσε 100.000 έως 150.000 δολάρια ο καθένας για να συμμετάσχει στο ταξίδι. Στην ιστοσελίδα της OceanGate, και στο σημείο για την «αμοιβή υποστήριξης» για την αποστολή του 2023, γίνεται αναφορά για ποσό που φτάνει στα 250.000 δολάρια το άτομο.
Το εξαφανισμένο υποβρύχιο πραγματοποιούσε στο τρίτο ετήσιο ταξίδι της OceanGate για την παρακολούθηση του Τιτανικού, μετά τις αποστολές του 2021 και του 2022.
Ο Μάικ Ράις, Αμερικανός τηλεοπτικός συγγραφέας και παραγωγός, δήλωσε στο BBC Breakfast ότι έκανε τρεις ξεχωριστές καταδύσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας στον Τιτανικό, και κάθε φορά «υπογράφεις μια τεράστια δήλωση παραίτησης ότι μπορεί να πεθάνεις στο ταξίδι και να μην επιστρέψεις ποτέ».
«Στην αίτηση, αναφέρουν τον θάνατο τρεις φορές στην πρώτη σελίδα και είναι κάτι που δεν φεύγει ποτέ από το μυαλό σου. Καθώς έμπαινα στο υποβρύχιο, αυτό θα μπορούσε να είναι το τέλος. Κανείς που βρισκόταν σε αυτή την κατάσταση δεν αιφνιδιάστηκε. Όλοι ξέρετε σε τι μπλέκετε, είναι εξερεύνηση, δεν είναι διακοπές και δεν είναι αναζήτηση συγκινήσεων, δεν είναι σαν την ελεύθερη πτώση με αλεξίπτωτο, πρόκειται για εξερευνητές και ταξιδιώτες που θέλουν να δουν κάτι» πρόσθεσε ο Ράις.
Στο μεταξύ, ο υποναύαρχος Τζον Μόγκερ της αμερικανικής ακτοφυλακής, παραδέχθηκε ότι οι αρχές κάνουν «ό,τι μπορούν» για να βρουν το υποβρύχιο, λέγοντας ότι οι επιβαίνοντες στο σκάφος έχουν οξυγόνο έκτακτης ανάγκης για έως και 96 ώρες.
Αμερικανική Ακτοφυλακή: “Τους απομένει οξυγόνο για 40 ώρες”
Η αμερικανική ακτοφυλακή, έδωσε συνέντευξη Τύπου στις 20:00 ώρα Ελλάδας (13:00 τοπική ώρα) σχετικά με το υποβρύχιο.
Όπως λέει ο Captain Jamie Frederick, έχουν ήδη ερευνηθεί περί τα 76.000 τ.χλμ. μια έκταση μεγαλύτερη από την πολιτεία του Κονέκτικατ, «οι οποίες δεν έχουν αποδώσει», προσθέτοντας, όμως, πως συνεχίζονται.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στους αγνοουμένους επιβαίνοντες, έχουν μείνει γύρω στις 40 ώρες οξυγόνου, με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις πως θα μπορούσαν να αντέξουν συνολικά 96 ώρες ή 4 ημέρες.
Ο κ. Frederick δήλωσε ότι η ακτοφυλακή έχει ξεκινήσει κατάδυση με τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV) στην τελευταία γνωστή θέση του υποβρυχίου, το οποίο φέρει κάμερα, ενώ πρόσθεσε πως η καναδική ακτοφυλακή αναμένεται να φθάσει στο σημείο αργότερα απόψε, καθώς και άλλα σκάφη του αμερικανικού ναυτικού. Στην έρευνα συμμετέχουν και ιδιωτικά σκάφη.
Η Γαλλία στέλνει ρομποτικό βαθυσκάφος στο σημείο που χάθηκαν
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ερευνών για την Εκμετάλλευση των Θαλασσών (IFERMER – Institut Français de Recherche pour l’Exploitation de la Mer) έστειλε το πλοίο Atalante με ρομποτικό βαθυσκάφος στην περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού.
ο ερευνητικό πλοίο Atalante αναμένεται να φθάσει στον προορισμό του γύρω στις 9 το βράδυ (ώρα Ελλάδος) αύριο Τετάρτη και θα ακολουθήσει η κατάδυση του ρομποτικού βαθυσκάφους.
Αξιωματούχος της γαλλικής κυβέρνησης επιβεβαίωσε ότι μεταξύ των πέντε επιβαινόντων στο τουριστικό υποβρύχιο είναι ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ, διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού.