Μενδώνη για μουσεία: Ήρθε η στιγμή να ανεξαρτητοποιηθούν από το Δημόσιο
«Ήρθε η στιγμή τα μεγάλα μουσεία να ανεξαρτητοποιηθούν από τον σφιχτό εναγκαλισμό του Δημοσίου. Θα έλεγα ότι πνίγει αυτούς τους οργανισμούς η γραφειοκρατία. Πρέπει να ξεφύγουν, και με πρότυπο το Μουσείο της Ακρόπολης, να λειτουργήσουν και τα πέντε αυτά μουσεία ως ΝΠΔΔ», δήλωσε μεταξύ άλλων η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, σε συνέντευξη που έδωσε σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.
«Τα μουσεία είναι οργανισμοί οι οποίοι πρέπει να είναι ζωντανοί, να παρέχουν υπηρεσίες, όσο το δυνατόν καλύτερες στους επισκέπτες, να καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα απαιτήσεων και δημιουργικής προσφοράς. Είναι δυνατόν, προκειμένου να πάρει μια πρωτοβουλία ένα μουσείο και μάλιστα μιας τέτοιας εμβέλειας μουσείο, να πρέπει να περάσουν οι εγκρίσεις από όλη την ιεραρχία; Να ξεκινήσει από τον τμηματάρχη του υπουργείου για να φτάσει στον υπουργό το οποιοδήποτε θέμα;», είπε η υπουργός.
Αυτό «είναι πάρα πολύ χρονοβόρο», ενώ «στερεί πρωτοβουλίες τις οποίες παίρνουν και ασκούν ένα διοικητικό συμβούλιο και ένας γενικός διευθυντής, που εκτελεί την πολιτιστική πολιτική, η οποία χαράσσεται πάντοτε από το υπουργείο Πολιτισμού. Όμως, υλοποιείται από τα διοικητικά συμβούλια και τον γενικό διευθυντή. Μπορούν να κινηθούν πολύ πιο άνετα, να αναζητήσουν πόρους», τόνισε.
Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού αναφέρθηκε και στο θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα και της διεκδίκησης της οριστικής επιστροφής τους στο Μουσείο της Ακρόπολης. «Νομίζω ότι βρίσκεται σε ένα πολύ καλό σημείο και η τελευταία επιστροφή των θραυσμάτων από το Βατικανό, ενδυνάμωσε περαιτέρω αυτή την προσπάθεια, την οποία καταβάλλει συνολικά η ελληνική κυβέρνηση, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη», ανέφερε μεταξύ άλλων η Λ. Μενδώνη.
Επίσης επισήμανε ότι «σήμερα βρισκόμαστε στο καλύτερο δυνατό σημείο. Το ελληνικό αίτημα ακούγεται διεθνώς περισσότερο από κάθε άλλη φορά» και «οι κινήσεις γίνονται μέσα στο πλαίσιο του εθνικού αιτήματος και του εθνικού στόχου της οριστικής επανένωσης του συνόλου των γλυπτών στο Μουσείο της Ακρόπολης».