Με ταχύτητα… “χελώνας” η επανεκκίνηση των τρένων – Αποκαλυπτικό έγγραφο
Με ρυθμούς…χελώνας μπήκαν πάλι στις γραμμές τα τρένα καθώς δεν πληρούνται οι εννιά προϋποθέσεις που έθεσαν οι μηχανοδηγοί για την επανεκκίνηση του Σιδηροδρόμου.
Όπως αποκαλύπτει το έγγραφο που δημοσιοποίησε ο Κώστας Γενιδούνιας στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, πουθενά η ταχύτητα δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 80 χιλιόμετρα, ενώ σε ορισμένα σημεία τα τρένα θα κινούνται με ταχύτητα κάτω των 10 χιλιομέτρων.
Δείτε το έγγραφο
Στην ανάρτησή του ο πρόεδρος των μηχανοδηγών (δηλαδή της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης γράφει σκωπτικά: «Οι σημερινές οδηγίες για την «πύλη εξόδου» της χώρας. Κατά τα λοιπά χτες ήθελε και Φλώρινα – Στρυμόνα ο ΟΣΕ. Χωρίς μοντάζ. Εις μνήμην….».
Η ανάρτηση στο Facebook
Λίγο μετά τις 5 τα ξημερώματα, αναχώρησε το πρώτο τρένο από τον σταθμό Λαρίσης.
«Εμείς εδώ δεν έχουμε τηλεδιοίκηση, με κλειδούχους συνεννοούμαστε, υπάρχει μόνο τοπικός χειρισμός», δήλωσε ο κεντρικός σταθμάρχης, αφού έδωσε το πράσινο φως για την εκκίνηση της αμαξοστοιχίας.
Δίπλα του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, διαβεβαίωνε ότι θα γίνουν όλα τα προγραμματισμένα για σήμερα δρομολόγια, ωστόσο μετά τα μεσάνυχτα η Hellenic Train με επιστολή της προς τους πελάτες της, ενημέρωνε ότι τελικά δεν θα πραγματοποιηθούν σήμερα οι εμπορευματικές μεταφορές, ενώ ψαλιδισμένο είναι και το πρόγραμμα δρομολογίων των επιβατηγών αμαξοστοιχιών εδώ
“Αν δεν επιλυθούν 9 προβλήματα, δεν γίνεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια” -Τι αναφέρουν οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ σε επιστολή τους
Με επιστολή τους παρέμβαση προς τον πρόεδρο της Hellenic Train οι μηχανοδηγοί εξέφρασαν τις αμφιβολίες για τη επανεκκίνηση των δρομολογίων σε τρένα και προαστιακό.
Στην επιστολή τους αναδεικνύουν συνολικά εννέα σημεία που χρήζουν άμεσης επίλυσης, διαφορετικά όπως αναφέρον δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, το σωματείο είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους για τους κινδύνους που εγκυμονεί ή μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας ( φωτοσήματα, τηλεδιοίκηση – ETCS).
«Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Μεταξύ άλλων ζητούν την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτός της Έδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο.
Επιπλέον αναφέρονται στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επαναλαμβάνουν το αίτημα για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας».
Τα 9 σημεία
Ειδικότερα στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα προβλήματα σε 9 σημεία
– Για την γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα): λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
– Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα: Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χμ σημείο 142.000 εως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.
– Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη: Χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής .
– Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη: Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).
– Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο: Γραπτή βεβαίωση για την διέλευση απο σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).
– Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη: Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
– Λάρισα – Βόλος: Λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.
– Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.
– Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωσης των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή.
Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι ο κ. Τερεζάκης στην συνάντηση του με το Σωματείο μας, ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR.
Μερική επανεκκίνηση στα δρομολόγια των τρένων υπό καταγγελίες για την ασφάλεια
Σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train από σήμερα Τετάρτη 22/3/2023 θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:
- Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
- Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο
- Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια
- Άνω Λιόσια- Κάντζα
- Κάντζα- Άνω Λιόσια
- Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
- Προαστιακός Πάτρας
- Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
- Διακοφτό- Καλάβρυτα
Αντίθετα τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και Θεσσαλονίκη-Δράμα όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια δεν θα ξεκινήσουν καθώς η Hellenic Train έχει ήδη στείλει ειδοποίηση για την ακύρωση τους στις εταιρείες (για τα εμπορευματικά). Αυτό καθώς σε επιστολή τους οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) σημειώνουν 9 σημεία που πρέπει να επιλυθούν για να μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ασφάλεια.
- Αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, Πλατύ-Φλώρινα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη (σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα), Πειραιάς-Κιάτο, Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη, Λάρισα-Βόλος. Επίσης ζητείται η παύση των συρμών AEG και η άμεση λειτουργία του GSMR.
Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας κάποια από τα δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν.
«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενιδούνιας.
Με την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου οι κανόνες αυστηροποιούνται. Κάθε σταθμός στελεχώνεται πλέον με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Τα μέτρα που θα ισχύσουν άμεσα:
- 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
- 2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
- Μείωση ταχύτητας
- 80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
- 100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες