Ο Προαστιακός στις ράγες χωρίς τηλεδιοίκηση εντός του ιστού της Αθήνας (vid)
Οι αμαξοστοιχίες του Προαστιακού ετοιμάζονται να μπουν ξανά στις ράγες την Τετάρτη ενώ θα κινούνται μέσα από τον αστικό ιστό της Αθήνας σχεδόν στα… τυφλά, καθώς μεγάλο τμήμα της διαδρομής από Πειραιά μέχρι και Αγίους Αναργύρους δεν είναι τηλεδιοικούμενη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης στον προαστιακό από τον Πειραιά μέχρι και τους Αγίους Αναργύρους δεν λειτουργεί ακόμα.
Το OPEN και ο δημοσιογράφος Γιάννης Ζιάκας βρέθηκαν στον σταθμό του Ρουφ από τον οποίο περνάνε τόσο αμαξοστοιχίες του προαστιακού όσο και intercity επιβατικές -αλλά και εμπορευματικές. Μάλιστα, όπως φαίνεται κανένα από τα τρία φανάρια στον σταθμό δεν λειτουργεί.
Στον σταθμό του Ρουφ δεν υπάρχει καν μόνιμος σταθμάρχης.
Κοντά στον σταθμό Λεύκα του Προαστιακού στον Πειραιά, πρόσφατα, η μπάρα της διάβασης κόπηκε. Αντί όμως να αντικατασταθεί, κολλήθηκε… Ακόμα και αυτό, σύμφωνα με τους κατοίκους, έγινε μετά από αρκετές ημέρες. Και οι φθορές δεν σταματούν εκεί.
Στον Πειραιά υπάρχει ένα κλειδί, στην κορυφή του οποίου υπάρχει ένας κλωβός -ο οποίος υποτίθεται πως είναι φωτιζόμενος και δείχνει και την κατεύθυνση των γραμμών στα διερχόμενα τρένα. Όπως φαίνεται από το βίντεο του OPEN που βρέθηκε στο σημείο, έχει λεηλατηθεί. Το πορτάκι του έχει σπάσει, ενώ στο ντουί -στο οποίο υποτίθεται πως υπήρχε η λάμπα- αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα…
- Τα προβλήματα, όμως, επεκτείνονται και εκτός Αττικής. Στο Πήλιο, στη διαδρομή Άνω Λεχώνια – Μηλιές, τα όσα καταγγέλλει ο πρώην σταθμάρχης του Βόλου σοκάρουν:
«Δεν υπάρχει ραδιοτηλεφωνική κάλυψη της αμαξοστοιχίας με τον σταθμό. Όπου πιάνει το κινητό τηλέφωνο του καθενός. Πρέπει, λοιπόν, για να επικοινωνήσει η Αθήνα, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ή ο οποιοσδήποτε, να μάθει ποιος είναι ο μηχανοδηγός και να τον πάρει τηλέφωνο αν πιάνει το κινητό του, αν οτιδήποτε συμβεί», είπε μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3.
- Και στην Πάτρα, ο προαστιακός θα λειτουργήσει ξανά εν μέσω σοβαρών καταγγελιών από σιδηροδρομικούς.
«Δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ανάταξη της γραμμής από το 1959 που μπήκαν αυτά τα σίδερα όταν αλλάξαμε από τον ατμό και πήγαμε στο πετρέλαιο», καταγγέλλει ο Σταύρος Πήλιος, γραμματέας Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου.
Στην Πάτρα οι ισόπεδες διαβάσεις του τρένου είναι όλες αυτόματες εκτός από αυτή που βρίσκεται μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα όπου είναι χειροκίνητη και υπάρχει άνθρωπος 24 ώρες το 24ωρο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Νίκου Γιαπρακά για το OPEN.
Τέλος, σημειώνεται πως η επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, θα γίνει με μείωση της ταχύτητας στα 80 ή 100 χιλιόμετρα στα σημεία χωρίς σηματοδότηση, με δύο μηχανοδηγούς καθώς και με έναν συνοδό σε κάθε αμαξοστοιχία.