Ο Καραμανλής ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών για την τραγωδία στα Τέμπη – Οι τρεις άξονες της κυβερνητικής γραμμής – Παρόντες Σπίρτζης, Χρυσοχοΐδης
Η “μητέρα των μαχών¨ για την τραγωδία των Τεμπών αναμένεται σήμερα στη Βουλή, κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας με την παρουσία του Υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη και των πρώην υπουργών Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, Χρήστου Σπίρτζη και Μιχάλη Χρυσοχοίδη.
Η επιτροπή συγκαλείται ύστερα απο αίτημα της κυβερνώσας πλειοψηφίας με αντικείμενο εργασιών την εξέλιξη της επίμαχης σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση του ΟΣΕ.
Κατά την σημερινή συνεδρίαση η κυβέρνηση θα κινηθεί σε τρείς άξονες υπογραμμίζοντας πως αντέδρασε άμεσα στην αναζήτηση των αιτιών του δυστυχήματος, ανέλαβε άμεσα τις πολιτικές ευθύνες που της αναλογούν και επανεκκινεί ταχύτατα τον σιδηρόδρομο σε νέο πλαίσιο ασφαλείας.
- Όσον αφορά τα αίτια του δυστυχήματος η κυβέρνηση θα υποστηρίξει πως ήδη η Δικαιοσύνη έχει επιληφθεί το θέμα στο ανώτατο επίπεδο και πως η ειδική επιτροπή εμπειρογνομώνων που συστήθηκε θα καταθέσει το πόρισμα της σε ένα μήνα.
Παράλληλα όμως, θα καλέσει την αξιωματική αντιπολίτευση να κάνει την αυτοκριτική του και να αναλάβει τις δικές του ευθύνες για την διαχείριση του ελληνικού σιδηροδρόμου ως το 2019.
Χθες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ανακοίνωση του, τόνισε πως το 2019 παρέλαβε μία διαλυμένη κατάσταση την οποία συνεχίζει να ανατάσσεται με γοργούς ρυθμούς υπογραμμίζοντας πως το τραγικό δυστύχημα συνέβη πριν από την ολοκλήρωση των έργων που αναμένεται στο τέλος Σεπτεμβρίου με πλήρη τηλεδιοίκηση όλου του κύριου άξονα.
- “Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες, θα συνεχίσει την προσπάθεια να έρθουν στο φως τα αίτια και οι συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος, να επανεκκινήσει με ασφάλεια ο σιδηρόδρομος και να ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο η αναβάθμιση” αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Απο το κυβερνητικό στρατόπεδο υποστηρίζουν πως υπάρχουν βαριές ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις ελλείψεις στη λειτουργία της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής και ότι το μοιραίο βράδυ υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα αλλά «ακυρώθηκαν» εξαιτίας της ακαταλληλότητας του σταθμάρχη.
Πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης κι αξιωματικής αντιπολίτευσης αναμένεται να αποτελέσει η ΡΑΣ και το πόρισμα της για τους ελέγχους ασφαλείας.
Απο την κυβέρνηση υποστηρίζουν πως η Ανεξάρτητη Αρχή λειτουργεί ουσιαστικά ως τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ που διόρισε τη διοίκηση της με ρουσφετολογικό τρόπο.
Ειδικότερα, υποστηρίζουν πως ο Χρ. Σπίρτζης τοποθέτησε ως Πρόεδρο της Αρχής “ένα πρόσωπο του κομματικού σωλήνα του ΣΥΡΙΖΑ που είναι εντελώς άσχετο με το σιδηρόδρομο” καθώς επίσης και στη θέση του αντιπροέδρου της Αρχής τοποθετήθηκε στέλεχος των ΑΝΕΛ που δεν είχε καμία γνώση για το σιδηρόδρομο.
Κυβερνητικά στελέχη υπενθυμίζουν μάλιστα πως κατά την συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής όπου ενεκρίθει η πρόταση του κ. Σπίρτζη για τον διορισμό του προέδρου και αντιπροέδρου της ΡΑΣ η ΝΔ τότε ως αξιωματική αντιπολίτευση είχε εκφράσει σημαντικές ενστάσεις.