Τέμπη: Οι Αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο ο σταθμάρχης να μην ήταν στη θέση του
Το ενδεχόμενο ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας που προκάλεσε την τραγωδία στα Τέμπη να μην βρισκόταν στην θέση του την ώρα που αναχώρησε η αμαξοστοιχία του Intercity, ερευνούν οι Αρχές.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega το τρένο φεύγει στις 23:06 και εάν είναι στη θέση ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει.
Επίσης, δεν έγινε η μεταφορά του έγγραφου – υπομνήματος 1001 χέρι με χέρι αλλά έδωσε λάθος το τηλεγράφημα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρίσκεται στα σταθμαρχείο, μέσω μίας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί. Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει ή άρση τηλεφωνικού απορρήτου.
«Ναι» στα ψυχομετρικά τεστ στο μετρό, «όχι» στον ΟΣΕ
Όπως αποκαλύπτει το MEGA και ο δημοσιογράφος των εφημερίδων «ΤΑ ΝΕΑ» και «ΤΟ ΒΗΜΑ», Βασίλης Λαμπρόπουλος, η δικλίδα των ψυχομετρικών τεστ που υπάρχει για τους σταθμάρχες του μετρό, δεν υπάρχει στον ΟΣΕ, σε αντίθεση με τους μηχανοδηγούς.
Σε επιστολή της στις 19/08/2021, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει:
«Με την παρούσα σας γνωστοποιούμε ότι εγκρίθηκε η παροχή υπηρεσιών ψυχομετρικού ελέγχου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ειδικότητας οδηγού συρμών και σταθμαρχών, από την εταιρεία σας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προσφορά σας. Το τίμημα για την αξιολόγηση 100 εργαζομένων ανέρχεται στο ποσό των 16.880 ευρώ, πλέον ΦΠΑ». Κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει για τους σταθμάρχες των τρένων.
Δεν υπάρχουν αξιολογήσεις
Επιπλέον, και όπως αποκαλύπτει το MEGA, στον ΟΣΕ παλαιότερα για να γίνει κάποιος σταθμάρχης έπρεπε να περάσει από διάφορες τάξεις.
Η έκτη τάξη ήταν και η τελευταία και απαιτούμενη προκειμένου να γίνει κάποιος κεντρικός σταθμάρχης, ενώ η διάρκεια της κάθε τάξης ήταν δύο χρόνια, μετά από τα οποία ακολουθούσε αξιολόγηση από τους προϊσταμένους.
Μετά την αποψίλωση των υπηρεσιών των σταθμαρχών στον Οργανισμό, αυτές καταργήθηκαν και υπάρχει μόνο ο α’ και ο β’ σταθμάρχης, οι οποίοι τοποθετούνται στις θέσεις του μετά από λίγες μέρες εκπαίδευσης.
Επιπροσθέτως, στον φαύλο κύκλο της μη εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης, εισέρχεται και το θέμα των σταθμαρχών, καθώς οι υπεύθυνοι της εγκατάστασης του συστήματος ζητούσαν από τον ΟΣΕ να μονοδρομηθούν μερικά τμήματα για να γίνουν έργα.
Σε αυτά τα τμήματα έπρεπε να υπάρχουν σταθμάρχες προκειμένη να γίνουν οι μονοδρομήσεις, ωστόσο λόγω έλλειψης χρημάτων, ο ΟΣΕ δεν τοποθέτησε κανέναν, με αποτέλεσμα να μη γίνουν τα έργα.