Επίθεση Οικονόμου σε Σπίρτζη, ΣΥΡΙΖΑ και υπαλλήλους του δημοσίου για την τραγωδία των Τεμπών – Νέα κυβερνητική γραμμή
“Βαθύ κράτος”, διαχρονικές παθογένειες του Δημοσίου, σύνδεση με την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Στο τρίπτυχο αυτο κινήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος όσον αφορά την τραγωδία των Τεμπών υπό τη σκιά της λαϊκής οργής και του θρήνου για τα θύματα του δυστυχήματος. Δεν παρέλειψε να επιτεθεί στον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη, χωρίς να αναφερθεί καθόλου στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την προηγούμενη κυβέρνηση.
“Μετά τα συγκλονιστικά ηχητικά ντοκουμέντα και τις μαρτυρίες για τα όσα αδιανόητα συνέβησαν στα Τέμπη, αλλά κιόλας από τις διώξεις που ασκήθηκαν, αναδεικνύονται συμπεριφορές, νοοτροπίες και παθογένειες που προφανώς δεν είναι τωρινές, αλλά διαιωνίζονται σε ένα τμήμα του στενού και δημόσιου τομέα. Σε ένα τμήμα του βαθέος αναχρονιστικού κράτους. Παθογένειες που πολέμησε και μείωσε η κυβέρνηση μας, αλλά δεν μπόρεσε – και αυτό είναι ευθύνη μας – να εξαλείψει εξολοκλήρου” είπε ο Γιάννης Οικονόμου.
Δήλωσε ότι πλέον ανακύπτει η “αδήριτη ανάγκη να αντιμετωπιστούν σθεναρά και συντονισμένα” αυτές οι παθογένειες σε “ένα κράτος, το οποίο κατά καιρούς μπορεί να παίρνει διάφορα χρώματα, αλλά παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες”.
Πρόσθεσε επίσης ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένας δημόσιος τομέας “που θα λειτουργεί με περισσότερη αξιοκρατία και περισσότερο αξιολόγηση”.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απαντώντας σε ερωτήσεις επισήμανε ότι θα αξιολογηθεί από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων και το ζήτημα της εκπαίδευσης του σταθμάρχη και της τοποθέτησης στο πεδίο. Υπενθύμισε ότι το σύστημα εκπαίδευσης στον ΟΣΕ είχε αλλάξει για τελευταια φορά το 2019 και σημείωσε ότι πρέπε να εξεταστεί εάν έγιναν όλα όπως έπρεπε.
- “Εκ του αποτελέσματος προκύπτουν μία σειρά από αδυναμίες που αντανακλούν σε αυτές τις νοοτροπίες για τις οποίες σας μίλησα προηγουμένως. Είναι προφανές ότι ο άνθρωπος αυτός δεν έπρεπε να βρεθεί μόνος του σε εκείνη τη βάρδια. Είναι προφανές ότι κάποιοι άμεσα προϊστάμενοι δεν είχαν αξιολογήσει αν θα μπορούσε να αξιοποιήσει τα τεχνικά μέσα, που βρίσκονται στη Λάρισα και είχαν λειτουργήσει δυο-τρεις φορές νωρίτερα από τις αρχές της προηγούμενης βάρδιας”, σχολίασε.
Ο κ. Οικονόμου στη συνέχεια σχολίασε ότι: “Ο κ. Σπίρτζης, υπουργός Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ επί 4,5 χρόνια, προχώρησε 10 ημέρες μετά την τραγωδία σε ένα θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, που συνοψίζεται στο ‘δε φταίμε σε τίποτα εμείς, φέρουν ευθύνη μόνο οι προηγούμενοι και οι επόμενοι’. Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Σπίρτζης και η κυβέρνηση που υπηρέτησε κωλυσιεργούσαν και δεν προωθούσαν τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού των σιδηροδρόμων, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια”, καταλήγοντας:
“Φαίνεται ότι πρέπει να έχει κανείς περίσσεια θράσους για να ισχυριστεί πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε ρολόι με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ήρθε η επόμενη κυβέρνηση να τα διαλύσει όλα”.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξέφρασε την άποψη ότι ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας θα προσέλθει στην Επιτροπή της Βουλής για να καταθέσει τη δική του άποψη. Σχολίασε επίσης ότι ο κ. Καραμανλής παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη σε ό,τι τον αφορούσε, στάση που εκτίμησε ότι διαφέρει από τον ισχυρισμό Σπίρτζη πως φταίνε μόνο οι προηγούμενοι και οι επόμενοι και όχι ο ίδιος.