Σοβαρή καταγγελία για “κοπτοραπτική” στα ηχητικά ντοκουμέντα από την τραγωδία
Για επεξεργασμένους διαλόγους με στόχο την ενοχοποίηση συγκεκριμένων ανθρώπων έκανε λόγο ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ προχωρώντας σε σοβαρές καταγγελίες για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο Κώστας Γενηδούνιας άφησε σαφείς αιχμές σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κυκλοφορούν στη δημοσιότητα αποσπάσματα συνομιλιών, αποδίδοντας ευθύνες και στον ίδιο τον ΟΣΕ.
«Εδώ έχουμε κανονική κοπτορραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα … Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα είναι ο ΟΣΕ» τόνισε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών.
Σε άλλο σημείο της παρέμβασής του εξέφρασε την απορία του για το πώς παρουσιάζονται τα γεγονότα δηλώνοντας «ακούγεται από χθες το βράδυ ότι ο συνάδελφός μας ο μακαρίτης ο Γιώργος είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τους άλλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Αν αυτό ισχύει, για εμένα προσωπικά αυτό σημαίνει ότι έχει κάνει κι άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, αφού έχει φύγει από τη Λάρισα. Αν ο Γιώργος προσπαθούσε να επικοινωνήσει με άλλο τρένο, για εμένα σημαίνει ότι έχει ξαναμιλήσει μετά και δεν το ακούμε. Εμείς οι μηχανοδηγοί απορούμε».
Κλιμακώνοντας τις καταγγελίες του ο κ. Γενηδούνιας είπε ξεκάθαρα ότι τα αλλοιωμένα ηχητικά αποσπάσματα διαρρέονται «για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους. Για να πουν ότι “φταίτε μόνο εσείς” … Είναι δυνατόν στο Youtube 8-10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη–μηχανοδηγού που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής ανάκρισης; Την επόμενη ημέρα από το δυστύχημα, το ηχητικό που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα. Εμείς για όλα αυτά έχουμε ενημερώσει, ειδοποιήσει, στείλει εξώδικα, κάνει κινητοποιήσεις. Κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε, δεν ζήτησε να μας δει την τελευταία περίοδο. Και βλέπουμε να βγαίνει ένα ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα και να αρχίζουν να εξυφαίνονται σενάρια … αν ισχύει ότι ο μηχανοδηγός έχει προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά σημαίνει ότι υπάρχουν και άλλες συνομιλίες … ήταν 40 χρόνια μηχανοδηγός, εμπειρότατος».
«Περιμένουμε οι μηχανοδηγοί να ακούσουμε όλο το υλικό», επανέλαβε ο κ. Γενιδούνιας, τονίζοντας παράλληλα το ερώτημα «πώς είναι δυνατόν συνομιλία σε VHF, σε ασύρματο, όχι στο GSMR, που είναι “κλειστό”, δεν το ακούει ο κόσμος, πώς διέρρευσε και “κόπηκε”;».
«Χτες ζητήσαμε όλες οι επικοινωνίες να καταγράφονται και στις μηχανές. Ως σωματείο εκπροσωπούμε όλους τους μηχανοδηγούς, έχουμε τέσσερις εταιρείες που τρέχουν στο ελληνικό δίκτυο … τα ηχητικά αυτά τα έχει μόνο ο ΟΣΕ, αυτός τα καταγράφει. Γιατί βλέπουμε βίντεο να κυκλοφορεί; Γιατί προφανώς δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτό που καταγράφεται … δεν έχουμε εμπιστοσύνη, γιατί ακούμε “κομμένα” ηχητικά δέκα ώρες μετά από ένα τέτοιο δυστύχημα».