Εξελίξεις: Νέες ποινικές διώξεις σε υπηρεσιακούς για την τραγωδία των Τεμπών
Σύμφωνα με πληροφορίεςαπό dikastiko.gr έρχονται και άλλες διώξεις κατά 3 ή 4 τεσσάρων υπηρεσιακών που φέρεται να έχουν ευθύνες για την πολύνεκρη τραγωδία και είναι ιεραρχικά πάνω από τον σταθμάρχη της Λάρισας. Όπως ανέφερε σε δικαστικό έγγραφο ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, θα προχωρήσει στην άσκηση νέων ποινικών διώξεων σε τουλάχιστον 3 άτομα για ίδια ή «συναφή αδικήματα».
Με το έγγραφο αυτό που αναφερόταν σε επιπλέον υπόπτους και συναφή αδικήματα, ο έμπειρος εισαγγελέας ζήτησε τη σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών, για να οριστούν ένας εφέτης ανακριτής και αναπληρωτής του ώστε να ολοκληρωθεί η έρευνα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Την ίδια ώρα, η ανακρίτρια της υπόθεσης ήδη εξετάζει ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς.
Πρόκειται για δυο δικαστικούς πραγματογνώμονες οι οποίοι από την πρώτη στιγμή έχουν οριστεί και πιθανότατα σήμερα θα δώσουν τις πρώτες εκτιμήσεις τους στις δικαστικές αρχές της Λάρισας.
- Την ίδια ώρα, όπως επισημαίνει το dikastiko.gr, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης μετά την παραγγελία του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου για κατά απόλυτη προτεραιότητα διερεύνηση όλων των συμβάσεων που καθυστέρησαν ή δεν υλοποιήθηκαν, ανέθεσε τις έρευνες για τα έργα σε τρεις εισαγγελείς.
Τον εισαγγελέα εφετών Μιχάλη Μιχαλόπουλο που θα είναι και ο επικεφαλής του εισαγγελικού κλιμακίου και τους εισαγγελείς Δημήτρη Αποστολά και Αθανασία Βλάχου η οποία στο παρελθόν είχε χειριστεί τις έρευνες για τη σύμβαση 717 του 2014, σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, που δεν υλοποιήθηκε και υπογράφηκε συμπληρωματική με αποτέλεσμα ακόμα να μην έχει ολοκληρωθεί.
Η έρευνα της εισαγγελέως Αθανασίας Βλάχου για τη σύμβαση 717 αφορούσε σε ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων, με βάση το αδίκημα της απιστίας, αλλά αρχειοθετήθηκε το 2021 γιατί σύμφωνα με εισαγγελικές πηγές το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας που διαβιβάστηκε στην Οικονομική Εισαγγελία, κατέληγε ότι δεν προέκυψε ζημιά σε βάρος του δημοσίου.
Ανασύρθηκε όμως στη συνέχεια το 2022 με παρέμβαση της Ευρωπαϊκή Εισαγγελίας, η οποία και ως σήμερα έχει αναλάβει την έρευνα αφού αφορά και ευρωπαϊκά κονδύλια.
Η Οικονομική Εισαγγελία, κατά τις ίδιες πληροφορίες αναζητά ενδείξεις διάπραξης απιστίας σε βάρος του δημοσίου από την μη υλοποίηση των συμβάσεων:
- Σύμβαση του 2005 για εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στο κομμάτι Αθήνα, Αχαρνές, Λιόσια, Κόρινθος.
- Σύμβαση του 2013 για το κομμάτι Αχαρνές – Τιθορέα.
- Σύμβαση του 2013 επίσης για το κομμάτι Τιθορέα – Δομοκός.
- Σύμβαση του 2015 για το κομμάτι Πειραιάς – Αθήνα.