Τέμπη: Στο κάδρο των ερευνών οι βάρδιες των σταθμαρχών – Ο κατηγορούμενος έκανε ρεπό των παλιότερων
Μεγαλώνει η διερεύνηση των ευθυνών στο θέμα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, ενώ νέα στοιχεία ξετυλίγουν το κουβάρι της τραγωδίας.
Μετά την προφυλάκιση 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας, την πόρτα της ανακρίτριας πέρασε χθες Δευτέρα και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος κλήθηκε ως μάρτυρας, κάτι που θα γίνει και με τους υπόλοιπους καθώς και με το λοιπό προσωπικό του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας.
Οι έρευνες έχουν εστιάσει στην κατάθεση του 59χρονου σταθμάρχη, που δηλώνει πως ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ τουλάχιστον για μια ώρα θα έπρεπε να είναι μαζί του και δεύτερος σταθμάρχης.
Ο ίδιος δηλώνει κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.
Υπό διερεύνηση είναι η αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής του σταθμού της Λάρισας, ο προϊστάμενος που είναι και ο υπεύθυνος για την κατάρτιση των βαρδιών, καθώς ο 59χρονος κλήθηκε να φέρει εις πέρας ολομόναχος τη νυχτερινή βάρδια με εμπειρία μόλις 15 ημερών στο νευραλγικό αυτό πόστο.
Σήμερα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, αναμένεται το πόρισμα της ΕΔΕ που ζητήθηκε με τον χαρακτηρισμό του κατεπείγοντος από τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη, για το πώς και γιατί του χορηγήθηκε η αναρρωτική άδεια από την νευρολογική κλινική Λάρισας
Οι βάρδιες των σταθμαρχών
Ο επιθεωρητής βρίσκεται ήδη σε αργία ενώ υποστηρίζει πως η απόφαση αυτή στερείται νομικής βάσης. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, κάποιος ο οποίος βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια δεν μπορεί να τεθεί σε αργία. Φέρεται κατά την κατάθεση του ενώπιον των ανακριτικών αρχών την Παρασκευή, να υποστήριξε μεταξύ άλλων πως βάσει του φύλλου θα έπρεπε αυτή τη μία ώρα, πριν την φονική σύγκρουση των δύο τρένων, να εργάζονται τρεις σταθμάρχες.
Ωστόσο στα χέρια της ανακρίτριας βρίσκεται το σχετικό βαρδιόχαρτο, το οποίο παρέδωσε μάρτυρας «κλειδί» κατά την χθεσινή του πολύωρη κατάθεση. Πρόκειται για τον σταθμάρχη, που έφυγε στις 11 το βράδυ, όταν έληξε η βάρδια στα Παλαιοφάρσαλα και πήγε στη Λάρισα φτάνοντας περίπου μισή ώρα αργότερα, όταν είχε ήδη σημειωθεί το δυστύχημα, μένοντας μαζί με τον 59χρονο μέχρι και την προσαγωγή του από τους Αστυνομικούς. Στο φύλλο φέρεται να εμφανίζεται μόνο ένας σταθμάρχης στη βάρδια.
Ο προφυλακιστέος σταθμάρχης Λάρισας έπιανε βάρδια στις 10 το βράδυ μέχρι και τις 7 το πρωί. Είναι μία από τις τρεις 9ωρες βάρδιες καθώς οι άλλες δύο είναι από τις 6 το πρωί μέχρι και τις 3 το μεσημέρι και από τις 2 το μεσημέρι μέχρι και τις 11 το βράδυ.
Σε κάθε μία από αυτές, εκτός της βραδινής, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν βάρδια δύο σταθμάρχες. Ένας έμπειρος και ένας νέος, η βάρδια του οποίου όμως είναι 8ωρη.
πρωινή: 06:00 – 15:00 – 2 σταθμάρχες
απογευματινή: 14:00 – 23:00 – 2 σταθμάρχες
βραδινή: 22:00 – 07:00 – 1 σταθμάρχης
Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο. Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή τη στιγμή που το “κλειδί” άλλαξε για να περάσει (ο προαστιακός).
Εκανε τα ρεπό των παλιότερων το βράδυ της τραγωδίας
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη, με τις αποκαλύψεις για τον κατηγορούμενο σταθμάρχη να διαδέχονται η μία την άλλη.
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», ο κατηγορούμενος σταθμάρχης, που έκανε λάθος το βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, κλήθηκε να καλύψει τα ρεπό των παλιότερων σταθμαρχών Λάρισας για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Η εφημερίδα φέρνει στο φως της δημοσιότητας το πρόγραμμα των βαριών του Μαρτίου στο Σταθμαρχείο Λάρισας, από το οποίο προκύπτει ότι ο κατηγορούμενος σταθμάρχης, που προφυλακίστηκε μετά από την απολογία του, για τουλάχιστον έναν μήνα, δεν θα έκανε άλλη βάρδια σε αυτόν τον σταθμό.
Για την ακρίβεια, δεν είχε ποτέ βάρδια τον Μάρτιο στον σταθμό της Λάρισας, αφού, βάσει των βαρδιών που είχαν αποφασιστεί, τον Μάρτιο θα είχε βάρδιες μόνο στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου.
Σύμφωνα με τα εν λόγω δημοσιεύματα, εκείνο το μοιραίο βράδυ, ο κατηγορούμενος έκανε στον σταθμό της Λάρισας τα ρεπό των παλιότερων σταθμαρχών Λάρισας.
Επεκτείνεται η διερεύνηση των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη – Σήμερα το πόρισμα της ΕΔΕ για την αναρρωτική στον προϊστάμενο σταθμάρχη
Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται στο «φύλλο παρουσίας σταθμαρχών στ. Λάρισας – Μεζούρλου, μήνας Μάρτιος 2023», το οποίο είχε εκδοθεί πριν από το δυστύχημα, στα τέλη Φεβρουαρίου (εκδίδεται στις 25 κάθε μήνα, σημειώνει η εφημερίδα), από την 1η μέχρι και την 3η Μαρτίου, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης θα έκανε βάρδια στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου.
Στη συνέχεια, από τις 4 μέχρι και τις 8 του ίδιου μήνα θα είχε ρεπό («ανάπαυση» το αναφέρει στον πίνακα). Στη συνέχεια, από τις 9 μέχρι και τις 16 του ίδιου μήνα θα έκανε βάρδια στον Παλαιοφάρσαλο. Στη συνέχεια, από τις 17 μέχρι και τις 19 του ίδιου μήνα θα είχε ρεπό. Τέλος, από τις 20 μέχρι και τις 31 Μαρτίου θα έκανε βάρδια, πάντα στον σταθμό του Παλαιοφαρσάλου.
Ήταν σε υπηρεσία για 5η συνεχή νύχτα
Την ίδια στιγμή, η «Καθημερινή» φέρνει στο φως της δημοσιότητας το πρόγραμμα των βαριών του Φεβρουαρίου στο Σταθμαρχείο Λάρισας.
Σύμφωνα με το «φύλλο παρουσίας σταθμαρχών στ. Λάρισας – Μεζούρλου, μήνας Φεβρουάριος 2023», ο κατηγορούμενος σταθμάρχης ήταν σε υπηρεσία για 5η συνεχή νύχτα στις 28 Φεβρουαρίου.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα, αυτό σημαίνει ότι, από τις 24 Φεβρουαρίου μέχρι και νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, που συνέβη το τρομερό δυστύχημα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης δούλευε κάθε νύχτα σε έναν σταθμό όπου εργαζόταν για μόλις πέντε ημέρες!
Επιπλέον, ο ίδιος είπε στην απολογία του ότι, με βάση τον κανονισμό της υπηρεσίας, εκείνη τη νύχτα και μέχρι τις 23:00 θα έπρεπε να είναι μαζί του στον χώρο και άλλοι συνάδελφοί του (στο πρόγραμμα των βαρδιών φαίνεται ότι μαζί του έπρεπε να είναι άλλος ένας συνάδελφός του). Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης είπε ότι αφέθηκε μόνος του στον χώρο.