Ανατροπή για το δυστύχημα στη Ρουμανία: Πρόεδρος κόμματος καταγγέλλει πως δεν υπήρχε καμία προειδοποιητική σήμανση (vid)
Θλίψη έχει σκορπίσει ο θάνατος του 53χρονου Νίκου Χλόψου που έχασε τη ζωή του σε τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στο Βουκουρέστι. Ο άνδρας έχασε τη ζωή του όταν το λεωφορείο στο οποίο επέβαινε καρφώθηκε σε μπάρα σήμανσης ύψους. Από το τροχαίο τραυματίστηκαν άλλα 24 άτομα μεταξύ των οποίων και η σύζυγός του.
Την ίδια ώρα πολλά είναι τα ερωτήματα για τις συνθήκες υπό τις οποίες σημειώθηκε η τραγωδία στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας με το τουριστικό λεωφορείο, που μετέφερε Έλληνες. Βίντεο που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνει ότι ο οδηγός αλλάζει λωρίδα την τελευταία στιγμή και κινείται προς τον δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε, κάνει τις Αρχές να διερευνούν το ρόλο που έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο τροχαίο δυστύχημα.
Μάλιστα ο πρόεδρος του κόμματος USR της Ρουμανίας, Catalin Drula, κατηγόρησε το Σάββατο (24/12) τις τοπικές αρχές του Βουκουρεστίου ότι είπαν ψέματα ότι το λεωφορείο που ενεπλάκη στο δυστύχημα στο Pasajul Unirii χτύπησε τις αλυσίδες του περιοριστή ύψους, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό 23 ατόμων και τον θάνατο του.
«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πώς το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (…) Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3», έγραψε ο Drula στο Facebook.
Και πρόσθεσε: «Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)».
«Οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (…) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε (ή τουλάχιστον σήμερα το πρωί), ακόμα κι αν ήταν ατύχημα, ο Χολ αρνήθηκε να στείλει εργαζόμενους του Δήμου για να επαναφέρουν τις αναποδογυρισμένες αλυσίδες στην αρχική τους θέση», συμπλήρωσε.
Οι δηλώσεις του Grebla για το ατύχημα που εξόργισαν τον Drula
Ο Νομάρχης της Πρωτεύουσας, Toni Grebla, είχε δηλώσει την Παρασκευή ότι κάλεσε εμπειρογνώμονες ακόμη και μετά το πρώτο ατύχημα που συνέβη στο Pasaj Unirii, αφού άνοιξε μετά την αποκατάσταση, και το συμπέρασμα ήταν ότι το ύψος δεν άλλαξε.
«Μετά το πρώτο περιστατικό, (…) κάλεσα όλους όσους εργάστηκαν σε αυτό το πέρασμα, καθώς και έναν ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα. Η γνωμάτευση όλων ήταν ότι το ύψος του περάσματος παρέμεινε αμετάβλητο ως αποτέλεσμα των εργασιών αποκατάστασης, ότι αυτά τα προσηματικά εμπόδια είναι στο ύψος που προτείνει ο σχεδιαστής και είναι στο ύψος που είχαν πριν.(…) (Ειδικοί) είπαν ότι το ύψος του περάσματος δεν έχει αλλάξει.
Το πέρασμα έχει αποκατασταθεί σωστά, σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια. Τι άλλο έχει αλλάξει… Πάνω από αυτά τα τουριστικά λεωφορεία, πολλοί κατασκευαστές προσθέτουν συστήματα κλιματισμού. Αυτή είναι μάλλον η αιτία και, πέρα από αυτή την αιτία, υπάρχει κάποια αμέλεια, μη δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στις πινακίδες», είπε ο νομάρχης στο τηλεοπτικό κανάλι B1Tv.