Νέα απάτη με sms που δήθεν αποστέλλεται από τράπεζα
Νέα ηλεκτρονική απάτη με μήνυμα SMS δήθεν από τράπεζα προσπαθεί να βάλει στο χέρι χρήματα από τραπεζικούς λογαριασμούς μέσω Διαδικτύου.
Αναφορές για νέο μήνυμα-απάτη σε κινητά με στόχο την κλοπή χρημάτων από τραπεζικούς λογαριασμούς μέσω διαδικτυακών συναλλαγών καταγγέλλουν τις τελευταίες μέρες πολίτες στις αστυνομικές αρχές.
Το νέο κόλπο εγκληματιών επιδιώκει την πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα, μέσω απόσπασης κωδικών και τελικώς την κλοπή χρημάτων.
Το μήνυμα αποστέλλεται δήθεν από τράπεζα με την μορφή sms στο οποίο και αναφέρεται πως ο παραλήπτης έχει δήθεν «αποκλειστεί» από τον λογαριασμό του εξαιτίας ύποπτης δραστηριότητας και καλείται να πατήσει έναν σύνδεσμο που του παρατίθεται για να συνδεθεί και να ενεργοποιήσει εκ νέου την σύνδεσή του.
Σε ανακοίνωσή του ο Ελληνικός Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής εξηγεί πως τα μηνύματα αυτά δεν προέρχονται από την τράπεζα καθώς είναι μηνύματα απατηλά (phishing) και αποσκοπούν στο να μας ξεγελάσουν ώστε να καταχωρήσουμε σε απατηλή ιστοσελίδα πανομοιότυπη με αυτήν της τράπεζας τους κωδικούς σας πρόσβασης στο ebanking ή τα στοιχεία της κάρτας σας αλλά και τους Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνουμε εκείνη τη στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.
Ποτέ δεν δίνουμε τα προσωπικά δεδομένα…
Η απάντηση σε όλες αυτές τις κακόβουλες προσπάθειες είναι μια και απλή. Ποτέ δεν δίνουμε προσωπικά μας στοιχεία σε κανέναν που μας τα ζητάει. Η Τράπεζά σας ποτέ δεν θα σας ζητήσει κάτι τέτοιο.
Οδηγίες ασφάλειας σε ηλεκτρονικές συναλλαγές
Σε κάθε περίπτωση, παρατίθενται παρακάτω ορισμένες βασικές οδηγίες, για να διενεργείτε με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια τις ηλεκτρονικές σας συναλλαγές:
Πληκτρολογείτε οι ίδιοι την ηλεκτρονική διεύθυνση της Τράπεζάς σας για την πρόσβασή σας στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής. Μην ακολουθείτε αποτελέσματα από μηχανές αναζήτησης.
Βεβαιωθείτε ότι πλοηγείστε στο ασφαλές περιβάλλον της Τράπεζας. Ελέγξτε αν ο σύνδεσμος στον οποίο εισέρχεστε (https://www………gr) αντιστοιχεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Τράπεζας σας. Κάνετε κλικ στο εικονίδιο του λουκέτου, για να ελέγξτε ότι η σύνδεση αναφέρεται ως ασφαλής.
Ελέγξετε προσεκτικά την συναλλαγή που περιγράφεται στο μήνυμα της Τράπεζας (π.χ. μέσω sms, viber ή εφαρμογής του mobile app) με τον κωδικό μιας χρήσης OTP, πριν την επιβεβαίωσή της.
Αποφύγετε τη χρήση δημόσιων ή κοινόχρηστων δικτύων.
Μην αποθηκεύετε ποτέ τους κωδικούς σας σε οποιαδήποτε συσκευή σας.
Αλλάζετε τουλάχιστον ανά εξάμηνο τους κωδικούς ασφαλείας σας (passwords).
Ενισχύστε την ασφάλεια των συσκευών σας διατηρώντας ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό και ενημερώνετε τακτικά το λειτουργικό τους.
Ελέγχετε ότι τα στοιχεία των ηλεκτρονικών διευθύνσεων των e-mails που λαμβάνετε αντιστοιχούν στο όνομα του προσώπου που εμφανίζεται ως αποστολέας τους, ιδίως όταν α) το πρόσωπο αυτό ανήκει στη λίστα των επαφών σας, β) φέρεται ότι είναι η Τράπεζα σας ή γ) άλλη γνωστή εταιρεία παροχής προϊόντων και υπηρεσιών.
Αγνοείστε και διαγράψτε μηνύματα αμφίβολης προέλευσης που λαμβάνετε στις ηλεκτρονικές σας συσκευές και τις εφαρμογές σας και μην ακολουθείτε συνδέσμους (links) που περιλαμβάνουν και παραπέμπουν σε ιστοσελίδες.
Μην αποκαλύπτετε σε τρίτους (π.χ. ενδιαφερόμενους αγοραστές, υποψήφιους πελάτες), μέσω τηλεφώνου, κινητού τηλεφώνου, email, φόρμας στο Internet, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων μέσων, εμπιστευτικά στοιχεία σας όπως το όνομα χρήστη (username), τον κωδικό πρόσβασης (password), τα στοιχεία της κάρτας σας (αριθμό, κωδικό επαλήθευσης CVV και PIN), OTP (One Time Password – κωδικούς μίας χρήσης) και άλλους αριθμητικούς κωδικούς.
Χρησιμοποιείτε πάντα τις πιο ενημερωμένες εκδόσεις Internet browsers (π.χ. Chrome, Microsoft Edge, κ.λπ), οι οποίες εξασφαλίζουν προηγμένο σχεδιασμό ασφαλείας.
Επικοινωνήστε αμέσως με την Τράπεζά σας, σε κάθε περίπτωση υπόνοιας διαρροής των κωδικών ασφαλείας σας.