“Μακαρόνια νούμερο 6 και ρύζι μακρύκοκκο” – Τα περίεργα στη λίστα με το καλάθι του νοικοκυριού και η εξήγηση
Στη λίστα περιλαμβάνονται γενικές κατηγορίες όπως π.χ «είδη καθαρισμού και συντήρησης» που χωρίζονται σε υποκατηγορίες, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση: απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά, απορρυπαντικά πλυντηρίου, απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες, απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι, χαρτί κουζίνας, όσο και κατηγορίες που περιλαμβάνουν ένα μόνο συγκεκριμένο προϊόν.
Όπως για παράδειγμα στην κατηγορία των ζυμαρικών που περιλαμβάνει μόνο τα μακαρόνια Νο 6, ή στο ρύζι που περιλαμβάνεται συγκεκριμένα το «Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο».
Στις συζητήσεις το βασικό κριτήριο ήταν να συμπεριληφθούν τα προϊόντα εκείνα που θεωρούνται απαραίτητα για τη διαβίωση των καταναλωτών, εκείνα δηλαδή που «ο καταναλωτής δεν μπορεί να αποφύγει να αγοράσει».
Επιπλέον ελήφθησαν υπόψη και κριτήρια που αφορούν στην κατανάλωση που παρουσιάζουν συγκεκριμένα προϊόντα τα οποία ανήκουν σε μεγάλες κατηγορίες βασικών προϊόντων, επομένως θεωρήθηκε ότι τα επιλέγουν περισσότεροι καταναλωτές στις αγορές τους.
Βάσει των παραπάνω κριτηρίων θα γινόταν συγκεκριμένη η κατηγορία που θα έμπαινε στην προτεινόμενη λίστα προς τα σούπερ μάρκετ. Τα ζυμαρικά δηλαδή που φαίνεται να καταναλώνονται περισσότερο, επομένως αποτελούν ένα βασικό αγαθό και όχι μία γενική κατηγορία που θα μπορούσε να έχει μέσα και ζυμαρικά που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως «premium».
Σε άλλες γενικές κατηγορίες έγινε εξειδίκευση και σε επιμέρους. Όπως για παράδειγμα στα είδη προσωπικής υγιεινής υπάρχουν συνολικά 7 υποκατηγορίες: οδοντόκρεμες, χαρτί υγείας, σερβιέτες, ταμπόν, σαμπουάν, σαπούνια σε στερεή κατάσταση, πάνες ακράτειας, καθώς όλα εντάσσονται σε κατηγορίες «απαραίτητων αγαθών» για τους καταναλωτές.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, μένει να φανεί κατά πόσον το νέο αυτό εργαλείο που εφαρμόζεται για πρώτη φορά, εν μέσω ενός συνεχιζόμενου κύματος ακρίβειας και με τον πληθωρισμό να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, θα μπορέσει να λειτουργήσει προς όφελος των καταναλωτών οι οποίοι αντιμετωπίζουν διαρκείς ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ.