Ακριβαίνουν τα αεροπορικά εισιτήρια, λόγω πολέμου
Σημειώνεται, πως εκτός του πολέμου, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων απογειώθηκαν πέρσι, με αυξήσεις της τάξης του 25%, οι μεγαλύτερες από το 1989, ενώ μόνο τον Απρίλιο αυξήθηκαν κατά 18,6%.
Το έδαφος για ακόμα μεγαλύτερες ανατιμήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια προλειαίνουν οι αερομεταφορείς. Προς τούτο επικαλούνται την αύξηση των τιμών στα καύσιμα, αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Όπως είπε ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορέων (IATA), Γουίλιαμ Γουόλς, μιλώντας στο CNBC, τα αεροπορικά εισιτήρια μπορεί να ακριβύνουν περισσότερο εξαιτίας της μειωμένης ικανότητας διύλισης και την οικονομική κατάσταση των αεροπορικών εταιρειών.Η μείωση της ικανότητας διύλισης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι υψηλότερες τιμές των καυσίμων αεροσκαφών που προκαλούνται από την αύξηση της ζήτησης για καύσιμα «ανησυχούν» τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, ακόμη, ότι ενώ οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερα τα εισιτήρια, αυτό δεν συνεπάγεται οπωσδήποτε ότι οι εταιρείες αποκομίζουν κέρδη.
Ας σημειωθεί ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων απογειώθηκαν πέρσι, με αυξήσεις της τάξης του 25%, οι μεγαλύτερες από το 1989, ενώ μόνο τον Απρίλιο αυξήθηκαν κατά 18,6%.
Το ουκρανικό
Από τη δική του σκοπιά ο CEO της Qatar Airways, Akbar Al Baker, επικαλέστηκε τον πόλεμο στην Ουκρανία κάνοντας ως παράγοντα ο οποίος μπορεί να οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.
Όπως είπε, μάλιστα, χαρακτηριστικά, ακόμα και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις που επιβάλλει η Κίνα λόγω Covid, προκαλούν μικρότερη ανησυχία από σε σύγκριση με την κλιμάκωση του πολέμου στην Ουκρανία, την οποία σηματοδοτεί η κήρυξη μερικής επιστράτευσης στη Ρωσία. «Για μένα, η μεγαλύτερη ανησυχία είναι η εξάπλωση της σύγκρουσης, η οποία [στη συνέχεια] θα τροφοδοτήσει τον πληθωρισμό, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού. Το σίγουρο αποτέλεσμα θα είναι λιγότεροι επιβάτες στο αεροπλάνο μου», είπε, μιλώντας και ο ίδιος στο CNBC.
«Με ανησυχεί επίσης η [αστάθεια] των τιμών του πετρελαίου, την οποία δεν θέλω να μεταφέρω στους επιβάτες, κάτι που στη συνέχεια θα τους αποθαρρύνει από το να ταξιδέψουν» και στην προκειμένη περίπτωση αναφέρεται στις ανατιμήσεις, με δεδομένη την εκτίναξη κατά 2% των τιμών μετά το διάγγελμα Πούτιν.
Ωστόσο, ο Al Baker δήλωσε ότι το Κατάρ θα συνεχίσει τις πτήσεις προς τη Ρωσία όσο είναι επιχειρησιακά ασφαλές να το κάνει. «Δεν είμαστε πολιτικός θεσμός. Είμαστε μια βιομηχανία που εξυπηρετεί τους απλούς ανθρώπους», είπε.