Κόντρα Δένδια – ΣΥΡΙΖΑ για το ατύχημα με εργαζόμενο στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” – Τι υποστηρίζουν οι δυο πλευρές
Αντιπαράθεση ΣΥΡΙΖΑ με το γραφείο του Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια προκαλεί ένα ατύχημα που έλαβε χώρα στις 10 Σεπτεμβρίου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και στο οποίο τραυματίστηκε ένας από τους εργαζόμενους της Fraport.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης κατέθεσαν και σχετική ερώτηση για το θέμα στη Βουλή, την οποία απευθύνουν στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, κάνοντας λόγο για «σοβαρό τραυματισμό» του εργαζόμενου και καθυστέρηση διερεύνησης του ατυχήματος.
Πηγές του Υπουργείου Εξωτερικών, απαντούν αναφορικά με την ερώτηση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Ν. Παππά και Χρ. Γιαννούλη, κάνοντας λόγο για «δήθεν σοβαρό τραυματισμό υπαλλήλου του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης» δίνοντας τις δικές τους διευκρινήσεις.
Η πλευρά Δένδια
Όπως αναφέρουν:
«Κατά την άφιξη της πτήσης με την οποία μετέβη ο Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να παραστεί στις εκδηλώσεις της ΔΕΘ, το Σάββατο 10/9/2022, είχε προγραμματισθεί η μεταφορά του από υπηρεσιακό αυτοκίνητο το οποίο θα εισερχόταν στον χώρο της πίστας, όπως είχε ενημερωθεί η διοίκηση του Αεροδρομίου, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.
»Ενώ το υπηρεσιακό αυτοκίνητο εκινείτο προς τον χώρο προσγείωσης του αεροσκάφους, σύμφωνα με τις οδηγίες των υπαλλήλων της Fraport, σημειώθηκε ατύχημα, από το οποίο τραυματίσθηκε ελαφρά ο οδηγός του οχήματος “Follow me ” του αεροδρομίου. Ο οδηγός μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης, από το οποίο εξήλθε αυθημερόν, μετά τη διάγνωση για θλάση στον ώμο, χωρίς να χρειαστεί η νοσηλεία του.
»Με την άφιξή του στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, ενημερώθηκε για το περιστατικό που είχε προηγηθεί. Έδωσε εντολή να μεταβεί άμεσα στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» ο υπεύθυνος της προσωπικής του ασφάλειας και επικοινώνησε ο ίδιος με τον εργαζόμενο που τραυματίσθηκε, για να πληροφορηθεί την κατάσταση της υγεία του, εκφράζοντας παράλληλα τη συμπάθειά του. Ο εργαζόμενος τον ευχαρίστησε θερμά για το ενδιαφέρον του και τον ενημέρωσε ότι δεν τραυματίσθηκε σοβαρά».
«Συνεπώς, καλό είναι στον βωμό της πολιτικής αντιπαράθεσης να μη θυσιάζεται η αλήθεια, με τη διαστρέβλωση των πραγματικών γεγονότων» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι πηγές του ΥΠΕΞ.
Η ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ
Στην ερώτηση τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παππάς και Γιαννούλης ανέφεραν ότι «κατά την άφιξη του αεροσκάφους, μετέβησαν δυο υπουργικές λιμουζίνες συνοδεία οχήματος Follow-Me του ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα Fraport στη σκάλα του αεροσκάφους, εντός του πεδίου στάθμευσης αεροσκαφών, για να παραλάβουν τον υπουργό.
Όταν σταμάτησε το όχημα Follow Me της Fraport, ο οδηγός του, υπάλληλος (airside supervisor) της Fraport-Greece κατέβηκε από το όχημα και κατόπιν ο οδηγός της μιας λιμουζίνας, κατά την προσπάθειά του να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τη σκάλα του αεροσκάφους, πιθανότατα από υπερβάλλοντα ζήλο, κινήθηκε αυτόβουλα και ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα να συγκρουστεί και να εκτινάξει τον υπάλληλο (airside supervisor) της Fraport-Greece και να τον τραυματίσει σοβαρά».
Οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν λόγο για «σειρά καταγγελλόμενων παρατυπιών κατά τη διαδικασία προσέγγισης του αεροσκάφους από τα υπουργικά οχήματα και κατά την ενημέρωση που όφειλαν να παράσχουν στο Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου αρμόδιοι φορείς, όπως η Fraport», υποστηρίζοντας ότι παρά τις μέες που έχουν περάσει από το συμβάν οι εκπρόσωποι της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας από την Αθήνα δεν βρέθηκαν στον χώρο του ατυχήματος, «ενώ όπως είναι φυσικό τα εμπλεκόμενα οχήματα έχουν αποχωρήσει και προανακριτικό υλικό, όπως φωτογραφίες κ.ά., δεν φαίνεται να έχει συλλεγεί».
Καλούν τον Καραμανλή να απαντήσει
Παππάς και Γιαννούλης σύμφωνα με την ερώτηση που κατέθεσαν καλούν τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει στα εξής:
1. Οι ενέργειες της Fraport, στη διαχείριση του συγκεκριμένου ατυχήματος ήταν σύμφωνες με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας;
2. Είναι ασφαλισμένες οι λιμουζίνες για ατυχήματα εντός του ελεγχόμενου χώρου του αερολιμένα;
3. Πως επετράπη να κινούνται σε ελεγχόμενο χώρο δύο πολυτελείς λιμουζίνες;
4. Ποια είναι η Κρατική Αρχή του αερολιμένα, που ελέγχει τυχόν αυθαιρεσίες και επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα και σε τι ποσό ανέρχονται αυτά;
5. Πως μπορεί να διενεργηθεί ουσιαστική προανάκριση για το συμβάν χωρίς την άμεση συγκέντρωση προανακριτικού υλικού από τον τόπο του συμβάντος;
6. Πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι μια προανακριτική διαδικασία από την Αθήνα, αφού τρεις ημέρες μετά το συμβάν, η προανακριτική αρχή δεν έχει παρουσία στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης;
7. Ποια διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσει ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου στην περίπτωση αυτή;
8. Έχουν ενημερωθεί τα αστυνομικά τμήματα αεροδρομίων, ότι προανάκριση για οποιοδήποτε συμβάν θα διενεργείται από την ΑΠΑ με έδρα την Αθήνα;
9. Τι γίνεται με τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την περίοδο γιορτών και διακοπών;
10. Γνωρίζει η Fraport, ότι συνδρομή θα πρέπει να ζητείται μόνο από την ΑΠΑ;