Βορίδης στο libre:Αυτός που πρέπει να ξεμπλέξει είναι ο κ. Ανδρουλάκης, όχι η κυβέρνηση-Τέλη Σεπτεμβρίου οι προσλήψεις στο Δημόσιο
“Έως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα παρουσιάσουμε το σύνολο των προσλήψεων στο Δημόσιο προκειμένου το Υπουργικό Συμβούλιο να επικυρώσει τον οριστικό αριθμό τους” αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στο libre ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Μάκης Βορίδης επισημαίνοντας ότι “το Α.Σ.Ε.Π. προετοιμάζεται πυρετωδώς για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, ο οποίος θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια”.
Συνέντευξη στον Χρόνη Διαμαντόπουλο
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης θέσαμε στον κ. Βορίδη και το ζήτημα που κυριαρχεί στην επικαιρότητα και αυτό δεν είναι άλλο από τις υποκλοπές και την παρακολούθηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη.
Ο κ. Βορίδης αφού τονίζει ότι είναι άλλο το predator και άλλοι οι νόμιμες επισυνδέσεις περνά στην αντεπίθεση απευθύνοντας το ερώτημα στους “λογής, λογής κατήγορους”: “Αφού η Κυβέρνηση μπορεί να αξιοποιήσει τις επισυνδέσεις για να αποσπάσει τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαφύλαξη της εθνικής ασφάλειας, ποιος είναι ο λόγος να καταφύγει σε ένα παράνομο λογισμικό;”
Ο Υπουργός Εσωτερικών τέλος αναφέρεται και στον ίδιο τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ επισημαίνοντας ότι δεν είναι η κυβέρνηση που πρέπει να ξεμπλέξει από την υπόθεση αλλά ο κ. Ανδρουλάκης ο οποίος “ακόμα και σήμερα αρνείται να προσέλθει στην υπηρεσία και να ενημερωθεί για τους λόγους της παρακολούθησης του, γεγονός το οποίο για εμένα προσωπικά παραμένει ανεξήγητο” όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
-Στην πολιτική ζωή κυριαρχεί πλέον η συζήτηση σχετικά με τις τηλεφωνικές παρακολουθήσεις. Υπάρχει ως δεδομένο αυτό που έχει συμβεί με τον κ. Ανδρουλάκη. Μπορεί, κατά το κοινώς λεγόμενο, να ξεμπλέξει η κυβέρνηση με αυτή την υπόθεση;
Θα μου επιτρέψετε να επισημάνω ότι η Κυβέρνηση δεν έχει μπλέξει πουθενά, ώστε να χρειάζεται και να ξεμπλέξει. Είναι σαφές ότι η παρακολούθηση έγινε από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών με απολύτως σύννομο τρόπο και φέρει την υπογραφή της αρμόδιας εισαγγελέως.
Από την πρώτη στιγμή που το θέμα πήρε τη δημοσιότητα που πήρε, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός παραδέχθηκε ότι η παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη ήταν προϊόν εσφαλμένο χειρισμού, ζήτησε και έλαβε τις παραιτήσεις των καθ’ οιονδήποτε τρόπο εμπλεκομένων και στη συνέχεια προχώρησε σε θεσμικές παρεμβάσεις στη λειτουργία της υπηρεσίας, θέτοντας μία τρίτη πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας, καθώς οι όποιες αποφάσεις του δικαστικού λειτουργού τίθενται πλέον υπό τον έλεγχο και του Εισαγγελέα Εφετών.
- Με λίγα λόγια ενισχύσαμε τη λογοδοσία της ΕΥΠ προστατεύοντας παράλληλα τον κρίσιμο και ευαίσθητο ρόλο της.
Εκείνος όμως που θα πρέπει να ξεμπλέξει αυτή την υπόθεση είναι ο ίδιος ο κ. Ανδρουλάκης ο οποίος ακόμα και σήμερα αρνείται να προσέλθει στην υπηρεσία και να ενημερωθεί για τους λόγους της παρακολούθησης του, γεγονός το οποίο για εμένα προσωπικά παραμένει ανεξήγητο.
-Μπορεί να συνυπάρξει θεσμική πολιτική μαζί με συστήματα παρακολούθησης όπως το predator και «επισυνδέσεις» από την ΕΥΠ;
Κατ’ αρχάς θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις δύο περιπτώσεις. Το predator είναι ένα παράνομο λογισμικό το οποίο η Κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει ότι ουδέποτε χρησιμοποίησε, ενώ η πρακτική των επισυνδέσεων είναι μία απολύτως νόμιμη διαδικασία η οποία δεν υιοθετήθηκε επί Κυβερνήσεώς μας αλλά χρησιμοποιείται διαχρονικά από την ΕΥΠ και τις υπηρεσίες πληροφοριών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Να μας απαντήσουν όμως οι λογής, λογής κατήγοροι, αφού η Κυβέρνηση μπορεί να αξιοποιήσει τις επισυνδέσεις για να αποσπάσει τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαφύλαξη της εθνικής ασφάλειας, ποιος είναι ο λόγος να καταφύγει σε ένα παράνομο λογισμικό;
-Ανακατανομή των εδρών της Βουλής, βάσει της αλλαγής του πληθυσμού που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ πότε θα γίνουν;
Η κατανομή των εδρών καθορίζεται από τα αποτελέσματα της απογραφής πληθυσμού, όπως προκύπτει από τα οριστικά αποτελέσματα της καταγραφής. Η Ελληνική Στατιστική Αρχή έχει δώσει στη δημοσιότητα σε πρώτη φάση τα προσωρινά αποτελέσματα και έχει διαβεβαιώσει ότι τα οριστικά αποτελέσματα θα ανακοινωθούν έως το τέλος του έτους.
Εν συνεχεία το Υπουργείο Εσωτερικών θα εκδόσει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα όπου θα αποτυπώνονται οι όποιες ανακατανομές εδρών προκύψουν.
–Το πλάνο για τους διορισμούς στο δημόσιο για τους επόμενους μήνες τι προβλέπει;
Από πέρυσι έχει τεθεί σε λειτουργία και εφαρμόζεται απαρέγκλιτα ο ετήσιος κύκλος στελέχωσης που περιλαμβάνει τους δύο κύκλους κινητικότητας και τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων, ένα απολύτως οργανωμένο σύστημα που έχει εξομαλύνει τη διαδικασία στελέχωσης του Δημόσιου τομέα, με βάση τις πραγματικές του ανάγκες, τηρώντας τον κανονισμό μίας πρόσληψης για κάθε μία αποχώρηση.
- Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση όπου εξετάζουμε τα αιτήματα των φορέων στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων. Έως τα τέλη Σεπτεμβρίου θα παρουσιάσουμε το σύνολο των προσλήψεων προκειμένου το Υπουργικό Συμβούλιο να επικυρώσει τον οριστικό αριθμό τους.
Παράλληλα, το Α.Σ.Ε.Π. προετοιμάζεται πυρετωδώς για τον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, ο οποίος θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια και με τον οποίο στοχεύουμε να επιταχύνουμε τη διαδικασία προσλήψεων και να καλύψουμε τις εκκρεμείς προσλήψεις παρελθόντων ετών.
–Ο κώδικας ηθικής και επαγγελματικής συμπεριφοράς δημοσίων υπαλλήλων, που ανακοινώνατε πιστεύετε ότι θα λειτουργήσει; Εσείς, αν λαμβάνατε ως δώρο ένα μπουκάλι κρασί – ως ευχαριστώ – θα το στέλνατε πίσω;
Ο κώδικας ηθικής και επαγγελματικής συμπεριφοράς των υπαλλήλων του δημοσίου συνιστά τον οδικό χάρτη διαχείρισης και αντιμετώπισης ηθικών και δεοντολογικών διλημμάτων με τα οποία έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι οι δημόσιοι υπάλληλοί μας.
«Μπορώ να λάβω ένα μπουκάλι κρασί ως ανταμοιβή για την εργασία που προσέφερα ή θα κατηγορηθώ γι’ αυτό;» είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, το οποίο αναφέρατε και εσείς και το οποίο δημιουργεί έναν προβληματισμό.
- Η απάντηση είναι ότι βεβαίως και μπορούν, εντός επαγγελματικού πλαισίου, εφόσον προηγουμένως το δηλώσουν στο προϊστάμενο τους και πάντα υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι από την κίνηση αυτή δεν δημιουργούνται υποχρεώσεις, οι οποίες επηρεάζουν την αμεροληψία τους, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, στόχος του κώδικα είναι να διασφαλίσει την ακεραιότητα και την αμεροληψία στο Δημόσιο, εστιάζοντας κυρίως στην καθιέρωση μίας νέας και σύγχρονης εργασιακής κουλτούρας.
Παράλληλα, μέσω του νέου κώδικα, τον οποίο αναθεωρήσαμε έπειτα από 10 ολόκληρα χρόνια, επιδιώκουμε να διασφαλίσουμε την ισότιμη μεταχείριση των εργαζόμενων, να καταπολεμήσουμε την παρενόχληση και τον εκφοβισμό στο εργασιακό περιβάλλον, να αποκλείσουμε τη σύγκρουση συμφερόντων και να απαντήσουμε στα πάσης φύσεως ηθικά και δεοντολογικά διλήμματα που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τους δημόσιους υπαλλήλους.
Με ρωτάτε αν πιστεύω ότι θα λειτουργήσει:
- Είμαι πεπεισμένος ότι θα λειτουργήσει και σε αυτό θα συνδράμει σημαντικά ο θεσμός του Συμβούλου Ακεραιότητας που εγκαθιδρύσαμε και ο οποίος αναλαμβάνει, μεταξύ άλλων, να συμβουλεύει τους υπαλλήλους στα διαφόρου είδους ηθικά διλήμματα που προκύπτουν.
Μάλιστα, σε αυτή την κατεύθυνση, έχουν ήδη ολοκληρώσει την πιστοποιημένη εκπαίδευσή τους περί τους 75 οι οποίοι τοποθετούνται σταδιακά σε φορείς του Δημοσίου για να επιτελέσουν το έργο τους.