Diesel κίνησης… πιο ακριβό από τη βενζίνη
Η τιμή του πετρελαίου κίνησης, μέσα στον Αύγουστο παρουσίασε μεγάλη αύξηση όταν οι διεθνείς τιμές είναι πτωτικές. Το ίδιο και με την τιμή της βενζίνης. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η στρέβλωση της αγοράς με το γεγονός ότι σήμερα – σε πραγματικές συνθήκες δηλαδή αν υπολογιστεί και η κρατική ενίσχυση – πωλείται κατά πολύ υψηλότερα από τη βενζίνη, γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, εδώ και μερικές ημέρες. Και όλα αυτά ενώ οι φόροι παραμένουν σταθεροί.
Από την ομοσπονδία πρατηριούχων με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό ζητούν μείωση των φόρων στα καύσιμα. Στο υπουργείο οικονομικών παρακολουθούν τις εξελίξεις στην τιμή του πετρελαίου και ετοιμάζονται να παρέμβουν στο πετρέλαιο θέρμανσης με διεύρυνση των δικαιούχων και αύξηση του ποσού της επιδότησης.
Οι τωρινές τιμές σε αυτά τα επίπεδα, ουσιαστικά αποκλείει να υπάρξουν λογικές τιμές στο πετρέλαιο θέρμανσης, αφού με βάση τα σημερινά επίπεδα του diesel κίνησης το θέρμανσης θα πωλούνταν σε περίπου 1,75 ευρώ το λίτρο.
- «Η τιμή φωτιά του πετρελαίου κίνησης αν παραμείνει εκεί που βρίσκεται σήμερα θα συμπαρασύρει προς τα πάνω και την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης η διάθεση του οποίου ξεκινά στα μέσα Οκτωβρίου», εξηγεί ο Παπαγεωργίου πρόεδρος πρατηριούχων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου.
Με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης για τις 31 Αυγούστου, η μέση τιμή για το diesel κίνησης είναι στα 1,959 ευρώ το λίτρο, ενώ ένα μήνα πριν δηλαδή στις 31 Ιουλίου η τιμή ήταν 1,9 ευρώ. Σημειώθηκε δηλαδή αύξηση 3,1%.
- «Η τιμή είναι υψηλή και τα συμβόλαια δείχνουν πως θα ανέβει και άλλο. Αυτό οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση πανευρωπαϊκά από βιομηχανίες που αφήνουν το φυσικό αέριο που είναι ακριβό», τονίζει ο Αντιπρόεδρος πρατηριούχων Αττικής, Γιώργος Ασμάτογλου στο OPEN.
Την ίδια στιγμή και για το ίδιο διάστημα, η βενζίνη έχει υποχωρήσει 4,9% και διαμορφώνεται σε μέσα επίπεδα σε 2,049 ευρώ το λίτρο, έναντι 2,154 ευρώ, στις 31 Ιουλίου.
Την ίδια ώρα παρουσιάζεται πτώση στην διεθνή τιμή του πετρελαίου. Έτσι το Brent από 109,56 δολάρια το βαρέλι υποχώρησε στις 31 Ιουλίου στα 95,6 δολάρια, κάμψη της τάξεως του 12,7%. Χθες μάλιστα παρουσίασε και νέα μεγάλη πτώση, υποχωρώντας οριακά κάτω από τα επίπεδα των 92 δολαρίων το βαρέλι.
Έτσι λοιπόν σήμερα το diesel κίνησης, αν δεν υπήρχε η κρατική επιδότηση των 15 λεπτών, θα είχε μέση τιμή 2,109 ευρώ το λίτρο και θα ήταν ακριβότερο κατά 6 λεπτά από την βενζίνη, όταν κατά κόρον η βενζίνη ήταν ακριβότερη από το diesel κίνησης κατά περίπου 30 λεπτά.