Καύσιμα: Οι διαρκείς αυξήσεις υπερκαλύπτουν τις όποιες επιδοτήσεις
Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Αττική έχει εκτιναχθεί στα 2,5 ευρώ ανά λίτρο (κατά μέσο όρο), ενώ την ίδια ώρα σε άλλες περιοχές της χώρας η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη.
Σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα η μέση τιμή έχει ήδη καβαλήσει τα 2,5 ευρώ, σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο που έχει αναρτηθεί στο Παρατηρητήριο Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και αφορά την περασμένη Πέμπτη, 9 Ιουνίου. Συγκεκριμένα, στον νομό Δωδεκανήσου η μ.τ. άγγιξε τα 2,512 ευρώ, ενώ στον νομό Κυκλάδων ήταν ακόμα υψηλότερα, στα 2,585 ευρώ.
Για την ίδια μέρα (Πέμπτη), η μέση τιμή της αμόλυβδης στην επικράτεια διαμορφωνόταν σχεδόν στα 2,4 ευρώ ανά λίτρο (συγκεκριμένα: 2,386), με τον νομό Αττικής να καταγράφει ελαφρά χαμηλότερη τιμή (στα 2,364). Σε κάθε περίπτωση, η άνοδος των τιμών στα καύσιμα είναι συνεχής, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι η κατάσταση θα ξεφύγει περαιτέρω και η αμόλυβδη θα αγγίξει ακόμα και τα 3 ευρώ ανά λίτρο.
- Τη δραματική πραγματικότητα αποτύπωσε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων και Πρατηριούχων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, μιλώντας στον ΑΝΤ1. Όπως τόνισε, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων είναι μεγάλες και καθημερινές, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι μέσα σε μια βδομάδα το πετρέλαιο κίνησης αυξήθηκε κατά 10-12 λεπτά.
Παράλληλα, εξέφρασε το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι συνεχείς αυξήσεις έρχονται να καλύψουν τις όποιες επιδοτήσεις δίνονται για την τιμή των καυσίμων. Απέρριψε το ενδεχόμενο να υπάρξει μείωση τιμής κάτω των 2 ευρώ στη βενζίνη, υπογράμμισε ότι μέχρι τέλος του καλοκαιριού θα είναι αυξητικές οι τάσεις και εκτίμησε ότι υπάρχουν όλες οι πιθανότητες να αγγίξει η τιμή στη βενζίνη τα 3 ευρώ μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Επίσης, υποστήριξε ότι τα κερδοσκοπικά παιχνίδια παίζονται εκτός Ελλάδας, μίλησε για «δραματική κατάσταση» στη χώρα μας, αναφέροντας ακόμα και περιστατικά που οι καταναλωτές «παίρνουν τη μάνικα και φεύγουν», προκειμένου να αποφύγουν να πληρώσουν 10 ή 15 ευρώ. Μάλιστα, εξέφρασε τον φόβο ότι μπορεί να υπάρξει και «ατύχημα», σε περίπτωση που κάποιος υπάλληλος του πρατηρίου επιλέξει να κυνηγήσει αυτούς που φεύγουν για να μην πληρώσουν.
Για ακόμα μια φορά, λοιπόν, η κυβέρνηση αναμένεται να δράσει κατόπιν εορτής και με ανεπαρκή μέτρα, αποφεύγοντας ωστόσο να μειώσει τον φόρο καυσίμων, όπως ζητούν κόμματα και φορείς.
Στη σύσκεψη που είχαν πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και υπηρεσιακοί παράγοντες, εξετάστηκαν τα πιθανά σενάρια για ένα νέο πακέτο στήριξης. Το σχέδιο δράσης αναμένεται να προβλέπει διευρυμένο Fuel Pass (για τουλάχιστον ένα δίμηνο ακόμα και με άνοιγμα της βεντάλιας των δικαιούχων), επιδότηση βενζίνης (απευθείας στα διυλιστήρια) επιδότηση πετρελαίου κίνησης και επιταγή ακρίβειας (έκτακτη βοήθεια για τη στήριξη των πιο ευάλωτων).
Όλα αυτά την ώρα που ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή άγγιξε το 11,3% τον Μάιο, δηλαδή το υψηλότερο ποσοστό από τον Σεπτέμβριο του 1994 (όταν είχε σκαρφαλώσει στο 11,7%).