“Συμπληγάδες” ακρίβειας, ελληνοτουρκικών και… τεθωρακισμένων – Οι επόμενες κινήσεις του Μαξίμου
Ανάμεσα από τις συμπληγάδες της ακρίβειας και της τουρκικής προκλητικότητας προσπαθεί να περάσει η κυβέρνηση, το τελευταίο διάστημα. Και τα δύο αυτά ζητήματα που κυριαρχούν στο πολιτικό σκηνικό, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ατζέντα του πρωθυπουργού. Το Μέγαρο Μαξίμου καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να «διεθνοποιήσει» τόσο το ζήτημα της ενεργειακής κρίσης που επιφέρει ραγδαίες ανατιμήσεις, όσο και το ζήτημα της τουρκικής προκλητικότητας.
Της Άννας Καραβοκύρη
Σαφώς το θέμα των ανατιμήσεων, σε βασικά αγαθά και η τιμή των καυσίμων, αποτελούν το μεγαλύτερο πονοκέφαλο στην κυβέρνηση. Το οικονομικό επιτελείο αναζητά εναγωνίως τρόπους, προκειμένου να εξασφαλιστούν απαιτούμενοι εθνικοί πόροι για την στήριξη των νοικοκυριών μιας και το «θαύμα» στο οποίο ήλπιζε η κυβέρνηση για ευρωπαϊκή στήριξη στην ενεργειακή κρίση δεν έγινε τελικά.
- «Η Ελλάδα δεν πρόκειται να περιμένει την Ευρωπαϊκή Ένωση» δήλωσε χθες ο πρωθυπουργός από τις Βρυξέλλες.
Κι εφόσον ο πρωθυπουργός και οι ηγέτες του ευρωπαϊκού Νότου δεν έπεισαν τους ισχυρούς της Ευρωζώνης πως θα πρέπει να δοθεί άμεσα ευρωπαϊκή στήριξη στην ενεργειακή κρίση, τώρα το κυβερνητικό επιτελείο προσανατολίζεται στη λύση του νέου σχεδίου Repower EU, από το οποίο ευελπιστεί να απορροφήσει «ζεστό χρήμα» από τους πρόσθετους πόρους από το RRF. Βεβαίως, τα πάντα θα εξαρτηθούν από το ύψος των δανείων που θα αιτηθεί να λάβει η κυβέρνηση.
- «Έχουμε πολλά έργα τα οποία θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από αυτό το εργαλείο» δήλωσε χθες ο πρωθυπουργός.
Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης με κάθε ευκαιρία «διεθνοποιεί» την τουρκική προκλητικότητα. «Τέτοιες προκλήσεις, τέτοιοι λεονταρισμοί δεν μπορούν να γίνουν ανεκτοί ούτε από την Ελλάδα ούτε από την ΕΕ» δήλωσε χθες προαναγγέλλοντας πως θα θέσει το θέμα στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής τον Ιούνιο. Σε αυτό το πλαίσιο εμπίπτει και η συνάντησή του πρωθυπουργού με τον Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς, όπου ο Κυρ. Μητσοτάκης επεσήμανε στο θέμα των τουρκικών προκλήσεων δεν χωρούν πολιτικές ίσων αποστάσεων.
Όσον αφορά την Ελληνογερμανική συμφωνία για τα τεθωρακισμένα όχημα, κυβερνητικές πηγές τονίζουν πως «τα γερμανικής κατασκευής Marder 1A3/5, αν κι επίσης παλιάς σχεδίασης, εντούτοις είναι πολύ ανώτερο σε σχέση με το ΒΜΡ-1. Μηχανολογικά έχει πολλές ομοιότητες με τα Leopard 1 που διαθέτει ήδη ο Ελληνικός Στρατός. Τα ΒΜΡ-1 που είναι πολύ παλιά κι έχουν πολύ μικρή χρησιμότητα για τον Ελληνικό Στρατό, έχουν αξία για τους Ουκρανούς, καθώς έχουν κι εκπαιδευμένα πληρώματα σε αυτά τα ανατολικογερμανικά οχήματα, αλλά και δυνατότητες συντήρησης».