Ο καθημερινός εφιάλτης του Κηφισού: “Βουλιάζει” από 16.000 αυτοκίνητα την ώρα
Το μόνιμο (σχεδόν) μποτιλιάρισμα στον Κηφισό, με συνέπεια την αδιανόητη ταλαιπωρία των οδηγών, είναι τα τελευταία χρόνια μια πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν κάτοικοι, διερχόμενοι και επισκέπτες της Αθήνας.
Το γεγονός ότι η Λεωφόρος Κηφισού αποτελεί την πιο επιβαρυμένη αρτηρία της Αττικής, άλλωστε το αναγνωρίζουν όλοι οι ειδικοί αλλά και οι εμπλεκόμενοι φορείς. Τι φταίει για την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί;
«Ένα από τα βασικότερα προβλήματα αυτού του οδικού άξονα είναι πως δεν έχει σταθερή διατομή, ούτε σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα – δηλ. πόσα αυτοκίνητα περνούν σε κάθε διατομή του. Αλλού έχει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας και αλλού τρεις, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει σταθερή ροή οχημάτων» λέει στα «ΝΕΑ» ο επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου.
Ένα άλλο αγκάθι, όπως επισημαίνει ο ειδικός, είναι το μεγάλο ποσοστό κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, τα οποία έχουν αυξηθεί σε σχέση με την προ πανδημίας περίοδο, εξαιτίας της… εκτόξευσης των εμπορευματικών μεταφορών.
Επιπλέον κατά τον ίδιο, ο Κηφισός καλύπτει μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων που δεν εξυπηρετούνται εύκολα από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αττική, ενώ συχνά είναι τα ατυχήματα ή οι βλάβες οχημάτων, με τον χρόνο απομάκρυνσής τους να είναι μεγάλος, όσο και το διάστημα μέχρι η κυκλοφορία να επανέλθει στην όποια κανονικότητα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», 16.000 οχήματα ανά ώρα κατά τις ώρες αιχμής (8-9 το πρωί) «βουλιάζουν» τον Κηφισό. Τέσσερα με πέντε τροχαία συμβάντα καταγράφονται καθημερινά κατά μήκος του Κηφισού.
Τα επικίνδυνα σημεία της Λεωφόρου Κηφισού είναι η υπόγεια διάβαση στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας που έχει κατασκευαστεί πάνω στη ΛΕΑ. Επίσης γίνεται απευθείας πρόσβαση στη Λεωφόρο Κηφισού χωρίς την ύπαρξη λωρίδων επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, από ισόπεδες ιδιοκτησίες/επιχειρήσεις στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας.
Η έξοδος του αυτοκινητοδρόμου προς τη Λεωφόρο Αθηνών με κατεύθυνση προς τον Πειραιά, βρίσκεται σε αριστερή λωρίδα.
Επίσης, στην κεντρική νησίδα από την Ιερά Οδό μέχρι τη Λαχαναγορά του Ρέντη δεν υπάρχει στηθαίο ασφαλείας αλλά ένα μεταλλικό πλέγμα, το οποίο σε κάθε πρόσκρουση πετάγεται στο αντίθετο ρεύμα.
Τέλος δεν υπάρχει ΛΕΑ σε όλο το μήκος του Κηφισού.
Πηγή: Τα Νέα