Εξανεμίζεται το fuel pass, θέμα χρόνου να φθάσει η μέση τιμή της βενζίνης στα 2,6 ευρώ το λίτρο – Καμία σκέψη για περαιτέρω στήριξη
Εξανεμίζοντας την fuel pass μέσα σε λίγα 24ωρα η μέση τιμή της βενζίνης εκτοξεύθηκε πάνω από τα 2,21 ευρώ πανελλαδικά και όπως εκτιμούν οι επαγγελματίες του κλάδου, είναι θέμα χρόνου να σκαρφαλώσει στα 2,5 ευρώ. Στα νησιά βέβαια το φράγμα των 2,5 ευρώ έχει σπάσει προ πολλού και ήδη καταγράφεται μια άτυπη κούρσα μεταξύ Δωδεκανήσων- Κυκλάδων για το ποιος θα έχει την υψηλότερη τιμή.
Επί του παρόντος, βραχεία κεφαλή, η Νίσυρος κρατά τα πρωτεία με 2,61 ευρώ και ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής η Μήλος με 2,6 ευρώ.
Πέρσι, τέτοια εποχή, η τιμή του «μαύρου» χρυσού ήταν γύρω στα 66 δολάρια και με την ισοτιμία δολαρίου/ευρώ να διαμορφώνεται στα 0,82 ευρώ, η τιμή του πετρελαίου ήταν 54 ευρώ το βαρέλι. Χθες, το πετρέλαιο άγγιξε τα 114 δολάρια και με την ισοτιμία δολαρίου/ευρώ να διαμορφώνεται, πλέον, στα 0,96 ευρώ, η τιμή του πετρελαίου ήταν 107 ευρώ, δηλαδή διπλάσια από πέρσι.
- Μέτρα στήριξης με δημοσιονομικό κόστος -όπως η επιδότηση που καλύπτει πετρέλαιο κίνησης και βενζίνη ως το τέλος Ιουνίου- δεν μπορεί να «χωρέσει» αυτήν τη στιγμή ο Προϋπολογισμός, καθώς το πλεόνασμα εσόδων (1,8 δισ ευρώ) στο 4μηνο έχει ήδη υπολογιστεί στο σχεδιασμό του Μηχανισμού για το ρεύμα.
Ως ανάχωμα στα φαινόμενα αισχροκέρδειας, θα χρησιμοποιηθούν η πίεση από τους συνεχείς ελέγχους, τα πρόστιμα και τη δημοσιοποίηση των ονομάτων όσων παραβιάζουν το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Ωστόσο, ως ύστατη λύση θα ανασυρθεί από το συρτάρι και η λύση του πλαφόν στη λιανική, κάτι που δεν φαντάζει, πλέον, τόσο μακρινό ως ενδεχόμενο.
Λίγο πριν μπει ο Ιούλιος, θα γίνει η πρώτη επανεκτίμηση των δεδομένων, με την προσδοκία ότι ο Τουρισμός θα έχει δώσει τα πρώτα, απτά δείγματα γραφής για τη φετινή σεζόν. Το βασικό σενάριο παραμένει ότι οι εισπράξεις θα κυμανθούν στο 80- 85% του 2019, δηλαδή γύρω στα 14-15 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η ψυχολογία και κυρίως η πορεία των κρατήσεων, ενισχύουν την εκτίμηση ότι μπορούμε να φτάσουμε στα επίπεδα του 2019, δηλαδή γύρω στα 18 δισ. ευρώ. Ήδη, ο Απρίλιος «έκλεισε» στο 96% του 2019 ως προς την επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της χώρας.
Σύμφωνα με στοιχεία και μελέτες του ΙΝΣΕΤΕ, από κάθε 1 ευρώ τουριστικής δραστηριότητας, δημιουργείται επιπλέον 1,2 έως 1,65 ευρώ πρόσθετης οικονομικής δραστηριότητας. Ως αποτέλεσμα για κάθε 1 ευρώ τουριστικού εσόδου, το ΑΕΠ της χώρας αυξάνεται κατά 2,2 έως 2,65 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, αν τελικά οι τουριστικές εισπράξεις υπερβούν το στόχο κατά 2-3 δισ. ευρώ, το συνολικό όφελος για την οικονομία θα αγγίξει τα 8 δισ. ευρώ και με ένα μέσο ΦΠΑ 15% σε αυτόν τον τζίρο, τα κρατικά ταμεία θα ωφεληθούν με περίπου 1,2 δισ. ευρώ, που προφανώς θα «πέσουν» για τη στήριξη νοικοκυριών-επιχειρήσεων απέναντι στο ενεργειακό κόστος.